ticlips Skrevet 7. september 2022 #1 Skrevet 7. september 2022 Hei, muligens dumt spørsmål, men er nettopp ferdig med alt det teoretiske av lappen for bil, så nå oppstår det bare å faktisk begynne å øve hos trafikkskole. Spørsmålet er da, burde jeg da vente med å la skolen bestille time, eller får jeg en tidligere dato hvis jeg selv gjør det? Forstår altså at en grunn er at jeg muligens ikke består alle nivåene til den datoen jeg har fått, men se bort i fra dette og tenk om det så å si tar meg 2mdr å få lappen fra idag, vil det da være mer "gunstig" å bare få datoen nå med engang? Også, er det slik at trafikkskolene klarer å få "tidligere" datoer til kjøretime ellers?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #2 Skrevet 7. september 2022 Husk at du må ha med «egen» bil, og den må du leie av en kjøreskole. Mye lettere at skolen setter opp oppkjøringen for deg enn at du skal styre selv. Jeg gav kjøreskolen fullmakt etter jeg besto teorien, og de satte opp oppkjøring etter jeg hadde bestått trinn 2 (alt det andre obligatoriske ble satt opp først, men de planla og la alt inn samtidig). Det ble ca 2 mnd fra trinn 2 til oppkjøring. Anonymkode: b0d0f...9af
ticlips Skrevet 7. september 2022 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Husk at du må ha med «egen» bil, og den må du leie av en kjøreskole. Mye lettere at skolen setter opp oppkjøringen for deg enn at du skal styre selv. Jeg gav kjøreskolen fullmakt etter jeg besto teorien, og de satte opp oppkjøring etter jeg hadde bestått trinn 2 (alt det andre obligatoriske ble satt opp først, men de planla og la alt inn samtidig). Det ble ca 2 mnd fra trinn 2 til oppkjøring. Anonymkode: b0d0f...9af Takk for respons! Men bare for å forstå deg korrekt, hvor lang tid tok for deg å bli ferdig hos kjøre skolen med alle nivåene, så hvor lang tid måtte du vente etter siste nivå før du kunne ta oppkjøringen.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #4 Skrevet 7. september 2022 ticlips skrev (26 minutter siden): Takk for respons! Men bare for å forstå deg korrekt, hvor lang tid tok for deg å bli ferdig hos kjøre skolen med alle nivåene, så hvor lang tid måtte du vente etter siste nivå før du kunne ta oppkjøringen. 3 mnd. Anonymkode: b0d0f...9af
ajarRun Skrevet 17. september 2022 #5 Skrevet 17. september 2022 Hvis du finner oppkjøring på drømmedatoen må du bestille med en gang. Med mindre du har en ok dato allerede som du ikke vil miste. Trafikkskoler er forskjellige. Noen ønsker at elevene styrer førerprøvebestilling selv (husk å avtale leie av bil med skolen) andre vil helst styre det selv. Prøven kan avbestilles uten gebyr helt til nest siste virkedag før prøven. Så det skader sjeldent å bestille først og finne bil etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå