Gå til innhold

Sjefen ber meg ikke om å snakke med ansatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sjef som har en spesiell lederstil. Fordi han ønsker å ha færrest mulig ansatte for å spare penger, forventer han at alle ekstra effektive og selvgående uten at man trenger å møtes eller snakke sammen med kollegaer. Jeg har personalansvar for et en av de nyansatte og nå sier han at jeg ikke skal snakke med eller bruke tid på henne. Han sier rett ut til meg at jeg skal slutte å gi henne råd, støtte og veiledning for at han skal finne ut om hun er egnet til jobben. Han sier at jeg ikke skal kontakte henne heller for sosial prat. 

Jeg har i mange år forsøkt å skape et godt miljø for de ansatte, men nå 2,5 år med hjemmekontor føles det ekstra viktig å snakke sammen både faglig og sosialt. Dette skjønner han ikke og mener ikke er nødvendig på en arbeidsplass.

Skal jeg droppe kommunikasjonen med henne slik han sier? Skal tilføye at jeg ser meg etter en ny jobb, men inntil videre må jeg forholde meg til dette.

Anonymkode: 9294b...79f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

What the actual fuck.

ALLE trenger veiledning fra kolleger for å raskest mulig komme seg inn i oppgaver, rutiner og måten man jobber på på den aktuelle arbeidsplassen. INGEN kommer ferdig opplært i akkurat den måten dere gjør ting på. Dette er en ekstremt urettferdig test av den stakkars nyansatte, som selvfølgelig vil bruke lenger tid på å bli effektiv om ingen viser henne veien. Hun blir jo lurt inn i en felle her. VIL han at hun skal fremstå som dårlig i jobben?

For det andre har du personalansvar. Skjønner han hva det betyr? Du har ansvar for at hun skal mestre jobben og trives.

For det tredje undergraver han deg fullstendig ved å gjøre dette, fordi det betyr at han ikke har noe tro på at DU klarer å avgjøre om hun gjør en god jobb eller ikke når du følger henne tett.

Hva mener han du skal gjøre om hun ringer? Aldri svare? For et giftig miljø dere må ha..

Kan du snakke fornuft i han?

Anonymkode: 2c3b4...34d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har forsøkt, han mener jeg ikke lengre har ansvaret for henne og at hun skal rapportere til han. På denne måten skal han finne ut om hun egentlig er egnet i jobben. Jeg fortsetter å snakke med henne, men lar han lede henne.

Anonymkode: 9294b...79f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...