Gå til innhold

Gilde sine karbonadekaker

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

slettet

Endret av Rosin
Videoannonse
Annonse
Gjest Varg-Menja
Skrevet

Det sier seg jo selv at det ikke er indrefiléen de bruker til karbonader og kjøttdeig, det ville jo vært nokså bortkastet... Selv ser jeg ikke hvorfor det skulle være så mye verre å spise ett øre enn rompa eller ryggen på dyret heller.

• 2 år senere...
Gjest Gjest_Bente_*
Skrevet
Jeg har fått en eske 800 g karbonadekaker fra Gilde på butikken og må nesten spørre de som vet noe om slikt:

Er det virkelig snakk om rent storfekjøtt?

Det er vel aldri godt å vite eksakt hva de putter i karbonadekakene sine?

En ting er sikkert, all ferdig mat er saltet og krydret så det holder.. For å få eventuel smaker bort for å lure og tilfredstille kjøperens gane. Jeg for min del liker ikke ferdig mat. Det smaker som tilnermet lik originalen,

'Bente :ler:

Skrevet

Hvilke deler av dyrets muskulatur går inn i karbonadefarsen?

Vel, stort sett det som blir igjen etter finstykkingen av dyret. Fileter, rundbiff, entrecôter og annet som regnes som finere stykningsdeler inngår ikke. Der i mot gjør øvrige deler av dyret det. Hvis det f.eks. ikke produseres bryst/bibringeprodukter den dagen dyret finstykkes, kan det hende at kjøtt fra den delen av dyret inngår i dagens farseproduksjon. Hale selges hele. Det lages jo oksehalesupper her og der. Dessuten er det lite kjøtt fra halen som kan gå i farsen. ;)

Det kan være verdt å nevne at hjernen, av høyst forståelige grunner, ikke brukes til noe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...