Gå til innhold

Normalt å gå ut av leiligheten uten å gi beskjed ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min mener det er helt normalt å ikke skulle gi beskjed når han går ut av leiligheten (med mindre vi har planer). For eksempel om han sitter i stuen mens jeg står på kjøkkenet kan han gå for å besøke venner / naboen eller dra til butikken uten å si i fra til meg om at han går ut. Jeg syntes det er greit å gi en lyd før man går. Ikke at det er en stor sak, men jeg vil gjerne høre om det faktisk ikke er vanlig å gi hverandre beskjed om at «jeg går ut jeg», uten at man trenger å si i detaljer hva man skal. 

Anonymkode: cbe93...853

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, "stikker på butikken/trening" er vel ganske vanlig å si. Men hadde vel tenkt han var på butikken/en liten tur om jeg ikke hørte noe også. 

Anonymkode: db231...16a

• Liker 3
Skrevet

Hadde aldri godtatt om min samboer (kjæreste) hadde vandret avsted uten å si ifra. Man bor jo sammen! 

Anonymkode: 1f48d...a21

• Liker 24
  • Nyttig 4
Skrevet

Mannen min gjør også det. Forsvinner uten å si fra når jeg kan vente ham tilbake. Det irriterer meg, men tenker at det er bare en sånn mannfolkgreie jeg må leve med. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde blitt sjokkert faktisk om mannen bare hadde gått uten å si noe. Normal folkeskikk og høflighet vil jeg si

• Liker 38
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Da gjør du bare det samme, bare gå uten å si noe. 

Det er først da han kanskje skjønner hva du snakker om.

Anonymkode: c5ead...330

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg syns vel det er greit å si at en stikker ut en tur først da. Men det er nå bare meg.

Anonymkode: 9609d...5bb

• Liker 4
Skrevet

Det vanlige er vel å si fra at man stikker ut? Men hendte ofte jeg bare sendte melding til mannen om hvor jeg skulle i det jeg løp ut av døra hvis han var i en annen etasje i huset eller hvis han satt på hjemmekontor og jeg ikke var sikker på om han satt i møte eller ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hadde aldri godtatt om min samboer (kjæreste) hadde vandret avsted uten å si ifra. Man bor jo sammen! 

Anonymkode: 1f48d...a21

Aldri godtatt? Hva er det du babler om? Du har vel ikke noe med å godta det. Snakk om å være kontrollerende

Anonymkode: 3ce26...2e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor skulle han skjønne av det at hun ikke liker det, hvis han ikke mener noe vondt med å gjøre det selv? 

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde stussa om en samboer ikke hadde sagt ifra. Eller besøk om de må på butikken. Det er helt greit altså, men gi en lyd når du går da 😂

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er vel ikke vanlig å si fra til ektefelle at man går til butikken eller generelt blir borte under 4 timer?

Anonymkode: 59d79...ea5

• Liker 2
Skrevet
Guddla skrev (9 minutter siden):

Hadde blitt sjokkert faktisk om mannen bare hadde gått uten å si noe. Normal folkeskikk og høflighet vil jeg si

Samme her😅 aldri hørt om denne problemstillingen før, og glad jeg ikke har en sånn mann.. hadde trodd han hadde blitt kidnappa eller noe om han gikk uten å si noe.

Anonymkode: c69dc...c81

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet

Eksen min pleide å sende melding, "Er på butikken, vil du ha noe?" Skal sies at vi bodde rett ved, så det var ikke mer spesielt enn å kaste søpla. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg trodde jeg var en chill dame, men jeg hadde ikke likt det om min mann sluttet å si fra/legge igjen lapp på kjøkkenbordet om at han går ut men forventer å være tilbake til middag/til klokken x. 

Anonymkode: 21e8c...92d

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel ikke vanlig å si fra til ektefelle at man går til butikken eller generelt blir borte under 4 timer?

Anonymkode: 59d79...ea5

Hadde nok reagert om en samboer jeg ikke visste at var gått ut døra, blei borte i 3,5 timer uten en lyd 😄

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi pleier å si fra. Hender min mann går på trening uten å si fra, men siden han trener faste tider vet jeg jo om akkurat det. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor skulle han skjønne av det at hun ikke liker det, hvis han ikke mener noe vondt med å gjøre det selv? 

Når hun ikke sier noe og han lurer på hvor hun er, og ikke liker at hun bare har gått.........da kanskje han forstår problemet han skaper.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når hun ikke sier noe og han lurer på hvor hun er, og ikke liker at hun bare har gått...

Han regner kanskje med at hun er på butikken? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...