AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #1 Skrevet 7. september 2022 Visste ikke helt hva jeg skal kalle det, men kjenner en baby som er så slu på en måte. F.eks da jeg skulle gi babyen mat latet den som om den var sulten. Men da jeg førte skjeen mot munnen grep den tak i skjeen og ristet den slik at maten sprutet over alt mens den bare lo. Det samme skjedde igjen og igjen. Ellers later babyen ofte som den vil kose, og også moren sier den er en skikkelig kosebaby. Men på meg griper den istedet tak i nakkeskinnet,håret eller kinnene og drar/kniper til og ler. Jeg sier jo nei og au men den bare ler videre. Hyler av latter faktisk selv om tårene nesten spretter på meg. Mener å ha lest at babyer i ganske tidlig alder kan forstå korte ord som f.eks.nei.men det er kanskje mye å forlange? Er dette normalt for babyer i den alderen? (Ca.9 måneder) Anonymkode: 81a1e...26b
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #2 Skrevet 7. september 2022 Vel, min er 8.5 mnd og gjør akkurat det samme. Jeg tenker at det er sånn han øver seg på kommunikasjon med omverdenen, og ettersom han er for liten til å forstå at jeg er et menneske separat fra ham (det er derfor mange babyer har pappa som første ord - de er så integrert med mamma at hun regnes som en del av deres egen kropp) så skjønner jeg jo at det er spennende å dra meg i håret, klype meg i nesa etc. Tenker at han gjør det av akkurat samme grunn som at han biter seg selv i tåa og trekker så hardt i tissen sin at jeg får fantomsmerter i min ikke-eksisterende penis - han utforsker. Merker at han reagerer på navnet sitt og på nei når han forsøker å utforske do, stikkontakter, oppvaskmaskin og søplebøtta, men at det nok er mer toneleiet mitt enn ordet som betyr noe. Hadde antagelig fått akkurat samme reaksjon om jeg hadde sagt; popcorn! Mus! Som jeg får av navn! Nei! 😂😂 Anonymkode: fe69d...4b8 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #3 Skrevet 7. september 2022 Seriøst? Dette er jo bare helt normal babyatferd. Anonymkode: 67505...3c9 20
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #4 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Visste ikke helt hva jeg skal kalle det, men kjenner en baby som er så slu på en måte. F.eks da jeg skulle gi babyen mat latet den som om den var sulten. Men da jeg førte skjeen mot munnen grep den tak i skjeen og ristet den slik at maten sprutet over alt mens den bare lo. Det samme skjedde igjen og igjen. Ellers later babyen ofte som den vil kose, og også moren sier den er en skikkelig kosebaby. Men på meg griper den istedet tak i nakkeskinnet,håret eller kinnene og drar/kniper til og ler. Jeg sier jo nei og au men den bare ler videre. Hyler av latter faktisk selv om tårene nesten spretter på meg. Mener å ha lest at babyer i ganske tidlig alder kan forstå korte ord som f.eks.nei.men det er kanskje mye å forlange? Er dette normalt for babyer i den alderen? (Ca.9 måneder) Anonymkode: 81a1e...26b Overhode ikke normalt! Det er sikkert etterkommeren til Chucky. Jeg hadde dauva! Tørr du sove i nærheten av den der??! Anonymkode: cedcb...150 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #5 Skrevet 7. september 2022 Svigermor ville sagt seg helt enig i at babyen er slu og utspekulert, manipulerende etc. Men hun fremstiller også hunders oppførsel som noe hunden gjør kun for å manipulere og straffe sine eiere, da. Og hun har en helt egen evne til å gi deg dårlig samvittighet for at du takket ja til hjelpen hun nærmest prakker på deg. Så hun kjenner vel helst andre på seg selv, tror jeg. Jeg er uenig. De utforsker helt andre ting enn hvordan de kan manipulere og såre voksne mest effektivt. (Selv om det kan føles sånn når du må dra ungen vekk fra ulovlige ting for femtende gang det minuttet!🤣) "Jeg gjør sånn, og da skjer slik. Woah, jeg kan påvirke hva som skjer rundt meg! Kult😄" Anonymkode: 0ef98...4c9 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #6 Skrevet 7. september 2022 Synes ikke det er riktig å bruke ordet slu, men vi ser alt nå at vår på 7 måneder er en liten ramp. Han bruker briller og synes det er fryktelig gøy å ta dem av, spise på dem og hive dem veggimellom, mens vi voksne ser helst at de sitter godt plassert på nesa. Hender stadig vekk at han smiler veldig lurt før han tar dem av igjen etter at vi har sagt "nei" og tatt dem på. Skumleste er at han holder en jævlig intens øyekontakt mens han gjør det. 🤣 Anonymkode: 68913...a93 2
Hactar Skrevet 8. september 2022 #7 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Synes ikke det er riktig å bruke ordet slu, men vi ser alt nå at vår på 7 måneder er en liten ramp. Han bruker briller og synes det er fryktelig gøy å ta dem av, spise på dem og hive dem veggimellom, mens vi voksne ser helst at de sitter godt plassert på nesa. Hender stadig vekk at han smiler veldig lurt før han tar dem av igjen etter at vi har sagt "nei" og tatt dem på. Skumleste er at han holder en jævlig intens øyekontakt mens han gjør det. 🤣 Anonymkode: 68913...a93 Den øyenkontakten kommer av gleden over å skjønne sammenhenger. Det er rett og slett stort for et lite menneske å oppdage at når jeg gjør slik, da skjer sånn. Og siden han er baby, elsker han gjentakelser. Det er slik han lærer, så han er «programmert» til å teste sammenhenger igjen og igjen. Slitsomt for foreldrene, men det skjønner ikke han. 11 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #8 Skrevet 8. september 2022 1 hour ago, Hactar said: Den øyenkontakten kommer av gleden over å skjønne sammenhenger. Det er rett og slett stort for et lite menneske å oppdage at når jeg gjør slik, da skjer sånn. Og siden han er baby, elsker han gjentakelser. Det er slik han lærer, så han er «programmert» til å teste sammenhenger igjen og igjen. Slitsomt for foreldrene, men det skjønner ikke han. Det vet jeg. Jeg synes egentlig det er veldig koselig når han holder på. 😀 Anonymkode: 68913...a93
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #9 Skrevet 8. september 2022 Slu baby? Eh nei Anonymkode: 4afa7...d24
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #10 Skrevet 8. september 2022 Om ikke slu, så vet de hvordan de skal få viljen sin og hvordan de skal oppnå de reaksjonene de ønsker.. Husker ene datteren vår ble passet av tante da hun var 6 -7 måneder gammel. Vi var i et lite 30 års lag 2 - 3 minutter unna med bil. Tante er godt kjent med unger og ikke den som blir hysterisk eller ringer oss foreldre så fort noe ikke går veien. Men da jeg ringte hjem for å høre hvordan det gikk, nevnte hun jo at hun ikke hadde fått i datteren vår noe melk... Hadde til og med prøvd med skje, men hun ville ikke ha noe. Så da sa jeg at jeg kom hjem en tur. Kjørte hjem og satte meg i sofaen for å legge den nusselige, lille babyen til "fóringsfatet". Da snur babyen seg unna, ser på tante og GLISER før hun legger seg til og spiser glupsk 😂 Anonymkode: f5d4d...a1f 1
Rararara Skrevet 8. september 2022 #11 Skrevet 8. september 2022 Babyer er ikke slu eller utspekulert. 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #12 Skrevet 8. september 2022 ååh gud 🤯 virkelig? Fins det mennesker som mener som TS og svigermoren til ab0ef98...4c9?? Anonymkode: 75045...9aa 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #13 Skrevet 8. september 2022 Fra baby sitt perspektiv er alt dette bare lek og gøy 😊 baby begynner å bli Eldre og leker nå på litt annen måte. Prøv å endre din tankegang og se det fra babyens vinkel. Selvfølgelig er det kjempespennende å slå til skjei når maten kommer og se den flyvende. Det er også gøy å se mammas reaksjon. Anonymkode: 21aa6...953 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #14 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): ååh gud 🤯 virkelig? Fins det mennesker som mener som TS og svigermoren til ab0ef98...4c9?? Anonymkode: 75045...9aa Jepp, dessverre. Skulle ønske jeg kunne si at jeg overdrev eller har misforstått noe, men ... Anonymkode: 0ef98...4c9
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #15 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): ååh gud 🤯 virkelig? Fins det mennesker som mener som TS og svigermoren til ab0ef98...4c9?? Anonymkode: 75045...9aa Det er bare det nærmeste ordet jeg kom til å beskrive situasjonen. ts Anonymkode: 81a1e...26b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå