Gjest Gjest Skrevet 26. november 2005 #1 Del Skrevet 26. november 2005 Jeg har fått en eske 800 g karbonadekaker fra Gilde på butikken og må nesten spørre de som vet noe om slikt: Er det virkelig snakk om rent storfekjøtt? Det er vel aldri godt å vite eksakt hva de putter i karbonadekakene sine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 26. november 2005 #2 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Kjøtt og litt fett er det i de. .... Ops...har lest innlegget til Rosin...og legger til: En hemmelig ingrediens. (nå ble det bare surr...selv om meningen var at det skulle stå noe skikkelig her) Endret 26. november 2005 av sixx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. november 2005 #3 Del Skrevet 26. november 2005 Jeg kan ikke fordra ferdige karbonader, synes svært ofte det lukter rart eller at det er noe slags bismak. Burde fått omtrent samme resultat med f.eks å lage karbonader av Gilde karbonadedeig (+ 1 ss potetmel, en skvett vann og litt salt og pepper), men det blir det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2005 #4 Del Skrevet 26. november 2005 Så hva mener du gir denne bismaken? Jeg synes nemlig det er noe suspekt med disse karbonadekakene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. november 2005 #5 Del Skrevet 26. november 2005 Må være noe ekstra fett eller spekk de tilsetter, og muligens noe krydder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. november 2005 #6 Del Skrevet 26. november 2005 Måtte inn på Gildes internettsider og se jeg. Dette inneholder ferdigstekte karbonader: Kjøtt av storfe(65%), melk, potetmel, laktose, salt, melkeprotein, løk, selleri, pepper, ingefær og cayenne. Næringsinnhold pr. 100 gram: Protein 12 g Karbohydrater 6 g Fett 12 g Kalorier 780 kJ / 180 kcal Dette inneholder karbonadedeig: Storfekjøtt(94%), vann og 1% salt Næringsinnhold pr. 100 gram: Protein 17 g Karbohydrater 0 g Fett 6 g Kalorier 520 kJ / 124 kcal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2005 #7 Del Skrevet 26. november 2005 Så lenge det ikke er føtter, ører og kjønnsorgan og innmat... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. november 2005 #8 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Så lenge det ikke er føtter, ører og kjønnsorgan og innmat... ← Ingen garanter der vet du. I gamle dager brukte de absolutt alt på grisen, og tipper det ikke er så mye svinn nåtildags heller. Kremt: og sikkert på kua og hesten og annet storfe også. Endret 26. november 2005 av Rosin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2005 #9 Del Skrevet 26. november 2005 Jeg synes i så fall det er svært FREKT av Gilde og skrive "rent storfekjøtt" når det kanskje er blandet inn rester fra algg og rester av det døde dyret inn i våre karbonadekaker bare fordi selskapet skal spare penger Når det er uvisshet om dette og man ikke kan være helt sikker på at det er rent kjøtt )og ikke elementer av ører, innmat og annen dritt) holder jeg meg unna slike kjøttprodukter 4-ever. Da blir det fisk og kyllingfilet. Elendige Gilde og andre kljøttprodusenter ass...foprbrukeren burde få vite om det dersom det er ører, slagg, innmat og annet ekkelt i det vi tror er "rent kjøtt". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 26. november 2005 #10 Del Skrevet 26. november 2005 Jeg forsøker så godt jeg kan å forholde meg til det som mat....men lykkes ikke alltid....så da blir det frukt istedenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iceglow Skrevet 26. november 2005 #11 Del Skrevet 26. november 2005 Rent kjøtt er det vel uansett om det er øret eller skinka? Kan gå med på at å kalle innvollene til dyrene for kjøtt blir feil, men så lenge det er snakk om “ytre vev”, så TROR jeg det strengt tatt stemmer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 26. november 2005 #12 Del Skrevet 26. november 2005 Her kan dere lese alt om innholdet i karbonadedeig + litt til: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...t+karbonadedeig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2005 #13 Del Skrevet 26. november 2005 Rent kjøtt er det vel uansett om det er øret eller skinka? Kan gå med på at å kalle innvollene til dyrene for kjøtt blir feil, men så lenge det er snakk om “ytre vev”, så TROR jeg det strengt tatt stemmer? ← Jo, selvfølgelig. Men det er å villede forbrukeren, for de fleste forbrukere tenker nok ikke på at de spiser ører og annt skitt når de spiser "rent storfekjøtt" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iceglow Skrevet 26. november 2005 #14 Del Skrevet 26. november 2005 Tja, er ikke smalahove en delikatesse? Så vidt jeg har forstått er det ikke nødvendigvis kvaliteten noe særlig avhengig av hvor på kadaveret det er tatt fra, spesielt ikke i farser, pølser og lignende. Tror mye av grunnen til at det blir oppfattet negativt er rent følelsesmessige. Men jeg vet ikke, er vel 15 år siden jeg har spist slikt Pet: Jeg satt å ventet på den der ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 26. november 2005 #15 Del Skrevet 26. november 2005 Pet: Jeg satt å ventet på den der ja ← Ja, den har blitt en klassiker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2005 #16 Del Skrevet 26. november 2005 Det skorter hvertfall på estetisk dannesle og nytelse her på forumet, i forhold til mat? Mange kan like å spise kjøtt, men de kan finne på å ikke like hverken innhold/ingredienser og hvor det kommer fra.. Den estetiske dimensjonen ved mat (kjøtt/muskler) er et eget fagområde innenfor kokkefaget. Men det visste dere som ler av dette gjennom en hel tråd selvfølgelig fra før? Takke meg til italienske kokker, kultur og matlaging Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. november 2005 #17 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Jeg tror de fleste forstår, hvis de tenker seg nøye om, kjøttdeig ikke er like rent som biff. For det første hadde kjøttdeig vært dyrere enn biff, fordi det hadde vært dyrere å lage. Samme med pølser. Face it: kjøttdeig og pølser er laget av oppmalt restekjøtt og kjøtt fra mindre møre deler av kroppen. Innvoller blir fjernet så vidt jeg vet, heldigvis, hodet også, så det er ingen ører i kjøttdeigen. Endret 27. november 2005 av Rosin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 26. november 2005 #18 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Men det visste dere som ler av dette gjennom en hel tråd selvfølgelig fra før? Nei, det visste jeg ikke gitt...men vet du hvor viktig det er å le? Endret 26. november 2005 av sixx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2005 #19 Del Skrevet 26. november 2005 Nei, det visste jeg ikke gitt...men vet du hvor viktig det er å le? ← Det er viktig å le men ikke for enhver pris, vel? Hvis man er uvitende om noe kan man jo velge å le, f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 27. november 2005 #20 Del Skrevet 27. november 2005 Det er viktig å le men ikke for enhver pris, vel? Velvel...heller det enn sure tryner iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå