Gå til innhold

Dersom en mann klapper deg lett på låret når han sitter ved siden av deg

Anbefalte innlegg

Skrevet

…Og kanskje en lett berøring på skulder i tillegg. Er dette innenfor kollegialt? Altså en mannlig kollega gjør dette mot en kvinnelig kollega… 

Anonymkode: 8e638...581

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen sa til meg en gang at alt over knærne er seksuelt ladet. Så om en mann tar en på låret på en eller annen måte… 

Skrevet

Ja? Hvis du synes det er ubehagelig må du si fra. Kanskje han flørter med deg. Liker du han? Hva lurer du egentlig på?

Anonymkode: c4248...fe6

Skrevet

Kutt ut! Vær litt mer hardfør enn det der. 

• Liker 7
Skrevet (endret)

Som grunnregel vil jeg si at skulder er greit, låret er ikke det. Så kommer det også an på situasjon, kontekst, hva slags forhold man har osv osv. Jeg vil jo også si som grunnregel at det ikke er greit å tiltale (yngre, kvinnelige) kollegaer som vesla, jenta mi o.l., men jeg har hatt kollegaer som jeg syntes det var helt greit at gjorde det likevel.

Endret av Daria
  • Liker 5
Skrevet

Nei, ikke greit! Bør snart få bukt med de grisete mannfolkene! 

Anonymkode: 909ae...9eb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

…Og kanskje en lett berøring på skulder i tillegg. Er dette innenfor kollegialt? Altså en mannlig kollega gjør dette mot en kvinnelig kollega… 

Bare det at den mannlige kollegaen gjør noe mot en kvinnelig kollega som han ikke ville gjort mot en annen mannlig kollega, så sier det seg selv at det ikke er innafor! 

Anonymkode: fde48...5a6

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja? Hvis du synes det er ubehagelig må du si fra. Kanskje han flørter med deg. Liker du han? Hva lurer du egentlig på?

Anonymkode: c4248...fe6

Jeg liker han… jeg likte egentlig at han gjorde det.. men ble litt overrasket av at han gjorde det også. Det var i en samtale, som om han skulle understreke noe vi snakket om. Kunne han gjort det dersom han ikke fant meg attraktiv? Han virker litt flørtende mot meg ellers også… det var ca midt på låret, et vennlig klapp med hånda på låret noen sekunder… synes også det er litt rart at han tør… 

Skrevet

Ikke innenfor. Folk som klasser på andre er selvopptatte og respektløse. 

Anonymkode: 79db3...5b2

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke ok. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, ikke greit! Bør snart få bukt med de grisete mannfolkene! 

Anonymkode: 909ae...9eb

Det beste ville vært å avlivet gutter ved fødsel? 

Anonymkode: 7bc52...0c1

• Liker 1
Skrevet

Kommer litt ann på situasjon. Jeg har vært i flere møter med ivrige selgere som har vært full av humor,  og har klappet/tatt meg på låret, armen osv. uten at jeg har lagt noe annet i det enn at det var fordi han var ivrig. Vi var trygge på hverandre etter flere møter, og da var det greit. 
Hadde han holdt hånden der en stund hadde jeg nok opplevd det som ekkelt.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke ok. Da får han klaps tilbake, og blir kalt en gris.

Anonymkode: 7f23b...157

Skrevet

Skulder= greit sålenge konteksten tilsier at det er greit. Altså ikke seksuelt. 

Låret= ikke greit 

Anonymkode: 994fa...d0c

• Liker 2
Skrevet

Hadde han kunne gjort det samme dersom han ikke fant meg attraktiv? Han har som regel dette «glimtet» i øyet når han snakker med meg…

TS

Skrevet

Ingen trenger å ta på noe som helst for å si hva de har å si.  Jeg vil ikke ha det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Seksuell trakassering kalles det og det er ikke greit :fy_fy:

Skrevet
Athena Catalina skrev (3 minutter siden):

Seksuell trakassering kalles det og det er ikke greit :fy_fy:

Han er veldig hyggelig, og vi har en veldig fin relasjon… samarbeider bra faglig. Han forbauser meg innimellom, blant annet med at han gjorde dette, har «tatt han i» å «måle meg med blikket», han fortalte meg også en dag hvilket motiv han hadde på boxeren….

hvorfor gjør han dette? 

TS 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han er veldig hyggelig, og vi har en veldig fin relasjon… samarbeider bra faglig. Han forbauser meg innimellom, blant annet med at han gjorde dette, har «tatt han i» å «måle meg med blikket», han fortalte meg også en dag hvilket motiv han hadde på boxeren….

hvorfor gjør han dette? 

TS 

Fordi han er ekkel.

Anonymkode: 66235...de4

• Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest Athena Catalina
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

hvorfor gjør han dette? 

TS 

Fordi han er en creepy fyr. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...