AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #1 Skrevet 7. september 2022 Jeg prøver å droppe TV etter barnehagen for ungene og heller ha rolige aktiviteter, da jeg er mye alene med dem på kveldstid. Det går veldig bra med fireåringen. Han kan perle, tegne, bygge lego eller leke litt med lekene sine, enten alene eller sammen med meg, og det er helt supert. Lillebror på 1,5 sliter jeg litt mer med å finne på noe lurt til. Han vil gjerne gjøre det storebror gjør, men tegning? Interessant i 20 sekunder, og han tegner på bordet og sutter på tusjer. Maling? Spiser malingen og sutter på penselen. Perler? Putter dem i munnen, selvfølgelig. Duplo? Klarer ikke sette klossene skikkelig sammen og blir sinna. Han vil gjerne leke inne på rommet med broren istedenfor ute på stua med meg, men ofte ønsker han å holde på alene der inne, og da blir det sinne og skriking. Det er greit nå som det er sommer, for da er vi i hagen og på lekeplassen osv., men jeg vet det kommer til å bli mer tiltak når det er mørkt og kaldt ute etter barnehagen. Noen som har noen tips til hva man finner på av chille ettermiddagsaktiviteter med en gærning som spiser på alt og som blir kjempesinna når han ikke kan gjøre det storebror gjør? Anonymkode: 0f10b...f8a
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #2 Skrevet 7. september 2022 Kinetisk sand liker både 2 og 4 åringen her i huset. Begge liker også å male - for å unngå spising av maling får yngste ha smukken sin mens det males, da er det ikke noe annet som går i munnen 😅 Ellers har de det kjekt med musikk og diskolys, gjemme og lete, bade sammen i badekaret, leke med ballonger og ikke minst såpebobler (utendørs eller i badekaret). Kan også leke litt parallelt med biler eller smådyr. Anonymkode: d8fd5...3c7 3
Fjaselina Skrevet 7. september 2022 #3 Skrevet 7. september 2022 Søk på pinterest eller deromkring etter toddler activity ? 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #4 Skrevet 7. september 2022 Mine har elsket vann i den alderen. Pleide å sette dem i dusj eller badekar med litt kjøkkenutstyr og vann. De kunne holde på i timesvis! Anonymkode: 07eef...ff8 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #5 Skrevet 8. september 2022 sjekk ut lek med mini på IG. Mye moro der. Min på 1.5 har lekehus i stuen og lekekrok i stuen. Han sitter på gyngehester, kjører litt på bilen sin, leker med bilene sine, bygger litt med klossene. Alt i løpet av et minutt. Som du sier max 20 sekunder. Jeg spør bare skal vi leke? Da blir han overlykkelig:) Anonymkode: aaa93...d4d
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #6 Skrevet 8. september 2022 Sett frem ting til å putte opp i andre ting! Tupperware og diverse fra kjøkkenet var alltid en hit her. Anonymkode: 187df...16b
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #7 Skrevet 8. september 2022 Akkurat kjøpt aquaplay til min på 1,5 år. Han elsker den, og det burde fungere for eldstemann også. Anonymkode: 78fc3...d90
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #8 Skrevet 8. september 2022 Takk for så mye fine svar! Leke i badekaret er faktisk en god idé, det skal vi gjøre mer 😁 Når jeg leser svarene og mitt eget innlegg, så innser jeg at det som egentlig er problemet, er ikke aktiviteter for yngstemann, men aktiviteter de kan gjøre sammen uten å krangle. Hvis vi holder på med biler og storebror spør om jeg kan komme bort og perle sammen med han, så er aktiviteten med lillebror ødelagt i det jeg reiser meg opp, for da skal han henge seg på storebror. Og det er ikke han så begeistret for, hm. Jeg er veldig glad i tegne- og perleaktiviteter selv, så gleder meg litt til han lille kan sitte i ro med det, haha. Anonymkode: 0f10b...f8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå