Gå til innhold

Flere som skal kjøpe seg iPhone 14/Pro/Plus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe en 14 Pro, og jeg gleder meg VELDIG. Jeg har en 8 som synger på siste verset, så dette skal bli en stor forbedring! Jeg har spart til og planlagt kjøpet i mer enn et halvt år, og jeg har vært redd for at telefonen min skulle gi opp ånden rett før 14 kom ut. Men heldigvis holdt den!

Jeg ønsker primært å kjøpe 14 Pro fordi den har bedre kamera og raskere chip, men jeg ser også at det har kommet andre kjekke grunner til å velge Pro, som skjerm som alltid er på og bilkræsj-deteksjon. 

Anonymkode: 241e4...83b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser nå at 14 også har den ulykkes-detektoren. Bra!

Skrevet

Bytter når min IP11 ikke funker mer. Kan ikke skjønne hvorfor folk bytter hele tiden og samtidig klager over hvor dyrt alt er blitt 🤔

Anonymkode: 292b5...8bf

• Liker 1
Skrevet

Nei. Den er alt for stor og tung. Nei takk til en murstein på over 200 gram. Beholder min SE frem til de kommer med noe litt nettere. 

Anonymkode: 3c1a8...f07

• Liker 1
Skrevet

Nei. Har min så lenge den holder. 

Anonymkode: 198bf...836

• Liker 1
Skrevet

nei. hadde lyst men altså for noen priser. gikk over til samsung i stedet. 

• Liker 1
Skrevet

Android er helt uaktuelt pga personvern, men for meg er Iphone 14 dårligere enn Iphone SE og 13 mini pga størrelsen. Skjønner ikke at folk gidder å dra rundt på så store telefoner. De har jo snart Ipad størrelse..

• Liker 1
Skrevet

android har blitt noe bedre nå fra nr 12, mtp personvern. du kan se på youtube. 

så lenge man ikke har tilgang til linux os på telefon, så er egentlig personvern ikke veldig tilstede på noen mobil.

man kan bruke aurora store på android. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Bytter når min IP11 ikke funker mer. Kan ikke skjønne hvorfor folk bytter hele tiden og samtidig klager over hvor dyrt alt er blitt 🤔

Anonymkode: 292b5...8bf

Jeg har en iPhone 8, så jeg bytter på ingen måte hele tiden. 🤣 Men ja, jeg ser absolutt ikke noe behov for ny telefon hvert år, spesielt skjønner jeg ikke swap-avtaler…

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Android er helt uaktuelt pga personvern, men for meg er Iphone 14 dårligere enn Iphone SE og 13 mini pga størrelsen. Skjønner ikke at folk gidder å dra rundt på så store telefoner. De har jo snart Ipad størrelse..

Med tanke på hvor mye tid jeg bruker på den så er det veldig verdt det. Det var jo noe helt annet den gangen man kun kunne snakke i den. 

Synes ikke størrelsen er et problem. Enten har jeg veske, eller så har jeg den bare i handen. Akkurat som jeg gjorde den gangen jeg hadde liten telefon, for lommer har jeg knapt. 

Anonymkode: 07a6a...b98

Skrevet
Ænema skrev (15 timer siden):

android har blitt noe bedre nå fra nr 12, mtp personvern. du kan se på youtube. 

så lenge man ikke har tilgang til linux os på telefon, så er egentlig personvern ikke veldig tilstede på noen mobil.

man kan bruke aurora store på android. 

For det første så er Android bygget på Linux og for det andre så finnes det flere mobiltelefoner som har forskjellige linux-distroer, de mest kjente er PinePhone, Fairphone og Librem 5.

Selv så hadde jeg en mobiltelefon med Ubuntu Touch for noen år siden, problemet da var at det var helt nødvendige apper som ikke fantes for den telefonen så jeg installerte Android på den i stedet.

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Personvernet er helt utmerket på Android men i motsetning til iPhone så må man ofte forandre på en del innstillinger selv og faktisk bruke hodet og ikke installere lugubre apper. 

Anonymkode: 5d0c8...b3e

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

jeg er klar over disse distroene, men de er et herk å få til da de bare virker på gamle spesifikke telefon modeller.

som da ikke er interessant for meg f.eks. eller  må de importeres til dyr pris fordi de er umulige å finne i norge.

og ja også dette problemet med at mange mainstream apper ikke virker på de.

Endret av Ænema
Skrevet

Jeg skal også endelig bytte ut min iPhone 8, men er veldig usikker på om jeg skal ha 14 pro eller 14 pro max... aldri hatt max str før

Anonymkode: 68488...a4e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg skal også endelig bytte ut min iPhone 8, men er veldig usikker på om jeg skal ha 14 pro eller 14 pro max... aldri hatt max str før

Jeg har hatt største størrelse de to siste iPhone, og går ikke tilbake til liten.  Jeg ser en del på film/TV med den da jeg reiser en del, da er den store perfekt! Tar også en del bilder, og det er jo da mye bedre med større flate. Du må vurdere behovet ditt :)

Anonymkode: 86d1f...8c1

• Liker 1
Gjest Villfisker
Skrevet

Nix. Jeg betaler ikke så mye for en telefon. Enkelt og greit.

Skrevet

hvis du liker stor telefon så ville jeg gått for max. jeg har hatt en max før. men solgte den. angret etterpå. har nå en normal en. men skal kjøpe ny igjen blir det en max

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.9.2022 den 14.19):

Jeg gikk for pro, jeg liker at telefonen ikke er for stor og tung. Men smaken er jo så forskjellig! Jeg har bestilt nå, gleder meg veldig. Bestilte en i mørk lilla. 

Skrevet

Har 13 pro PG den går nok holde et par år til 

Anonymkode: 4fac0...c2e

Skrevet

Nei, kjøpte 11 for et par år siden. Bruker ikke 10 000 kr for noe som er nesten helt likt 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Djungelvrål said:

Nei, kjøpte 11 for et par år siden. Bruker ikke 10 000 kr for noe som er nesten helt likt 

Jeg kjøpte IP12 for noen år siden og brukte omtrent like mange tusen. Det er mer enn nok, og mobilen skal søren meg vare en del tid for at det skal være verdt det :sleep:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...