Gå til innhold

Jeg ønsker at gubben skal huske meg på bursdagen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste årene har min bursdag blitt en begivenhet som har blitt glemt. Jeg og samboeren har vært sammen i 17... 

Jeg føler meg verdiløs. Rett og slett. 

Har bursdag i morgen og jeg gruer meg

Anonymkode: 55d16...25a

• Liker 1
  • Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du at det ikke har blitt markert på noen som helst slags måte? Aldri gave, kake, bursdagsgratulasjon, litt ekstra kos, eller noe?

Har du nevnt det for han? I så fall så er dette ganske trist. Føler med deg og sender deg en klem! Ikke minst:

GRATULERER MED MORGEN DAGEN <3

Anonymkode: 777ac...3ab

• Liker 4
  • Hjerte 8
Skrevet

Gratulerer med dagen på forskudd 🥳🥳 Håper for din del at du blir gjort stas på i morgen, ts 🌺 Føler du deg ignorert resten av året også, eller det «bare» at han glemmer dagen din? 

Anonymkode: fbf92...7f3

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De siste årene har min bursdag blitt en begivenhet som har blitt glemt. Jeg og samboeren har vært sammen i 17... 

Jeg har ingen gubbe, men skjønner godt hva du mener.

Jeg har forøvrig bursdag i morgen jeg også. 

Skal huske på deg i morgen og gratulere deg med dagen. :)

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gratulerer med dagen på forskudd 🥳🥳 Håper for din del at du blir gjort stas på i morgen, ts 🌺 Føler du deg ignorert resten av året også, eller det «bare» at han glemmer dagen din? 

Anonymkode: fbf92...7f3

Jeg føler meg vel litt liten og uviktig i sammenhengen her

Skrevet

Kanskje han husker bedre om du slutter og kalle han gubben. 

Anonymkode: 8c9ca...1eb

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Høna og egget.

Du sier du føler deg verdiløs fordi han glemmer bursdagen, men det er like gjerne fordi du ser på deg selv som verdiløs, at dette har pågått i så lang tid.

En kvinne med høy selvrespekt og selvtillit ville ha satt på en giga-vekkerklokke hver eneste dag en uke i forveien og lagt steiner i skoene hans og vann i melkekartongen hans og lapper med ønsker på overalt i hans ting - helt til han lærte.

Anonymkode: 14dee...cc7

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Høna og egget.

Du sier du føler deg verdiløs fordi han glemmer bursdagen, men det er like gjerne fordi du ser på deg selv som verdiløs, at dette har pågått i så lang tid.

En kvinne med høy selvrespekt og selvtillit ville ha satt på en giga-vekkerklokke hver eneste dag en uke i forveien og lagt steiner i skoene hans og vann i melkekartongen hans og lapper med ønsker på overalt i hans ting - helt til han lærte.

Det er vel litt sånn, nå får jeg jo bare bekreftet det jeg føler, at jeg ikke er noe viktig

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel litt sånn, nå får jeg jo bare bekreftet det jeg føler, at jeg ikke er noe viktig

:Nikke: :Nikke: :Nikke:

Hvis han ellers er en god mann - og bare ikke har forstått dette med bursdager eller er distré - så vil jeg absolutt anbefale deg å lage skrammel.

Det vil si, ikke mas eller nagg, men gjøre noe a la det som jeg beskrev over.

Hvis han er en bra mann, vil han digge at du plutselig gjør noe sånt.

Nå er det litt sent å gjøre dette for morgendagen, men du kan jo f.eks. si til han i dag, at nå må han huske bursdagen din i morgen og ta deg med ut og spise, og gi deg noe du ønsker deg. Kom gjerne med nøyaktig beskrivelse av hva du ønsker deg.

Om han derimot er en dårlig mann, så burde du heller vurdere å kaste han ut.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Bryr han seg selv om sin egen bursdag? Da er det isåfall veldig dårlig gjort at han ikke markerer din. Jeg vet imidlertid av erfaring at mange menn ikke tenker over bursdager fordi de selv ikke har dette behovet for markering... Og vi mennesker har jo en tendens til å gi det vi selv ønsker å motta. 

TS, har du kommunisert tydelig til han at du ønsker å X, Y og Z på din bursdag? Det er jo dessverre det som må til for å få det man ønsker, tydelig kommunikasjon. Ingen av oss er tankelesere...

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor ikke si høyt og tydelig at du ønsker dere drar på restaurant å spiser i morgen (eller til helgen om det passer bedre) siden det er bursdagen din. Også kan du utover ettermiddagen nevne at du så X (gjenstand/veske/smykke) på X (Butikknavn) og at den var kjempefin og at du kunne tenkt deg en sånn. (Gjerne 2-3 alternativ)

Ikke alle som bryr seg om bursdager, så om du bryr deg om å bli feiret så legg til rette for det.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
billie833111 skrev (8 minutter siden):

Bryr han seg selv om sin egen bursdag? Da er det isåfall veldig dårlig gjort at han ikke markerer din. Jeg vet imidlertid av erfaring at mange menn ikke tenker over bursdager fordi de selv ikke har dette behovet for markering... Og vi mennesker har jo en tendens til å gi det vi selv ønsker å motta. 

TS, har du kommunisert tydelig til han at du ønsker å X, Y og Z på din bursdag? Det er jo dessverre det som må til for å få det man ønsker, tydelig kommunikasjon. Ingen av oss er tankelesere...

Han er veldig bevisst på egen bursdag, og har heller ikke problemer med å kommunisere at han ikke er fornøyd med kaka han får f.eks. nå skal det også sies at min lyst til å gjøre noe ut av dagen hans blir stadig mindre...

Han har fått klar beskjed om de to tingene jeg ønsker meg på bursdagen min, lamineringsmaskin og nye Nesbø boka, begge burde vært greit tilgjengelig både i pris og tilgjengelighet 

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke det at jeg trenger så mye, men det hadde vært hyggelig med noe annet  enn " å er det bursdagen din, unnskyld jeg glemte det jeg!"

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han er veldig bevisst på egen bursdag, og har heller ikke problemer med å kommunisere at han ikke er fornøyd med kaka han får f.eks. nå skal det også sies at min lyst til å gjøre noe ut av dagen hans blir stadig mindre...

Han har fått klar beskjed om de to tingene jeg ønsker meg på bursdagen min, lamineringsmaskin og nye Nesbø boka, begge burde vært greit tilgjengelig både i pris og tilgjengelighet 

Du må gi faen i han bursdag også. Spør han om det så sier du bare at han bryr seg ikke om din. 👏

• Liker 13
  • Nyttig 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke det at jeg trenger så mye, men det hadde vært hyggelig med noe annet  enn " å er det bursdagen din, unnskyld jeg glemte det jeg!"

Da er det kanskje på tide å ta den, ops da er det bursdagen din den dagen.. jeg glemte det jeg, så jeg og jentene.. skal på spa. Og i hvertfall droppe kaka, når den uansett ikke er bra nok.

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok.

Så da sier du over middagen i dag. «I morgen er bursdagen min, så jeg har bestilt bord til oss på restaurant slik og sånn klokka 19. Har du husket gave? Fint om du tar med den, for jeg tenkte vi kunne ta et glass vin og feire. Jeg ønsker meg dette *ting med navn og butikk*. På lørdag har jeg invitert noen venninner, så avtalte med ungene at du og de tar en tur på hytta.»

Problem løst.

Anonymkode: 8c741...397

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Mt3 skrev (4 minutter siden):

Da er det kanskje på tide å ta den, ops da er det bursdagen din den dagen.. jeg glemte det jeg, så jeg og jentene.. skal på spa. Og i hvertfall droppe kaka, når den uansett ikke er bra nok.

Hehe ikke sant! Man prøver jo å heve seg over den andres nivå men....

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det er dårlig gjort, og jeg håper du sier i fra at han ikke er unnskyldt om han kommer med den igjen. Unnskyld er noe man sier når man ikke mente det, han mener tydeligvis at det ikke er så viktig å feire din bursdag og da får han ikke slippe unna med et "unnskyld".

Hvis han kommer med den igjen i morgen kveld så ville jeg sagt at "til helgen så vil jeg at du skal ha en gave klart og en kake - om det så er en kjøpekake - for å feire bursdagen min."

Og så kan du kanskje i samme slengen si at dersom det er det er slik at bursdager ikke er så viktig så er ikke hans viktig heller og han kan se langt etter noen kake (som han allikevel må klage på) eller gave. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ellers kan du forsøke en med moden framtoning og fortelle ham hvordan det føles for deg og be ham om å møte deg på dine behov. 

Videre vil jeg si igjen at vi er alle nødt til å være tydelige om hva vi ønsker oss. Hvis ikke, kan vi heller ikke gå å være skuffet over at våre behov ikke blir møtt.

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes ikke du skal synke til hans nivå, heller få han opp på ditt nivå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...