AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #1 Skrevet 7. september 2022 Jeg har for en liten uke siden sluttet på p-piller etter over 10år på samme type pille. Jeg har kjent at de siste dagene får jeg mensensmerter på kveldene mellom 20-22 😂 De varer i 10-30minutter, som regel alltid på kvelden, og begynte nå etter jeg sluttet på p-pillene. Nå er jeg også veldig nysgjerrig på hva dere opplevde/erfarte etter p-pille slutt? Hadde dere sexlyst på pillen? Jeg har ikke hatt noe som helst _lyst_ kroppslig selv om jeg har hatt lyst psykisk sett. Evt hjalp det dere som ikke hadde sexlyst, til å få det etter slutt? Hvor lang tid tok det dere før dere kjente bedring/forandring på kroppen? Jeg har jo også 10-15kg ekstra på magen som jeg i tillegg sliter med å få bort - trening og kosthold har ikke hjulpet så mye som jeg skulle ønske. Please kom med erfaringer 😁 Anonymkode: 87f22...3e9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #2 Skrevet 7. september 2022 Jeg fikk livet mitt tilbake da jeg sluttet i 2011. Merket store forandringer psykisk og fysisk, angrer på at jeg ikke sluttet før, eller at jeg begynte på de i det hele tatt. Begynner å bli en stund siden, men fikk normal personlighet igjen og sexlyst tilbake, vet det var mer men det er som du ser ganske lenge siden. Jeg gikk nesten 10 år på de jeg også. Anonymkode: 781c2...d8d 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #3 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fikk livet mitt tilbake da jeg sluttet i 2011. Merket store forandringer psykisk og fysisk, angrer på at jeg ikke sluttet før, eller at jeg begynte på de i det hele tatt. Begynner å bli en stund siden, men fikk normal personlighet igjen og sexlyst tilbake, vet det var mer men det er som du ser ganske lenge siden. Jeg gikk nesten 10 år på de jeg også. Anonymkode: 781c2...d8d Åh, kan du huske om det tok lang tid fra du sluttet til du merket forandring som det? Er selv spent, hahah. Har vært så frem og tilbake i flere mnd på om jeg skal slutte eller ikke, men da legen sa det hørtes fornuftig ut, så var det gjort. Jeg begynte jo rett før jeg skulle bli seksuelt aktiv og fordi pillene skulle hjelpe mot mensen smerter og kviser - og det gjorde de jo. Ble jo kvitt smertene og alt var ganske bra i flere år. Var rundt 2020 at jeg begynte på en annen type/eller fra en annen fabrikk, at det ble kluss med migrene før mensen og/eller smerter ved mensen. Sexlysten fysisk sett har jeg jo ikke hatt på flere år, men også der usikker om det er pillene eller om det bare er fordi jeg får vondt hver gang ved sex.. Anonymkode: 87f22...3e9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #4 Skrevet 7. september 2022 Vondt av sex? Anonymkode: 5e856...0f9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #5 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vondt av sex? Anonymkode: 5e856...0f9 Ja, smerter ved samleie/penetrering. Har faktisk gått til både lege, gynekolog OG sexolog for å prøve å bedre det uten hell. Ingenting galt nedentil annet enn at jeg er litt trang. Sexolog funket ikke så bra for meg, eller, jeg fant absolutt ikke kjemi med sexologen - det skulle også være den beste i min by.. Anonymkode: 87f22...3e9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #6 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er jeg også veldig nysgjerrig på hva dere opplevde/erfarte etter p-pille slutt? Hadde dere sexlyst på pillen? Anonymkode: 87f22...3e9 Jeg sluttet på/tok ut hormonspiral og da hadde jeg en del smerter/pms og blødninger under 1.mens. I og med at syklusen kom tilbake fikk jeg en god del mer sexlyst under eggløsning, men også mer sipping/kramper under pms/første dag hver mens. Det ble likevel en del bedre med menskopp. Hadde sexlyst med hormoner men er bedre uten. Anonymkode: 5e856...0f9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #7 Skrevet 7. september 2022 Jeg fikk endometriose. Begynte igjen. Anonymkode: a76dc...c75
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #8 Skrevet 7. september 2022 Sluttet å være kronisk deprimert. Ble mye mer stabil i humøret. Kunne begynne å spise normale mengder mat igjenn uten å gå opp i vekt. Mindre mens smerter. Har vært 9 år uten nå. Anonymkode: 39946...689 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #9 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg sluttet på/tok ut hormonspiral og da hadde jeg en del smerter/pms og blødninger under 1.mens. I og med at syklusen kom tilbake fikk jeg en god del mer sexlyst under eggløsning, men også mer sipping/kramper under pms/første dag hver mens. Det ble likevel en del bedre med menskopp. Hadde sexlyst med hormoner men er bedre uten. Anonymkode: 5e856...0f9 Ja legen snakket noe om hormonspiral/t stav osv men jeg har lav smerte terskel, redd det skal gjøre vondt å sette inn/ta ut 🙈 Lite/ingen sexlyst under pillen etc gir jo egt mening i og med at man ikke får eggløsning eller lager egne hormoner sånn, men får fra pillen. Menskopp har jeg ikke brukt før, ei heller tamponger da jeg ikke får de inn 😅 Har vent meg med å bruke nattbind hele tiden, da jeg føler det faktisk er mer behagelig 😆 Anonymkode: 87f22...3e9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #10 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg fikk endometriose. Begynte igjen. Anonymkode: a76dc...c75 Wut? Hadde du hatt det hele tiden eller kom det etter du sluttet på pillen? 🥺 Anonymkode: 87f22...3e9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #11 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sluttet å være kronisk deprimert. Ble mye mer stabil i humøret. Kunne begynne å spise normale mengder mat igjenn uten å gå opp i vekt. Mindre mens smerter. Har vært 9 år uten nå. Anonymkode: 39946...689 Ooiii, jeg gikk på antidepressiva i 4år, fra 2017 til 2021. Følte til slutt medisinen ikke gjorde noe for meg, har gått bra så langt - men tar én dag av gangen. Jeg er også uten jobb/skole grunnet psykisk helse, men slitt med det lenge før jeg begynte på pillen. Men veldig bra du ble bedre psykisk og stabil i humør 😄 Merket selv at jeg nå kan ta mer/lettere til tårene, men alltid vært følsom da, så mulig det bare er meg, hahah.. Men gleder meg nå til å se hvordan kroppen og sinnet mitt blir nå uten pillen 😄 Anonymkode: 87f22...3e9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #12 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ooiii, jeg gikk på antidepressiva i 4år, fra 2017 til 2021. Følte til slutt medisinen ikke gjorde noe for meg, har gått bra så langt - men tar én dag av gangen. Jeg er også uten jobb/skole grunnet psykisk helse, men slitt med det lenge før jeg begynte på pillen. Men veldig bra du ble bedre psykisk og stabil i humør 😄 Merket selv at jeg nå kan ta mer/lettere til tårene, men alltid vært følsom da, så mulig det bare er meg, hahah.. Men gleder meg nå til å se hvordan kroppen og sinnet mitt blir nå uten pillen 😄 Anonymkode: 87f22...3e9 Det kan ta lang tid før hormonene stabiliserer seg etter slutt så ha litt tolmodighet. Det tok nesten 1 år før menstruasjonen min ble normal igjenn etter slutt. Og etter det ble det bare bedre og bedre. Anonymkode: 39946...689
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #13 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Wut? Hadde du hatt det hele tiden eller kom det etter du sluttet på pillen? 🥺 Anonymkode: 87f22...3e9 Det kom da jeg sluttet, og gynekologen/kirurgen mente det kom av pilleslutt, og at eneste måte å unngå å få det igjen, var å begynne på pillen igjen. Dette er nå snart ti år siden, har ikke fått endometriose igjen. Anonymkode: a76dc...c75
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #14 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan ta lang tid før hormonene stabiliserer seg etter slutt så ha litt tolmodighet. Det tok nesten 1 år før menstruasjonen min ble normal igjenn etter slutt. Og etter det ble det bare bedre og bedre. Anonymkode: 39946...689 Aahhh, jaa det var den tålmodigheten da ☹️ Jeg har jo lest at noen får mange problemer og merker fort endring mens andre merker omtrent ingenting.. Jeg håper veldig at det ikke tar kjempe lang tid med å få regelmessig mens, kjipt å gå rundt å lure på når den kommer igjen eller om den kommer 😂 Men ja, jeg var jo nettopp ferdig med min mens da jeg sluttet på pillen, hadde akkurat tatt en pille på ny måned 😅 Anonymkode: 87f22...3e9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #15 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det kom da jeg sluttet, og gynekologen/kirurgen mente det kom av pilleslutt, og at eneste måte å unngå å få det igjen, var å begynne på pillen igjen. Dette er nå snart ti år siden, har ikke fått endometriose igjen. Anonymkode: a76dc...c75 Oii, håper ikke jeg får noe sånt 🙈 Anonymkode: 87f22...3e9
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #16 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Åh, kan du huske om det tok lang tid fra du sluttet til du merket forandring som det? Er selv spent, hahah. Har vært så frem og tilbake i flere mnd på om jeg skal slutte eller ikke, men da legen sa det hørtes fornuftig ut, så var det gjort. Jeg begynte jo rett før jeg skulle bli seksuelt aktiv og fordi pillene skulle hjelpe mot mensen smerter og kviser - og det gjorde de jo. Ble jo kvitt smertene og alt var ganske bra i flere år. Var rundt 2020 at jeg begynte på en annen type/eller fra en annen fabrikk, at det ble kluss med migrene før mensen og/eller smerter ved mensen. Sexlysten fysisk sett har jeg jo ikke hatt på flere år, men også der usikker om det er pillene eller om det bare er fordi jeg får vondt hver gang ved sex.. Anonymkode: 87f22...3e9 Mener å huske at jeg begynte å merke forskjell ganske kjapt, ihvertfall psykisk, innen en uke eller to. Det tok nok litt mer tid med kroppen. Det kan være at både manglende sexlyst og smertene henger sammen med pillen, hormonendringene den skaper gjør at mange sliter med vaginal tørrhet og da blir alt vondt. Vet ikke om det er noen trøst eller ikke, men for de fleste kvinner blir sexlivet bedre og bedre med alder. Jeg husker jeg var også plaget med både manglende sexlyst, tørrhet, smerter, gjentatte soppinfeksjoner, og en periode der rundt 20 år var alt vondt alltid, jeg trodde aldri det kom til å gå over. Nå har jeg null problemer ved sex og det kunne ikke vært bedre, har ikke hatt noen plager på årevis. Anonymkode: 781c2...d8d
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #17 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Oii, håper ikke jeg får noe sånt 🙈 Anonymkode: 87f22...3e9 Hvis du har smerter ved samleie, så bør du sjekke dette ut. Kan være endometriose. Anonymkode: a76dc...c75
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #18 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (På 8.9.2022 den 12.11): Hvis du har smerter ved samleie, så bør du sjekke dette ut. Kan være endometriose. Anonymkode: a76dc...c75 Det har jeg gjort allerede, ved flere anledninger. Gått til gynekolog og lege, ingenting i veien med underlivet/skjeden annet enn at jeg er litt trang.. Alt er altså normalt der nede Anonymkode: 87f22...3e9
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #19 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det har jeg gjort allerede, ved flere anledninger. Gått til gynekolog og lege, ingenting i veien med underlivet/skjeden annet enn at jeg er litt trang.. Alt er altså normalt der nede Anonymkode: 87f22...3e9 OK. Men det å være trang skyldes ofte muskelspenninger. Det er ikke normalt å være så trang at det gjør vondt å ha samleie. Er det selv, men har aldri opplevd smerter ved samleie likevel. Anonymkode: a76dc...c75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå