Gjest Adobyen Skrevet 7. september 2022 #1 Skrevet 7. september 2022 (endret) De har skjønt at det ikke bare er renteøkningen som engasjerer og bekymrer, men med prisøkning på strøm og mat osv, så er det mye på en gang. Beklager for å dele så mange triste debattinnlegg og nyhetsartikler om dårlige tider, men jeg synes det er interessant at media har fokus på vanlige folk. Her er det enkelte tips når utgiftene stiger, men hun er nok allerede litt på etterskudd med hvordan folk allerede har måtte knipe inn og kutte ned på ting. Det er nok ikke så mange feriereiser og restaurantbesøk igjen i budsjettene til folk, men heller oppsparing til mer varmt ulltøy innendørs. De som er strikkeføre raider garnhyllene på Europris. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/det-blir-et-lite-jordskjelv/15079756/ Siden jeg surfet innom tv2.no, så kan vi se hvordan bakeren i sør og bakeren i nord har det. Kundene i sør har jo også en tøff høst foran seg, og må nok velge mellom bakerens ferske brød og FirstPrice kneip på Kiwi. Hva da med bakeriene, utsalgene, de ansatte, skatteinntektene til staten fra bedrift og ansatte. Er det bare politikerne som ikke ser dette? https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/prisforskjell-pa-10000-prosent-mellom-sor-og-nord/15059480/ Endret 7. september 2022 av Adobyen
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #2 Skrevet 7. september 2022 Jeg må le av alt det dumme folk gjør. Det så vi bare i debatten tidligere idag om ræl fra div butikker folk handler fra å. Det får være dems problem.. Anonymkode: da4f2...a00 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 7. september 2022 #3 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg må le av alt det dumme folk gjør. Det så vi bare i debatten tidligere idag om ræl fra div butikker folk handler fra å. Det får være dems problem.. Anonymkode: da4f2...a00 Toalettpapir og vaskemiddel fra Europris er ræl?
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 7. september 2022 #4 Skrevet 7. september 2022 Veldig mange folk har god råd og kommer ikke til å slite selv om rente, strøm- og matprisen stiger. Men de som har hatt det trangt eller "småtrangt" vil nok slite framover. Jeg er ikke bekymret for egen del.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #5 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg må le av alt det dumme folk gjør. Det så vi bare i debatten tidligere idag om ræl fra div butikker folk handler fra å. Det får være dems problem.. Anonymkode: da4f2...a00 Er garn ræl? Det er vel ikke det for de som strikker. Dumt å sløse penger på dyrere garn om det fra Europris er like bra. Anonymkode: c1b72...64e 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #6 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er garn ræl? Det er vel ikke det for de som strikker. Dumt å sløse penger på dyrere garn om det fra Europris er like bra. Anonymkode: c1b72...64e Veldig dumt ja.. Anonymkode: da4f2...a00
Gjest Adobyen Skrevet 7. september 2022 #7 Skrevet 7. september 2022 Anonym Brukar0 skrev (9 minutter siden): Veldig mange folk har god råd og kommer ikke til å slite selv om rente, strøm- og matprisen stiger. Men de som har hatt det trangt eller "småtrangt" vil nok slite framover. Jeg er ikke bekymret for egen del. Jeg vet også at jeg vil komme noenlunde helskinnet gjennom vinteren, selv om jeg er uføretrygdet. Det finnes de som er dårligere stilt. Dere som har trygge og gode jobber kan kanskje følge litt med på hvordan arbeidsgiverne har det. Det har jo så mange uheldige ringvirkninger.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #8 Skrevet 7. september 2022 Anonym Brukar0 skrev (15 minutter siden): Toalettpapir og vaskemiddel fra Europris er ræl? de selger vel ikke bare toalettpapir og vaskemiddel på Europris? 🤷♀️ Anonymkode: da4f2...a00
Gjest Adobyen Skrevet 7. september 2022 #9 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er garn ræl? Det er vel ikke det for de som strikker. Dumt å sløse penger på dyrere garn om det fra Europris er like bra. Anonymkode: c1b72...64e Jeg nevnte garnet fra Europris bare for gøy, siden jeg vet hvordan noen her ser på billigbutikker. Bare ræl, haha.
Gjest Adobyen Skrevet 7. september 2022 #10 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): de selger vel ikke bare toalettpapir og vaskemiddel på Europris? 🤷♀️ Anonymkode: da4f2...a00 Absolutt ikke. Europris har et godt utvalg av veldig mye greit. Det er nok ikke «fint nok» for rikfolket.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #11 Skrevet 7. september 2022 Det vil bli hardt for noen ja, men inflasjonen må ned. Alle skulle plutselig ha lønnsøkning, det burde vært droppet. Uten den hadde inflasjonen gått ned uten så mye renteøkning og inntektene hadde blitt jevnere. Med lønnshoppet har forskjellen ned til de dårligst betalte blitt for stor. Strømstøtten burde heller ikke kommet. Det hadde vært billigere og enklere og gitt en støtte til de med lavest inntekt. Det hadde da blitt mange som hadde måttet gå ned i levestandard men det må til for å jevne ut forskjellene. Folk flest har fremdeles for mye penger. Folk får tenke seg hva de kan klare seg uten. Det er mye luksusforbruk. Anonymkode: 8a8c2...a85 1 1
Mooza Skrevet 7. september 2022 #12 Skrevet 7. september 2022 (endret) Det som bekymrer meg er at de pøser på med penger nå politikerne. Tyskerne og britene skal ha en hjelpepakke på flere hundre millarder- de sammen med mange flere. Britene er redde for en inflasjon på 22 %! De stiller opp med hundrevis av milliarder til energibørsen- og til vanlige folk. Det løser jo ikke problemet med energimangel at de kaster penger etter folk. Det blir jo bare mer inflasjon. Tyskerne skal betale bedriftene penger for å stenge ned virksomheten. Jeg er redd for at dette går skikkelig galt. Hva er penger verd om ett-to års tid? Vi får jo en hyperinflasjon- stagflasjon her. Arbeidsplasser forsvinner, og prisene vil gå i været. Maten kjøres ned i jorda fordi bøndene ikke ser vits i å ta den opp grunnet høye energipriser. Det er jo helt kaos. La oss nå bare slå fast at denne økonomiske krigen med Europa vant Putin så det smalt. Han trengte ikke krige med oss, vi er i ferd med å gå under helt av vår egen mangel på styring.. Ja nei.. kjøp varer. De er mye dyrere om to måneder. Alt vil stige i pris. Endret 7. september 2022 av Mooza 5
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 7. september 2022 #13 Skrevet 7. september 2022 Adobyen skrev (16 minutter siden): Jeg vet også at jeg vil komme noenlunde helskinnet gjennom vinteren, selv om jeg er uføretrygdet. Det finnes de som er dårligere stilt. Dere som har trygge og gode jobber kan kanskje følge litt med på hvordan arbeidsgiverne har det. Det har jo så mange uheldige ringvirkninger. Jeg jobber i staten, så jeg er ikke veldig bekymret for min arbeidsgiver. Men mange bedrifter vil nok slite framover, spesielt med strømprisen her i sør.
Gjest Warrior Skrevet 7. september 2022 #14 Skrevet 7. september 2022 Er ikke bekymret for meg selv for jeg klarer meg selv om alt er og blir dyrere, men synes det er trist at mange sliter og kommer til å slite på grunn av noen unødvendige høye priser. For ja jeg synes det er skikkelig unødvendig med så høye priser. Hva er poenget med det? Det er i alle fall viktig nå å ikke bruke unødvendig mye penger og bruke penger på reising som ikke er nødvendig kan folk la være nå. Utsette den sydenturen for eksempel.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #15 Skrevet 7. september 2022 Adobyen skrev (12 minutter siden): Absolutt ikke. Europris har et godt utvalg av veldig mye greit. Det er nok ikke «fint nok» for rikfolket. Ikke det det handler om. Men mange som handler mye ræl på disse butikkene, som blir dyrt! DET er et problem Anonymkode: da4f2...a00
A-hunter Skrevet 7. september 2022 #16 Skrevet 7. september 2022 Da Donald J. Trump advarte sterkt om den situasjonen vi (hele Europa) står i nå var det nærmest slåsskamp blant EU-ledere og nettdebattanter om å le høyest og hånligst. I dag er det bare Donald J. Trump som ler. I dag er det ordtakenes dag. Det er visst noe i dem.... 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #17 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Er garn ræl? Det er vel ikke det for de som strikker. Dumt å sløse penger på dyrere garn om det fra Europris er like bra. Anonymkode: c1b72...64e Det er ikke like bra, kan jeg love deg. Anonymkode: 056b8...f95 1
Topsi Skrevet 7. september 2022 #18 Skrevet 7. september 2022 (endret) Det interessante her er jo at vi allerede har lavere kjøpekraft enn i 2020, de tre siste lønnsoppgjørene har vi tapt kjøpekraft hvert år. Så dette er jo et tullete fokus fra nordea Endret 8. september 2022 av Topsi
Gjest Ramona1970 Skrevet 7. september 2022 #19 Skrevet 7. september 2022 Politikerne ser det og ønsker å ha det sånn. Det går jo ikke ut over dem. Slik har ledere alltid oppført seg, og jeg var naiv i mange år som trodde at det har blitt annerledes i nyere tid.
Portia Catonis Skrevet 8. september 2022 #20 Skrevet 8. september 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Er garn ræl? Det er vel ikke det for de som strikker. Dumt å sløse penger på dyrere garn om det fra Europris er like bra. Anonymkode: c1b72...64e Garnet er ikke like bra, nei… Men om folk vil gå rundt i akrylgensere som ikke er spesielt varme, lukter svette etter 15 min og mister formen etter 1 vask, så værsågod. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå