AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #1 Skrevet 7. september 2022 Heihei! 🙂 Har hatt problemer med det ene øyet mitt ganske ofte de siste to-tre årene. Har hatt til sammen tre tilfeller med øyebetennelse hvor det har krevdes antibiotikabehandling, og samtidig noen tilfeller der jeg har hatt sti på øyet hvor det funker med behandling av våtvannsklut og sånn øyesalve man får kjøpt reseptfritt (Simplex øyesalve). Testet meg kun den første gangen, hvor legen fant stafylokokker (mener jeg på at bakteriene hette) og herpesvirus. Begynner å bli litt lei av å konstant måtte bekymre meg over utbrudd, hvis jeg f.eks. skal i barnedåp, bryllup eller være i sosiale sammenhenger å måtte tenke på at det kan oppstå. Jeg gnir meg aldri i ansiktet med hendene, og er flink på å vaske ansiktet minst to ganger daglig. Er det noen som har noen gode tips til forhindring av at dette oppstår? Setter god pris på hjelp, da ventelistene på leger her jeg bor er 3-4 uker minst og jeg mest sannsynlig må videre til hud- eller øyelege 😓 Anonymkode: d5b77...139
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #2 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (På 7.9.2022 den 18.00): Heihei! 🙂 Har hatt problemer med det ene øyet mitt ganske ofte de siste to-tre årene. Har hatt til sammen tre tilfeller med øyebetennelse hvor det har krevdes antibiotikabehandling, og samtidig noen tilfeller der jeg har hatt sti på øyet hvor det funker med behandling av våtvannsklut og sånn øyesalve man får kjøpt reseptfritt (Simplex øyesalve). Testet meg kun den første gangen, hvor legen fant stafylokokker (mener jeg på at bakteriene hette) og herpesvirus. Begynner å bli litt lei av å konstant måtte bekymre meg over utbrudd, hvis jeg f.eks. skal i barnedåp, bryllup eller være i sosiale sammenhenger å måtte tenke på at det kan oppstå. Jeg gnir meg aldri i ansiktet med hendene, og er flink på å vaske ansiktet minst to ganger daglig. Er det noen som har noen gode tips til forhindring av at dette oppstår? Setter god pris på hjelp, da ventelistene på leger her jeg bor er 3-4 uker minst og jeg mest sannsynlig må videre til hud- eller øyelege 😓 Anonymkode: d5b77...139 Vask øyet med Kamille-te med en gang du får symptomer. Har alltid brukt det på ungene og meg selv, har aldri trengt antibiotika. Vask 4-5 ganger daglig og se om det avtar. (Bruker også kammille-te ved øreverk, har funket hver gang her i huset.) Anonymkode: 2b680...af9 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #3 Skrevet 8. september 2022 Bruker du kontaktlinser? Bruker du maskara? Bruker du andre sminkebørster nær øyet? Anonymkode: 0a4e6...d8a
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #4 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (På 7.9.2022 den 18.00): Heihei! 🙂 Har hatt problemer med det ene øyet mitt ganske ofte de siste to-tre årene. Har hatt til sammen tre tilfeller med øyebetennelse hvor det har krevdes antibiotikabehandling, og samtidig noen tilfeller der jeg har hatt sti på øyet hvor det funker med behandling av våtvannsklut og sånn øyesalve man får kjøpt reseptfritt (Simplex øyesalve). Testet meg kun den første gangen, hvor legen fant stafylokokker (mener jeg på at bakteriene hette) og herpesvirus. Begynner å bli litt lei av å konstant måtte bekymre meg over utbrudd, hvis jeg f.eks. skal i barnedåp, bryllup eller være i sosiale sammenhenger å måtte tenke på at det kan oppstå. Jeg gnir meg aldri i ansiktet med hendene, og er flink på å vaske ansiktet minst to ganger daglig. Er det noen som har noen gode tips til forhindring av at dette oppstår? Setter god pris på hjelp, da ventelistene på leger her jeg bor er 3-4 uker minst og jeg mest sannsynlig må videre til hud- eller øyelege 😓 Anonymkode: d5b77...139 varm er sten i mikrobølgeovnen, ca halvt min, ta et klede rundt og legg på øyet en tre fire ganger om dagen. Dette rådet er veldig viktig i behandlingen av sti og betennelse ifølge legen min, og det hjelper. Om du googler får du samme rådet. Anonymkode: 38230...f40
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #5 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): varm er sten i mikrobølgeovnen, ca halvt min, ta et klede rundt og legg på øyet en tre fire ganger om dagen. Dette rådet er veldig viktig i behandlingen av sti og betennelse ifølge legen min, og det hjelper. Om du googler får du samme rådet. Anonymkode: 38230...f40 Varme en stein i mikroen?!? Anonymkode: 9260e...508
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #6 Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 8.9.2022 den 18.37): varm er sten i mikrobølgeovnen, ca halvt min, ta et klede rundt og legg på øyet en tre fire ganger om dagen. Dette rådet er veldig viktig i behandlingen av sti og betennelse ifølge legen min, og det hjelper. Om du googler får du samme rådet. Anonymkode: 38230...f40 Hva mener du? Har sti på øyet selv nå og søkte og fant denne tråden. Har også kjøpt simplex øyesalve som jeg skal ta på før jeg legger meg nå straks. Anonymkode: 6c796...7ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå