Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ønsker å kjøpe en bra kajal og en all around monoøyenskygge i julegave til min kjære søster, men aner ikke hvilke farger som er flatterende til blå øyne. Har selv brune.

Har noen konkrete tips til merker, konkrete farger ??

er kajal bra om den er fra nivea eller fra dior?

Ønsker en skygge med litt skimmer i, men ikke for mye-

Ser for meg at bronseskygge må være stilig, bør jeg kjøpe en som er relativt lys da? Og hvilken kajalfarge går godt med bronse?

alternativet blir grå kajal og en skimrende grå skygge

Skrevet

Jeg synes at blå øyne blir enda mer blå med brun øyeskygge. Og mine gråblå blir mer blå. Så jeg ville gått for brunt.

Jeg er veldig fornøyd med min skru-kajal fra Kanebo. Mange andre "renner" bort fordi jeg blir fort blank på øyenlokkene. Tror de har i brun også. Hvis hun har litt mørke vipper og øyenbryn så kan hun kanskje bruke sort? Synes det ser best ut med sort eller veldig mørk brun kajal til brun øyeskygge.

Når det gjelder øyenskyggemerke, så er jeg usikker. De beste øyeskyggene jeg har er faktisk fra H&m sitt eget merke. Har en sånn palett med øyeskygger fra Dior, synes de ikke er noe bra. Dvs de i mørke bruntoner er ganske OK, men de som er i lyse pastellfarger forsvinner i løpet av ca 20 minutter... Hvis du søker etter "øyeskygge" i dette forumet, så kan du lese hva folk har anbefalt før. (Mange tråder.)

Catzy

Skrevet

Jeg har blå øyne, og jeg ser syk ut hvis jeg har beige eller brun øyenskygge, bare så det er sagt. Hvis det er et snev av rosa eller lilla går det bedre. Gråblå kajal er finest faktisk.

Skrevet

Jeg har blå øyne og jeg passe til brun, bronse, gull, fersken og lilla farger. Chanel har veldig flotte og gode øyenskygger, har en nydelig palett med 4 farger(lys rosa/hvit,rosa/fersken,brun og gull)som heter spices, den passe perfekt til blå øyne. Men er ganske så dyr(390 kr).

Skrevet

Jeg har blå øyne og bruker ofte brun øyenskygge i to nyanser når jeg vil fremheve øynene uten å se "sminket" ut..

Ellers kler jeg mørk lilla. Ikke grå. Jeg kler visstnok oransj og grønt også, det er farger to forskjellige makeup-folk har brukt på meg - for meg føles de fremmede selv om jeg kan se at det kunne kle meg.

Blå øyne er forskjellige. Det går litt på om man kler varme eller kalde farger. Jeg kler vårtoner (mot vinter), ikke sommertoner. Min beste venninne som også har blå øyne, er ikke så fin med brun. Hun kler mørkgrå og lilla og gull, og lysere og mer skimrende skygge enn det jeg gjør.

Hun kan ha svart sminke, evt grå kajal og øyebrun, mens jeg må ha mørkbrun fordi svart og grått blir for kaldt på meg. (Men vi er begge lyse i hud og hår.) Hun kler klær i sommerfarger.

Skrevet

Jeg har blå øyne og bruker beige, brun og litt bronze til øyeskygge, men det er jo ikke bare øynene det kommer ann på da.. Du vet kanskje litt hva slags farger hun kler siden hun er din søster...

Skrevet

Jeg har blå og bruker Chanels skrin *gikk for å sjekke*

Ja, 79, Spices! :)

Samme som en annen over her. De sitter i en evighet, er lette å legge, prisen er kanskje litt drøy, men det er definitivt verdt det :)Jeg får alltid en slik boks av en venninne til jul/bursdag, det er alltid en slager :)

Bruker mest de to øverste, men den nederst til venstre er også nydelig. Den siste fargen er en mørk brun en, er veldig fin, meg jeg er så dårlig på å legge skygge at jeg holder meg til de lyse så feilene mine ikke synes så godt ;)

Skrevet

Jeg har blå øyne, men kunne aldri brukt brun øyenskygge. Du bør ta hensyn til hvilken type hun er ellers også med hår/hud, når det gjelder å finne ut hvilke farger hun passer. Jeg er vinter (veldig mørk i håret), og kler ikke sånne jordfarger. Bruker heller lillatoner eller ulike grå nyanser på øyenskyggene.

Skrevet

oi! takk for mange fine svar!! hun har ikke sorte bryn og vipper, og er ganske lys i huden, virker litt "sart"... håret er mørke blondt. farger hun liker og kler, er rødt, ulike blå/turkis/grønne toner. oransje er fælt på henne!!

men ok...takk for konkret tips om chanel's spices....ønsker gjerne flere, om hva dere andre blåøyde bruker og liker :)

Gjest Catwoman
Skrevet

Tror heller du skal ta utgangspunkt i hvilke farger hun kler generelt, enn hvilken farge hun har på øynene.

Skrevet

Jeg har blå øyne og kler overhodet ikke verken brunt eller lilla.. På meg er det peneste øyenskygger i oransje eller lyse grønnfarger (limegrønt og gulgrønt helst). Jeg har mørkeblondt hår og litt rosatonet hud (som aldri blir brun).

Tror det varierer veldig fra person til person hvilken farge de kler ja - selv om alle har blå øyne :)

Jeg kjøper forresten nesten alle øyenskyggene mine fra H&M - de har enkeltøyenskygger i kjempemange tøffe farger som koster 19,90 eller noe pr stk. Da har man råd til å eksperimentere litt :sjarmor: Dessuten dekker og sitter de veldig bra i forhold til det jeg har prøvd av dyrere merker.

Skrevet

Et tips er å prøve å tenke deg fargesirkelen! Komplimentærfargen til blått er oransje, derfor vil f.eks. bronsefarger fremheve blå øyne!

Skrevet

Jeg ville gått for en bronsefarget skygge. Koksgrå kajal til blir veldig fint :)

Body Shop har mange fine monoskygger forresten.

Skrevet

takk for interessant link til nettside, men når det gjelder farger har jeg virkelig ikke "øye" for slikt. kan ikke se om min egen hud er varm eller kald i tonen, vet ikke om gull eller sølv kler meg best, synes begge er fine. Er fin i kalde klare farger, men også i høstfarger....så for meg blir det forvirrende.

Men ok, jeg kan prøve å forklare litt mer om min søster. Til bryllup hadde hun kald, skimrende, sølvgråblå øyenskygge og var veldig fin. Hun har brukt lilla/plomme skygger før og jeg syns det har vært kledelig. Sterke farger til henne blir feil. Varme oransje toner blir også feil. Hmmm syns koksgrå kajal med bronse skygge til høres spennende ut,..

Skrevet

Mine blå øyne blir enda mer blå med gråblå metallisk øyenskygge. :)

Men jeg liker å variere og leter stadig etter spennende nyanser. For tiden er jeg veldig glad i YSL #8 monoskygge. :)

Skrevet

......til alle dere som ikke vet: Man finner ikke kledelige farger vet å se på øyne og hår! se på hudtone!!

varm= gull kalde=sølv( hva en kler best) har selv kjempe mørk hår og mørke øyne, men er sommer..... gir ikke helt mening eg eller hva?!:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...