AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #1 Del Skrevet 7. september 2022 Tretinoin tørker ut underhuden min så rynker og ujevnheter blir mye større. Jeg bruker et hyaluronic acid serum, snegle serum oppå der som også skal være fuktighetsgivende og deretter en god fet fuktighetskrem. Kremen trekker godt inn i huden og gjør overhuden min men jeg får fortsatt ikke nok fukt til underhuden virker det som. Kan det være hyaluron serumet som trekker fukten ut av huden istedet for inn i huden? Har noen tips til annet jeg kan gjøre eller bruke for å gi underhuden mer næring og fukt uten at den blir for fet på overflaten? Tar gjerne tips mot rynker generelt:) Anonymkode: 65efe...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #2 Del Skrevet 8. september 2022 Legg tret oppå fuktighetskremen. Gjør rutinen din (husk at hyaluronsyre på påføres fuktig hud), la fuktighetskremen synke godt inn, ta på tret enten da eller senere, og ta gjerne et lag fuktighetskrem oppå der igjen når tret har sunket inn/evt før du legger deg. Fukt-sandwich kalles det. Anonymkode: 39c0b...0d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #3 Del Skrevet 8. september 2022 Jeg bruker rice overnight mask fra cosrx, og legger den først, lar den trekke inn bittelitt før jeg legger tretinoin oppå, er jeg trøtt eller orker ikke bruke så mye tid så blander jeg den ofte rett inn i kremen også. Også bruker jeg tret annen hver til tredje hver dag. På dagtid bruker jeg kun niacinamide+zinc serum også en moist Balance fra Dermalogica. Av og til en bb cream.. er veldig lite tørr i ansiktet, ser jeg kan flasse littt av og til enkelte områder, men er generelt lite tørr. Var mye tørrere før når jeg la tret rett på ansiktet før fukt. Hud også at tret skal legges på helt tørr hud. Anonymkode: 14725...de4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hespe3 Skrevet 8. september 2022 #4 Del Skrevet 8. september 2022 Bruk et serum som inneholder collagen, for meg funker i alle fall det bedre enn HA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #5 Del Skrevet 8. september 2022 Hespe3 skrev (4 timer siden): Bruk et serum som inneholder collagen, for meg funker i alle fall det bedre enn HA. Støtter den! Anonymkode: 14725...de4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #6 Del Skrevet 8. september 2022 Har hørt om sandwich metoden ja skal prøve det! Men hva menes med at hyaluronic acid skal legges oppå fuktig hud? Er det håndkle tørr hud eller våt hud? Eller hud med fuktighetskrem som første lag? Er det bedre å bruke snegleslimet før HA serumet selvom HA serumet har tynnest konsistens? Har lært at rekkefølge skal gå fra tynnest konsistens til tykkest og det er cosrx one step moisture pad med HA jeg har som første steg nå så med pads vil påføringen kanskje fjerne produkter som er påført før? De dagene jeg bruker tret så har jeg lagt tretinoin på ren hud og dropper alle serum men kun fuktighetskremen over. Bør jeg legge HA og snegleslim før tretinoin kanskje eller vil HA og tret bare skape mer tørrhet siden HA trekker til seg sterkere krem? Anonymkode: 65efe...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #7 Del Skrevet 9. september 2022 Du kan bruke begge deler, men cosrx snail mucin essence inneholder også ha syre, dette finnes naturlig i snegleslim. ja, det skal legges på fuktig hud, rett etter vask, ikke tørk huden godt etterpå. Jeg bruker å klappe vekk de største vanndråpene også legge cosrx snail mucin essence etterpå (er tom for den nå), hvor jeg masserer det godt inn. Denne er fin å legge før du bruker tret. Men jeg ville forsøkt å bare blande inn tret i fuktighetskremen din, eller legge den etter krem. Det ga meg mye mindre irritasjon og tørrhet enn når jeg brukte den ren på huden før krem. Anonymkode: 14725...de4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå