AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #1 Skrevet 7. september 2022 Har sett så mange som gjør det så det må jo være en grunn for det 😅 Anonymkode: c210d...94c
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #2 Skrevet 7. september 2022 For å få ut luftbobler? Anonymkode: b96ec...4c6 5 4
Topsi Skrevet 7. september 2022 #3 Skrevet 7. september 2022 For å flytte luftbobler opp til spissen så du kan fjerne dem før du injiserer pasienten 6 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #4 Skrevet 7. september 2022 Får bort luftbobler så du ikke dør. Anonymkode: 0adee...b7b
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #5 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Får bort luftbobler så du ikke dør. Anonymkode: 0adee...b7b Nå er du litt vel dramatisk her, men ja, det er for å få bort luftbobler. Anonymkode: a0797...ac1 7 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #6 Skrevet 7. september 2022 For å få ut luftbobler, og så ser det litt profft ut liksom og. På samme måte som vi gjerne drar litt ekstra i gummihanskene når vi tar dem på xD. Anonymkode: ca44c...aad 1
klarinetta Skrevet 7. september 2022 #7 Skrevet 7. september 2022 En luftboble i en blodåre vil kunne oppføre seg som en trombose så jo, det kan være livsfarlig . 2 2
Mezzosoprena Skrevet 7. september 2022 #8 Skrevet 7. september 2022 klarinetta skrev (26 minutter siden): En luftboble i en blodåre vil kunne oppføre seg som en trombose så jo, det kan være livsfarlig . Du har rett i at en luftemboli kan være potensielt svært farlig, men dette gjelder ekstremt sjelden de små man kan få fra spøyter. Et bittelite googlesøk hadde gitt deg svaret på det. 6 1
Mezzosoprena Skrevet 7. september 2022 #9 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Har sett så mange som gjør det så det må jo være en grunn for det 😅 Anonymkode: c210d...94c Det er tradisjonelt for å fjerne luftbobler som man mente kunne være farlig for pasienten. Derfor blir det ekstra gøy å se på filmer eller serier, der noen skal drepes med en injeksjon med ett eller annet, også så knipser drapsmannen på sprøyta.🤣 10 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #10 Skrevet 7. september 2022 Teatrica skrev (55 minutter siden): Du har rett i at en luftemboli kan være potensielt svært farlig, men dette gjelder ekstremt sjelden de små man kan få fra spøyter. Et bittelite googlesøk hadde gitt deg svaret på det. Så er det sånn at når medisiner skal gis i ml så er det greit om man har rett dosering, og ikke lar en luftboble ødelegge. Kjipt å gi 0,7 når det skal være 0,8. Forøvrig er det viktig å ha gode vaner og sikkerhetsrutiner, å fjerne luftbobler er en av dem. Og skal sprøyten i pupe blir det et lite pipehelvete med luftbobler. Anonymkode: a1dd2...5e7 8
Mezzosoprena Skrevet 7. september 2022 #11 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så er det sånn at når medisiner skal gis i ml så er det greit om man har rett dosering, og ikke lar en luftboble ødelegge. Kjipt å gi 0,7 når det skal være 0,8. Forøvrig er det viktig å ha gode vaner og sikkerhetsrutiner, å fjerne luftbobler er en av dem. Og skal sprøyten i pupe blir det et lite pipehelvete med luftbobler. Anonymkode: a1dd2...5e7 Herlighet, det du sier her er da selvfølgelig - men akkurat det var da ikke problemstillingen denne gangen...
klarinetta Skrevet 7. september 2022 #12 Skrevet 7. september 2022 Teatrica skrev (1 time siden): Du har rett i at en luftemboli kan være potensielt svært farlig, men dette gjelder ekstremt sjelden de små man kan få fra spøyter. Et bittelite googlesøk hadde gitt deg svaret på det. Da synes jeg du skal forklare hvorfor gjør de det, istedet for å be meg gjøre et bittelite googlesøk. Du virker nedlatende når du skriver på den måten, noe jeg ikke setter pris på. 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #13 Skrevet 7. september 2022 For å fjerne luftbobler, samt sjekke at det er riktig dose Om pasienten skal ha 0.4 ml er det dumt med 0.1 i luftboble. Anonymkode: 16fd6...e45 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #14 Skrevet 7. september 2022 Teatrica skrev (27 minutter siden): Herlighet, det du sier her er da selvfølgelig - men akkurat det var da ikke problemstillingen denne gangen... Det var da absolutt relevant i forhold til problemstillingen i HI. En god tilleggsopplysning i forhold til hvorfor det knipses på sprøyta. Syns det var fint at AB kom med denne informasjonen jeg! Anonymkode: 03799...d8c 14 1
Mezzosoprena Skrevet 7. september 2022 #15 Skrevet 7. september 2022 klarinetta skrev (7 minutter siden): Da synes jeg du skal forklare hvorfor gjør de det, istedet for å be meg gjøre et bittelite googlesøk. Du virker nedlatende når du skriver på den måten, noe jeg ikke setter pris på. Jeg svarte som jeg gjorde, fordi jeg selv innser at jeg ikke er såpass god på dette at jeg ikke bare kunne gå ut fra at jeg visste slike ting. Du er temmelig bastant når du påstår at det er livsfarlig, så jo - et bittelite googlesøk hadde gjort seg før man svarer mennesker med sine egne sannheter. Og det er ikke sikkert at jeg bare "virker" nedlatende engang 😉 Jeg synes rett og slett det er en uting å komme med feilinformasjon. 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #16 Skrevet 7. september 2022 Jeg får regelmessig infusjoner på sykehuset, og da er slangen som går inn i armen min FULL av luftbobler. Jeg ser jo at de går inn i armen sakte men sikkert. Er dette farlig da? 😮 Anonymkode: a85e7...d81
femme fatale Skrevet 7. september 2022 #17 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg får regelmessig infusjoner på sykehuset, og da er slangen som går inn i armen min FULL av luftbobler. Jeg ser jo at de går inn i armen sakte men sikkert. Er dette farlig da? 😮 Anonymkode: a85e7...d81 Nei det er ikke farlig. Skal svært mye luft inn i åra før det blir farlig, noen bobler gjør ingenting. 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #18 Skrevet 7. september 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg får regelmessig infusjoner på sykehuset, og da er slangen som går inn i armen min FULL av luftbobler. Jeg ser jo at de går inn i armen sakte men sikkert. Er dette farlig da? 😮 Anonymkode: a85e7...d81 Det er ikke farlig. Jeg lærte av min sykepleier at en pasient kan få i seg tilnærmet en hel slange full av luft før det blir farlig. Jeg hadde sett på TV at det var farlig å få luft inn i årene og ble litt blek. Anonymkode: 7e0fc...e96 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #19 Skrevet 7. september 2022 klarinetta skrev (2 timer siden): En luftboble i en blodåre vil kunne oppføre seg som en trombose så jo, det kan være livsfarlig . Haha! Nei. Skal mere til. Anonymkode: 7c956...030
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #20 Skrevet 7. september 2022 klarinetta skrev (2 timer siden): En luftboble i en blodåre vil kunne oppføre seg som en trombose så jo, det kan være livsfarlig . Neeh, man tåler ganske mye luft Anonymkode: 15e3c...b03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå