Gå til innhold

"God veninne" vil ha trekant

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet helt ærlig ikke hva jeg skal gjøre i den situasjonen her

Har en jeg har ansett som en veldig god venninne. Vi møttes på VGS og har holdt sammen siden. Hun har kjent samboern min like lenge siden jeg og han ble sammen rundt den tia. Siden den gang har hun hatt 3 kjærester. Det ene forholdet varte i over 5 år, også har hun hatt 2 litt kortere. 
Greia er at hu er en nymf, og er totalt avhengig av sex. Hun har ikke vært lenge singel før hun har funnet seg en "fast" å ligge med. Å nå som hun ikke har noen lengre har hun vært veldig klengete på meg. Begge to er bifile, og hu er absolutt min type, men jeg har en jeg elsker og i tillegg er forlova med. Jeg har vist ovenfor henne at jeg ikke er interessert i noe mer enn vennskap og har lagt merke til at hun har begynt å være mer "chatty" med samboern min i stedet. 
Plutselig så får han snapper av henne, noe han aldri har fått før. Hu spør om hjelp på messenger til div og sender haugevis av smileys, som er ganske uvanlig til hu og være, ved mindre hu vil ha noe.

Så kom bomba for et par uker siden. Hu spørte meg rett ut om hun kunne ha trekant med meg og samboer. Å jeg sa klart i fra NEI. Hu lurer på hvorfor, og da svarer jeg at "Vi lever i et monogamt forhold, vi har et godt sexliv og har ingen interesse av å dra inn en til, og i tillegg så er jeg redd dette vil ødelegge forholdet vårt som venner". 
Også får jeg som svar: "Ja men det er jo meningen, jeg vil at trekanten skal være fast" . Hva søren liksom

Også sendte hu mld igjen i går: Hvorfor vil du ikke dele "XXX" med deg? Er du redd han skal gå i fra deg og bare ville ha meg istedet?

Vi er 30 år... føler dette er noe som hører hjemme på VGS, ikke i voksenlivet med full jobb, barn, hus og stasjonsvogn. Hu oppfører seg som om vi gikk på videregående igjen. Skal også nevnes at det bare er meg og samboer med barn og hus, hu har ingen barn og er aleine i den forstand, men betyr ikke at hu kan invadere å ødelegge et annets liv.

Syns dette er så vanskelig. Vi har vært venner i nesten 15 år, og dette kommer opp på overflaten nå. Jeg kan nesten ikke kutte hu helt ut heller fordi vi er praktisk talt naboer og vi jobber i samme bygg.

Anonymkode: 03384...01e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vennskapet hadde jeg ikke klart å bevare i samme grad som før. Hadde trekt meg helt vekk en periode og krevd at typen også brøt kontakt. Det kunne sklidd over i et bekjentskap hvor vi møttes bare hun og jeg noen få ganger i året for å snakke om overfladiske ting men jeg hadde ikke vært komfortabel med å slippe hun tett på meg og livet mitt igjen.

Anonymkode: 7fd31...fd0

• Liker 24
  • Nyttig 1
Skrevet

Ta pause fra vennskapet om hun ikke gir seg. 

Anonymkode: 1efa3...180

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror du må tydelig skrive «Vi er ikke interessert i dette og ønsker ikke at du skal fortsette spørre mer». Uten at det er rom for du er ikke interessert, eller han er ikke interessert. Da åpner det for at hun «går på» den andre parten. 

Anonymkode: 90a83...791

• Liker 12
Skrevet

Hun er da ikke en skikkelig venn hvis hun ikke faktisk kan respektere hva du sier .du har jo klart og tydelig sagt ifra til henne at dette ikke er noe du ønsker , og så fortsetter hun og spørre på igjen. Og for en ekkel måte og spørre på gang nr 2 . Ikke bare er det respektløst, men ganske ekkelt , om du var redd for at han heller ville velge henne .. altså.. nei fysj.. fortsetter hun og gnage og spørre om dette så hadde det vært meg hadde jeg seriøst bare kuttet henne ut. Ikke greit og ha med slike mennesker og gjøre i det hele tatt. 

• Liker 9
Skrevet

Ser ikke helt grunnen til å IKKE ha denne trekanten egentlig? Er det fordi du ikke klarer å skille mellom sex og følelser? Eller er du redd mannen din skal like å knulle venninna di mer enn deg?

Anonymkode: 18464...697

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser ikke helt grunnen til å IKKE ha denne trekanten egentlig? Er det fordi du ikke klarer å skille mellom sex og følelser? Eller er du redd mannen din skal like å knulle venninna di mer enn deg?

Du ser ikke grunnen nei, nei da kan nok ingen hjelpe deg.

Anonymkode: 2c6cb...8be

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun har ikke lyst, det er grunn nok.

Anonymkode: 1efa3...180

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Går jo selvsagt ut ifra utifra at du er en troll-mann/kvinne, men la oss si at du ikke er det da... Har du noen visdomsord for øss som mener "den slags" er nært relatert, og  har den  greia mm.  innebygd i ryggraden  Dvs. "sex,følelser och sÅdærr"?  Hva er det vi ikke har forstått, men som du har, lizm?😄

Vet ikke helt om du troller heller, TS, men det er vel faktisk ikke noe "riktig/gal"-løsning  her... Finnes iaf. ikke noen  "objektivt" løsning som er bedre enn den du selv velger uansett  (nesten hva den måtte være) 😅 

Subjektivt så høres dette ut som et veiskille der det er greit å innse at man ikke er på nett lengre, og/eller har vokst ifra hverandre, men det er bare en personlig mening, altså..  :vetikke:

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 3
Skrevet

Uff litt av en situasjon og litt av en venninne du har. Ville vært venner med hun men holdt hun litt på avstand. Virker som hun har dårlige sosiale tenner.

Anonymkode: a24d1...c67

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Har fått det spørsmålet av to venninner. Var ikke noe problem. Jeg sa nei, og ferdig med saken. Vi har trekant med kvinner, men ikke med venninner. Der skiller jeg veldig mellom sex og vennskap. 

Anonymkode: b19d3...35c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har fått det spørsmålet av to venninner.

:haar:

Hva i alle %#$€£ ?!

Jeg kan ikke en gang se for meg hva som skjer i hodene på mennesker når de ber om å få være med på trekant med en venninne og mannen. De må jo mangle fullstendig antenner. Og så to stykker???

Anonymkode: d0504...2a8

• Liker 9
Skrevet

Hvs sier mannen? Blir han smigret? Sexter hun han? Tydligvis ei dame man ikke kan stole på.

Anonymkode: c60fc...2ad

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

:haar:

Hva i alle %#$€£ ?!

Jeg kan ikke en gang se for meg hva som skjer i hodene på mennesker når de ber om å få være med på trekant med en venninne og mannen. De må jo mangle fullstendig antenner. Og så to stykker???

Anonymkode: d0504...2a8

De vet jeg er bifil og åpen for slikt, og er nysgjerrige på jentesex. Mente begge to det var trygt å forsøke med meg som de kjenner. 

For min del blir det absolutt feil. Som å ha sex med søstre. Bare nei! 

Anonymkode: b19d3...35c

• Liker 1
Skrevet

Hadde en venninne som lurte på om jeg ville være med på trekant med henne og samboeren. Syns tanken på å ha sex med en venninne er regelrett motbydelig. Og vennskapet ble aldri det samme igjen, for min del. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Eh, hun der ville jeg kuttet ut. Hvis hun ikke vil høre på helt direkte tale og fortsetter å mase, så er det noe galt med henne. På flere plan! 

Sånne folk lager bare drama

Anonymkode: 798a2...7b5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ikke alle syns trekant er top noch da. Inkl meg. Jeg tenner ikke på andre damer det byr meg i mot🤮

Anonymkode: 00bf6...9c2

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.9.2022 den 20.31):

Hvorfor trur alle at trekant er noe ALLE vil? 
For meg så går sex og følelser under samme greia, jeg har bare hatt sex med de jeg har følelser for. Og nei, jeg er ikke redd for at han skal like å knulle venninna mi, er mer redd for at forholdet mellom meg og han, og hu skal bli annerledes.
TS

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.9.2022 den 23.45):

Hvs sier mannen? Blir han smigret? Sexter hun han? Tydligvis ei dame man ikke kan stole på.

Anonymkode: c60fc...2ad

Han blir ikke smigret. Han syns dette er ganske irriterende fordi han vet at dette sårer meg. 
Hu sender ofte kløftebilder med "Hva skjera", "Hva driver XXX(meg) på med?" osv. 

Han har sletta hu fra snap nå
TS

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han blir ikke smigret. Han syns dette er ganske irriterende fordi han vet at dette sårer meg. 
Hu sender ofte kløftebilder med "Hva skjera", "Hva driver XXX(meg) på med?" osv. 

Han har sletta hu fra snap nå
TS

Hun virker som ei elendig venninne med knekt sosial antenne. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...