Gå til innhold

Rødvin!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Bag in Box har jo fått et solid kvalitetsløft de siste årene, da! Utvalget er blitt kjempestort!

Enig der gitt.. Har en vakum-greie for vinflasker, men synes ærlig talt ikke det smaker noe særlig dagen etterpå. Etter to dager er det udrikkelig synes jeg. Åpnede vinflasker brukes stort sett til sauser her i huset, og da er det like greit å bare sette korken i..

Regner meg selv som en halvkjenner av vin, og synes det er mange gode papp-viner der ute..kan heller spare vinflaskene til helger :)

Endret av susanne
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At utvalget blir større betyr vel ikke at innholder blir bedre..... tvert imot øker vel sjansen for gammel vin på boksen fordi den blir stående lenger på lager/i hyllen!

Skrevet
Tusen takk, det var til veldig stor hjelp!!

Trur nok eg skal kjøpe meg en sånn vakum-sak:)

men, ka med heimelaga vin da? no lagakje eg vin sjølv, men

ser at det e endel som laga vin og tappa den på vanlige 1.5 litersbrusflaske

osv.. da e vel det fy-fy og?

Mitt råd til deg er: med de enormt sinnsykt dyre vin-prisene her i landet så forstår jeg godt at du vil lage litt selv. Men: det blir som å lage brus selv i brusmaskin....blir ikke det samme.

Vin er best når det kommer fra flaske og fra en vin-produsent.

Forutsatt at den ikek selges som en kopi da, eller er blandet ut/vannet ut...det kan nemlig skje, selv gjennom vinmonoploet.

Skrevet
Enig der gitt.. Har en vakum-greie for vinflasker, men synes ærlig talt ikke det smaker noe særlig dagen etterpå. Etter to dager er det udrikkelig synes jeg. Åpnede vinflasker brukes stort sett til sauser her i huset, og da er det like greit å bare sette korken i..

Regner meg selv som en halvkjenner av vin, og synes det er mange gode papp-viner der ute..kan heller spare vinflaskene til helger :)

Det finnes vel en del delte meninger om dette da...jeg er også en vin-kjenner (har vært med på flere kurs i utlandet) og har gode erfaringer med åpnede flasker og vakum-pumpe. Regner 3-4 dager i kjøleskap som ok.

Pappvin er og blir fy-fy.

Skrevet

Jeg kjøper ofte halvflasker, eller kvartflasker hvis jeg er på danskebåt eller noe.

Skrevet
... men synes ærlig talt ikke det smaker noe særlig dagen etterpå. Etter to dager er det udrikkelig synes jeg.

...

Regner meg selv som en halvkjenner av vin, og synes det er mange gode papp-viner der ute.

Sånn ville jeg oppsummert ståa også :klappe:

Skrevet
Sånn ville jeg oppsummert ståa også  :klappe:

Kjæresten min er god venn med..tja, en kjendiskokk.. Han sier det er mye vinsnobberi når det gjelder pappvin i Norge ;) Å like papp er som å like laks (jeg hadde ingen anelse om at laks var uuuut :ler:)

Men hvis man virkelig merker forskjell på ulike viner, det være seg pappvin vs. flaske, eller ulike typer vin..så er det jo greit. Jeg bare håper det ikke er slik som på vinmonopolet (hvor jeg har vært på to vinsmakingskurs). Der fikk man utpekt hvilke viner som var "gode", uten å få dypinnsikt i hvorfor. Ah, snakk om bortkastet tid.

Men som sagt, alle kjenner vel sin egen gane best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...