AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #1 Skrevet 7. september 2022 Jeg har såkalt skiveutglidning med smerter ned sciatica nerven i foten. Legen gav meg Pinex Forte som jeg kunne ta 1-2 tabletter av 3 ganger for dag. Nå har jeg forsøkt 1 Pinex, 500mg paracet og 400mg ibux, jeg har også forsøkt 2 Pinex og 400mg ibux som et alternativ da jeg har mest vondt om morgenen. Legen sa jeg kunne ta det slik. Likevel er det med rop og skrik at jeg klarer å komme meg på do! Kan ikke sitte foruten om litt i bilsetet(av en eller annen grunn) så 80% av tiden må jeg ligge på mage for det er det eneste som lindrer. Er det normalt å ha så vondt selv med så mye smertestillende? Eller er jeg pysete? 😅 Har alltid vært veldig restriktiv med å ta smertestillende tidligere så burde ikke ha utviklet noe toleranse. Anonymkode: ddb5d...5ca
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #2 Skrevet 7. september 2022 Ryggsmerte er vondt. Det verste du gjør er å legge deg ned. Ta smertestillende og etter 30 minutter må du ut å gå i skogen. Toleranse mot ibux og paracet er bullshit. Anonymkode: a5832...22f 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #3 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ryggsmerte er vondt. Det verste du gjør er å legge deg ned. Ta smertestillende og etter 30 minutter må du ut å gå i skogen. Toleranse mot ibux og paracet er bullshit. Anonymkode: a5832...22f Har hørt dette jeg også, men lege og fysioterapeut ba meg om å forsøke å unngå det som gjør vondt for det kan provosere utglidningen til å bli verre. Per nå er kraftløsheten og nummenheten ikke veldig ille, så jeg klarer å subbe meg til postkassa. Bor inne på et tun så noen finner meg jo om jeg faller, for jeg kommer meg ikke opp selv. Så skogen er uaktuelt akkurat nå. Anonymkode: ddb5d...5ca 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #4 Skrevet 7. september 2022 Be om å få et annet preparat. Feks paralgin forte eller Tramadol. Du burde si ifra om at det ikke fungerer og at du gjerne skulle fått såpass lindring at du kunne gått deg en tur for å bli bedre. Informer om at du knapt får gått på do. Anonymkode: 635a4...498
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #5 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har såkalt skiveutglidning med smerter ned sciatica nerven i foten. Legen gav meg Pinex Forte som jeg kunne ta 1-2 tabletter av 3 ganger for dag. Nå har jeg forsøkt 1 Pinex, 500mg paracet og 400mg ibux, jeg har også forsøkt 2 Pinex og 400mg ibux som et alternativ da jeg har mest vondt om morgenen. Legen sa jeg kunne ta det slik. Likevel er det med rop og skrik at jeg klarer å komme meg på do! Kan ikke sitte foruten om litt i bilsetet(av en eller annen grunn) så 80% av tiden må jeg ligge på mage for det er det eneste som lindrer. Er det normalt å ha så vondt selv med så mye smertestillende? Eller er jeg pysete? 😅 Har alltid vært veldig restriktiv med å ta smertestillende tidligere så burde ikke ha utviklet noe toleranse. Anonymkode: ddb5d...5ca Du må jo kontakte legen når du har det så vondt som dette! 😮 Kan de ikke operere eller noe? Anonymkode: f92ab...06c
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #6 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har såkalt skiveutglidning med smerter ned sciatica nerven i foten. Legen gav meg Pinex Forte som jeg kunne ta 1-2 tabletter av 3 ganger for dag. Nå har jeg forsøkt 1 Pinex, 500mg paracet og 400mg ibux, jeg har også forsøkt 2 Pinex og 400mg ibux som et alternativ da jeg har mest vondt om morgenen. Legen sa jeg kunne ta det slik. Likevel er det med rop og skrik at jeg klarer å komme meg på do! Kan ikke sitte foruten om litt i bilsetet(av en eller annen grunn) så 80% av tiden må jeg ligge på mage for det er det eneste som lindrer. Er det normalt å ha så vondt selv med så mye smertestillende? Eller er jeg pysete? 😅 Har alltid vært veldig restriktiv med å ta smertestillende tidligere så burde ikke ha utviklet noe toleranse. Anonymkode: ddb5d...5ca Eg har fått veldig god hjelp av denne hypnomeditasjonen: https://www.youtube.com/watch?v=oZD4Z-jTt94&t=127s Eg er ikkje akkurat typen til å bruka noko slikt, men når ein har så vondt at ein ikkje veit kor ein skal gjera av seg så blir ein desperat!! 😄 (Eg hadde prolapsar i ryggen) Anonymkode: f92ab...06c
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #7 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Be om å få et annet preparat. Feks paralgin forte eller Tramadol. Du burde si ifra om at det ikke fungerer og at du gjerne skulle fått såpass lindring at du kunne gått deg en tur for å bli bedre. Informer om at du knapt får gått på do. Anonymkode: 635a4...498 De er vel dem som er hakket sterkere? Selv om smertene avhjelpes så har jeg kraftløshet og nummenhet som gjør det vanskelig å gå, så tørr ikke bevege meg lenger en postkassa alene. Helsepersonell har også bedt meg være konservativ, basically å unngå å gjøre det som er vondt så ikke prolapsen blir verre og jeg mister mer kraft/blir mer nummen. Dobesøk er helt grusomt og jeg har ikke en gang vært nødt til nr. 2 enda, grøss! AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Du må jo kontakte legen når du har det så vondt som dette! 😮 Kan de ikke operere eller noe? Anonymkode: f92ab...06c 90% skal visst bli bra av seg selv:) operasjon er siste utvei etter en hel masse annet, deriblant sprøyter. Men må vurdere å be om noe sterkere om jeg ikke blir litt bedre snart. Blir gal av mageleie! AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Eg har fått veldig god hjelp av denne hypnomeditasjonen: https://www.youtube.com/watch?v=oZD4Z-jTt94&t=127s Eg er ikkje akkurat typen til å bruka noko slikt, men når ein har så vondt at ein ikkje veit kor ein skal gjera av seg så blir ein desperat!! 😄 (Eg hadde prolapsar i ryggen) Anonymkode: f92ab...06c Prøver hva som helst 😆 Anonymkode: ddb5d...5ca 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #8 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Prøver hva som helst 😆 Anonymkode: ddb5d...5ca I know.. 😄 God bedring til deg Anonymkode: f92ab...06c 1
Enkefrue Skrevet 7. september 2022 #9 Skrevet 7. september 2022 Eneste som funket for meg var operasjon. Begge gangene. 2 prolapser med skiveutglidning på begge. Ene gangen fikk jeg i 5 mnd med smertehelvete. Gråt til fastlegen og ble innlagt på dagen. 2 gangen ble jeg innlagt samme dag fordi jeg hadde mindre følelse ved endetarm og urinveien. Måtte bli sterkt neddopet bare for at de skulle få tatt MR. Ble operert dagen etter jeg oppsøkte legevakten og bra samme dag som operasjonen begge ganger ❤️ Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #10 Skrevet 8. september 2022 Enkefrue skrev (17 timer siden): Eneste som funket for meg var operasjon. Begge gangene. 2 prolapser med skiveutglidning på begge. Ene gangen fikk jeg i 5 mnd med smertehelvete. Gråt til fastlegen og ble innlagt på dagen. 2 gangen ble jeg innlagt samme dag fordi jeg hadde mindre følelse ved endetarm og urinveien. Måtte bli sterkt neddopet bare for at de skulle få tatt MR. Ble operert dagen etter jeg oppsøkte legevakten og bra samme dag som operasjonen begge ganger ❤️ Lykke til! 😱 Grøss og gru stakkars deg! Godt du ble bra igjen med operasjon. Jeg ringte legen i dag for sterkere smertestillende, var så vondt i morges jeg grein etter å ha forsøkt å ta meg til toalettet 😭 Fastlegen min var ikke inne så en annen lege ringte opp. Han tilbudte meg antidepressiva 🙃 Jeg har vært deprimert og på antidepressiva, jeg vet hvordan det føles. Jeg er ikke deprimert, jeg har vondt 😅 Men han sa også at jeg kunne ta Pinex x4 en periode, så da gjør jeg det. Tok en dose 11 og den hadde heldigvis veldig god effekt, så gikk til postkassa i dag! 💪😂 LItt bekymret for at jeg ikke har vært nr 2 på 4 dager. Er vel en kombinasjon av at jeg ikke er så aktiv og spiser/drikker lite. Nettopp fordi jeg ikke vil på do😅 Anonymkode: ddb5d...5ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå