AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #1 Skrevet 7. september 2022 Jeg har en jobb jeg er veldig glad i, men mye omorganisering og vold (jobber i skolen) Etter jobb er jeg kjempesliten, glefser etter barna, må ha det helt stille. Føler som bomull i øvre del av hodet, piper i ørene og idag har jeg vært på nippen til å starte å grine. ALT irriterer meg!! Jeg glemmer ord, og hører dårligere enn for bare noen mnd siden. Jeg er i alderen for overgangsalderen, og jeg har nok lagt mye skyld på den. Jeg forstår ikke at livet skal være sånn. Om jeg skal til legen må mannen min være med for jeg klarer ikke å huske på alt, ei heller forklare det til legen min. Hadde korona i feb 21. Går på jernetbl, og vitaminer. noen forslag? Anonymkode: 5557a...524
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #3 Skrevet 7. september 2022 Utbrenthet. Eller Depresjon. Anonymkode: 40bcd...081 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #4 Skrevet 7. september 2022 Kan også være lavt stoffskifte, men det finner du fort ut av på en blodprøve. Anonymkode: 40bcd...081 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #5 Skrevet 7. september 2022 Sykepleierinnen skrev (1 minutt siden): Utbrent ? Kan en bli utbrent etter bare 3 uker i jobb? Jeg var utbrent for 6 år siden, og da etter lang tid på jobb. Føler at jeg opplever ting litt anderledes enn da. Jeg liker å gå på jobb. Jeg vil helst være alene etter jobb, men har jo familien her. Jeg gleder meg over ting. Anonymkode: 5557a...524
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #6 Skrevet 7. september 2022 Andre med overgangsalderplager som har det slik? Anonymkode: 5557a...524
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #7 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan en bli utbrent etter bare 3 uker i jobb? Jeg var utbrent for 6 år siden, og da etter lang tid på jobb. Føler at jeg opplever ting litt anderledes enn da. Jeg liker å gå på jobb. Jeg vil helst være alene etter jobb, men har jo familien her. Jeg gleder meg over ting. Anonymkode: 5557a...524 Utbrenthet tar ikke hensyn til hva du liker eller gleder deg over. Utbrenthet handler om totalbelastningen mellom kropp og sinn over lang, lang tid på absolutt alle fronter fra sosialt, familiært, jobb, hobby, tidsklemma, press, stress, mas, jag, rydding osv. Du kan elske det du gjør, men utbrenthet kan komme sigende likevel. Anonymkode: 40bcd...081 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #8 Skrevet 7. september 2022 Så en video på TikTok (ikke at det er fasiten) om ei som hadde det akkurat sånn den tiden før hun kom i overgangsalderen. Ville kanskje anbefalt å gå til noen som spesialiserer seg på dette og kvinne helse. Jeg følte det også litt sånn som dette i periodene rett før jeg har gått inn en depresjon. Det er som om begeret allerede er fullt, så hver lille dråpe for mye gjør at det renner over. Fryktelig vondt å slitsomt å ha det slik. For meg har det hjulpet med mer fokus på alle de kjedelige tingene som egenpleie, kosthold og trening. Dersom hormonene dine i tillegg ikke spiller på lag er det ikke rart om du ikke føler deg tipp topp. Anonymkode: 381ad...0c9 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #9 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Utbrenthet tar ikke hensyn til hva du liker eller gleder deg over. Utbrenthet handler om totalbelastningen mellom kropp og sinn over lang, lang tid på absolutt alle fronter fra sosialt, familiært, jobb, hobby, tidsklemma, press, stress, mas, jag, rydding osv. Du kan elske det du gjør, men utbrenthet kan komme sigende likevel. Anonymkode: 40bcd...081 Tusen takk for oppklaring Jeg driver ikke med hobbyen min lenger, jeg er møkklei husarbeid, jeg er dritlei rot! Anonymkode: 5557a...524 1
Elle Melle Skrevet 7. september 2022 #10 Skrevet 7. september 2022 Og så kan det selvsagt også være overgangsalder. Det er mange ting som kan feildiagnostiseres som utbrenthet, stress, søvnproblemer, angst osv osv som skyldes hormonendringer. Så absolutt verd å tenke nærmere gjennom. Menopause by Anita på Instagram er en god kilde til masse info, det finnes podcast også. "Hetetokter og kalde fakta' av Helena Enger er også en oppdatert kilde. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #11 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så en video på TikTok (ikke at det er fasiten) om ei som hadde det akkurat sånn den tiden før hun kom i overgangsalderen. Ville kanskje anbefalt å gå til noen som spesialiserer seg på dette og kvinne helse. Jeg følte det også litt sånn som dette i periodene rett før jeg har gått inn en depresjon. Det er som om begeret allerede er fullt, så hver lille dråpe for mye gjør at det renner over. Fryktelig vondt å slitsomt å ha det slik. For meg har det hjulpet med mer fokus på alle de kjedelige tingene som egenpleie, kosthold og trening. Dersom hormonene dine i tillegg ikke spiller på lag er det ikke rart om du ikke føler deg tipp topp. Anonymkode: 381ad...0c9 Takk for svar Anonymkode: 5557a...524
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #12 Skrevet 7. september 2022 Du skriver at du har gjennomgått Covid, og da tenker jeg long Covid. Mange som har fått senvirkninger pga den mht utmattelse, konsentrasjon eller hukommelse vansker. Kom dette typisk litt etter Covid infeksjonen? Stress kan også gi like symptomer som du nevner, men også ekempelvis lavt stoffskifte. Anonymkode: e298b...34e
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #13 Skrevet 8. september 2022 Folk med ADHD/ADD kan bli veldig overstimulert fordi de tar inn alt. Alt av lyder, tusen tanker, alt på en gang. Da blir man veldig sliten etterpå. Glefser til barna kan også tyde på at du ikke har så god impulskontroll som også er et symptom. Anonymkode: e55d9...17c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå