AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #1 Skrevet 7. september 2022 Jeg tenker. Mange er kritiske til at folk med lettere psykiske plager ikke jobber, men er det en god idé for folk med psykiske plager å bare hive seg ut i jobb, hva tenker dere om det? Hadde dere satt pris på en kollega som slet med det psykiske? Anonymkode: 2e571...9ae
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #2 Skrevet 7. september 2022 Ja , det er viktig for å behandle angst og depresjon at man er i jobb og har en rutine og en jobb å gå til, omgås andre mennesker og får mestringsfølelse ved å bidra til noe. Det er også viktig for å forhindre forverring av de psykiske problemene. Anonymkode: d7a8a...e70 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #3 Skrevet 7. september 2022 Med lettere psykiske plager bør man ha en så normal hverdag som mulig. Anonymkode: d7a8a...e70 6
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #4 Skrevet 7. september 2022 What!!!! Jeg har diagnose. Dystymi. Det beste i verden er å jobbe i en stressende jobb for da faller hjernen min bort for en stund. Anonymkode: 51f89...af6 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #5 Skrevet 7. september 2022 Ja, absolutt 🤗 Masse forskning viser arbeid er bra for psykisk helse. Anonymkode: 398f0...073 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #6 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg tenker. Mange er kritiske til at folk med lettere psykiske plager ikke jobber, men er det en god idé for folk med psykiske plager å bare hive seg ut i jobb, hva tenker dere om det? Hadde dere satt pris på en kollega som slet med det psykiske? Anonymkode: 2e571...9ae Det er DEN beste medisin som finnes. Så hvorfor skulle ikke vedkommende ta seg arbeid i stedet for å sitte hjemme og nære på sykdommen sin? Anonymkode: 4b739...cc6
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #7 Skrevet 7. september 2022 Greia er vel at det er svært vanskelig å få innpass i arbeidslivet hvis en ikke kan levere 110% både sosialt og arbeidsmessig. Anonymkode: 6183a...8d0 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #8 Skrevet 7. september 2022 Har slitt med depresjon og angst i 25 år, har jobbet fulltid de siste 20 årene. Har ikke alltid vært lett, men det har aldri vært noe alternativ å ikke gjøre det. Da hadde jeg vært mye dårligere 😊 Anonymkode: 63b60...ec0 3
Topsi Skrevet 7. september 2022 #9 Skrevet 7. september 2022 Ja det er superbra å holde seg i aktivitet 1
Skravlehøna Skrevet 7. september 2022 #10 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja , det er viktig for å behandle angst og depresjon at man er i jobb og har en rutine og en jobb å gå til, omgås andre mennesker og får mestringsfølelse ved å bidra til noe. Det er også viktig for å forhindre forverring av de psykiske problemene. Anonymkode: d7a8a...e70 Dette👏 Sjekk også ut om din kommune tilbyr RPH - rask psykisk helsehjelp.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #11 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Greia er vel at det er svært vanskelig å få innpass i arbeidslivet hvis en ikke kan levere 110% både sosialt og arbeidsmessig. Anonymkode: 6183a...8d0 De som sier dette er kun de som ikke har noe ønske om bedring. Anonymkode: 4b739...cc6 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #12 Skrevet 7. september 2022 Sliter med angst og depresjon. Å jobbe gir meg absolutt ingenting annet enn en inntekt. Er sykemeldt 1 uke i måneden pga jobben sliter meg ut. Har prøvd forskjellige yrker og ingen gir noe positivt til livet. Så man burde kanskje ikke dra alle over en kam. For selv om du mener det betyr ikke at det fungerer for andre. Anonymkode: 5a8a0...c5f 1
Grüner Skrevet 7. september 2022 #13 Skrevet 7. september 2022 Lette psykiske plager er ganske vanlig, og klarer du å jobbe, bør du jobbe. Du har ikke automatisk rett på uføretrygd pga psykisk sykdom. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #14 Skrevet 7. september 2022 Jeg sliter selv med angst og depresjon, uten at det går ut over kolleger. Jeg kjenner mange som sliter med angst, depresjon, dystemi, spiseforstyrrelse, har bipolar eller andre psykiske plager, som ikke går ut over kolleger. Å "slite med det psykiske" er ikke noe som nødvendigvis går ut over kolleger, hverken i form av oppførsel på jobb, utførelse av oppgaver eller fravær. Mange vil neppe legge merke til om en kollega sliter... Man får ikke ett stempel i panna sammen med diagnoser! Så ja, jeg ville ikke hatt noe problem med å jobbe med en som har en usynlig sykdom. Jeg synes det er verre å ha kolleger som har null forståelse for psykisk helse. Anonymkode: 178a2...e29 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #15 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg sliter selv med angst og depresjon, uten at det går ut over kolleger. Jeg kjenner mange som sliter med angst, depresjon, dystemi, spiseforstyrrelse, har bipolar eller andre psykiske plager, som ikke går ut over kolleger. Å "slite med det psykiske" er ikke noe som nødvendigvis går ut over kolleger, hverken i form av oppførsel på jobb, utførelse av oppgaver eller fravær. Mange vil neppe legge merke til om en kollega sliter... Man får ikke ett stempel i panna sammen med diagnoser! Så ja, jeg ville ikke hatt noe problem med å jobbe med en som har en usynlig sykdom. Jeg synes det er verre å ha kolleger som har null forståelse for psykisk helse. Anonymkode: 178a2...e29 Psykiske plager er ikke alltid helt usynlig. For å være ærlig kan det være svært tøft, ensomt og trist å holde slikt for seg selv, holde den delen av seg selv helt usynlig. Anonymkode: 2e571...9ae 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #16 Skrevet 8. september 2022 Det er i svært mange tilfeller det beste man kan gjøre for seg selv. Jobben ble en god nok motivasjon til å eksponere meg for angst på mange flere arenaer. Det føles godt å bidra. Jeg holder ikke sykdommen skjult. Jeg sier det som det er om det hender noe, "akkurat nå har jeg en smule panikk, men jeg skal prøve å svare så godt jeg kan" f.eks. Det er heller ikke noen sak å betrygge andre på at det går bra, de fleste vil instinktivt skjerme deg, men da sier du at det ikke er nødvendig, du ønsker denne utfordringen. Men det krever at du har trua på deg selv og dine evner til å klare det. Anonymkode: 1b001...180
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #17 Skrevet 8. september 2022 Jeg har hatt flere kollegaer med psykiske problemer, og jeg har blitt diagnostisert med angst selv😛. Så nei, en diagnose i seg selv burde ikke være noe hinder for å søke jobb. Men det kommer selvfølgelig an på hvilken type jobb det er snakk om. Du setter ikke en suicidal person til å kjøre skolebuss, for eksempel. Anonymkode: 1e1ba...af9 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #18 Skrevet 8. september 2022 Jeg har alvorlig depresjon og panikk angst, jeg er i jobb Anonymkode: 167ce...ba2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #19 Skrevet 8. september 2022 Har adhd, depresjon, angst... er i full jobb og har to små barn. Anonymkode: bbdd2...c7e
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #20 Skrevet 8. september 2022 Jeg har både angst og depresjon som diagnoser, og er nå tilbake i jobb. Anonymkode: 494a3...30f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå