Gå til innhold

Urinlekkasje, er dette vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste årene lekket litt urin hvis jeg holder meg for lenge når jeg må på do. Det er ikke mye som lekker, og jeg har ikke sett på det som et stort problem. Jeg bruker truseinnlegg til vanlig og har gjort det før dette begynte også. Da blir det bare en flekk i truseinnlegget og så bytter jeg bare. Men i stad så skjedde det noe som var litt ubehagelig. Jeg kjente jeg måtte på do, men skulle bare brette sammen litt klær først. Så kjente jeg at det lakk litt, og så var det som om urinen rant ut uten at jeg klarte stoppe det. Det var såpass at det rant litt nedover benet. Er det dette som er urinlekkasje? Jeg har født tre barn og er i midten av 30-årene. Synes det var ubehagelig at det føltes som jeg tisset på meg og at det var litt ukontrollert. Knipeøvelser er noe jeg aldri har gjort, men skjønner at det  kanskje trengs? Jeg er også litt overvektig hvis det har noe å si.

Anonymkode: a578c...fd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er bare å begynne med knipeøvelser. Om du ikke har gjort det før 😊 prøve det en stund, om det ikke har noe effekt så er legen neste.

Skrevet

Dette er noe det finnes hjelp for og som du burde ta opp med legen! Det er ikke meningen at du skal måtte «tåle» å ha det sånn💕

Anonymkode: 58560...c62

• Liker 1
Skrevet

Gå på do med en gang du kjenner at du må, ikke utsett det for å gjøre andre ting først. Klesvasken kan fint vente i noen minutter😊

• Liker 3
Skrevet

Er du overvektig kan dette gi ekstra press på blæren. Jo flere barnefødsler jo større fare for urinlekasje.

Urinlekasje er det mange som opplever. Snakk med lege.

Anonymkode: ca6ee...9e8

Skrevet

Du må begynne å knipe, men det er klart at det ikle hjelper særlig om man allerede har for stor skade.

Jeg har alltid tisset på meg når jeg har ledd, helt fra jeg var liten. Sjelden at det var dråper, alt kom.. Etter fødsel ble det verre, jeg tok det opp med legen og ble henvist til tvt-operasjon. Da løftes urinrøret med et bånd. Jeg fikk et nytt liv med en gang, og er like fornøyd nå 13 år senere

Anonymkode: 72d30...1f0

Skrevet
Mooria skrev (5 minutter siden):

Gå på do med en gang du kjenner at du må, ikke utsett det for å gjøre andre ting først. Klesvasken kan fint vente i noen minutter😊

Skriver under på dette. Hvis du vet at du lekker når du bevisst holder deg lengre enn det blæra har gitt beskjed om, så er det lurt å begynne å lytte til kroppen og gå på do når den sier ifra. 

Anonymkode: 29b55...4c3

• Liker 1
Skrevet

Overvekt kan spille inn ja, det betyr mer belastning på bekkenbunnen. Noen opplever bedring av å gå ned i vekt :)

Anonymkode: cf53a...cbb

Skrevet

Den neste knipemetoden er vibrator som gir orgasmer. Sett av noen minutter hver dag, så vil du muligens oppleve resultater fort.

Anonymkode: 86bc8...ef6

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette er noe det finnes hjelp for og som du burde ta opp med legen! Det er ikke meningen at du skal måtte «tåle» å ha det sånn💕

Anonymkode: 58560...c62

Lurer litt på hvilken hjelp du snakker om. Lekkasje virker til å løses ved knipeøvelser eller bleier i verste fall. Snakker av erfaring i familie.

Anonymkode: 32ed3...5f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.9.2022 den 19.10):

Lurer litt på hvilken hjelp du snakker om. Lekkasje virker til å løses ved knipeøvelser eller bleier i verste fall. Snakker av erfaring i familie.

Anonymkode: 32ed3...5f1

Se svar litt lenger opp. Det finnes både operasjon, tabletter og en slags propp

Anonymkode: 72d30...1f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...