AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #1 Skrevet 7. september 2022 Hun er typen som ikke bryr seg om hva andre tenker på henne utseendemessig. Men de siste månedene har jeg sett hun har vært nedstemt. Ikke helt seg selv, hun sier at hun ikke føler seg bra nok, og med ikke bra nok mener hun at jeg fortjener bedre og hun snakker ned seg selv som mor at hun skammer seg å bært de frem fordi hun synes de fortjener en bedre mor. Jeg ser ikke dette, hun er en fantastisk mor og hun er en fantastisk kjæreste. Det er trist å se hun ha det slik, og ser den siste tiden har hun gått ned mye i vekt, hun vil ikke spise. Nesten som hun prøver å ha «kontrollen» et annet sted. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å hjelpe henne, for hun sier at hun har det bra og trenger noe hjelp. Jeg har en anelse om hva som utløste hele greia, men jeg tørr ikke si det med sikkert Anonymkode: dd87d...eb0
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #2 Skrevet 7. september 2022 En spiseforstyrrelse er en parasitt som sitter i hjernen og forteller deg hvor udugelig du er og at du må gjøre som den mener - bare da vil alt bli bra. Spiseforstyrrelsen søker døden, så man må selvfølgelig bryte det mønsteret. Til det trengs det hjelp utenfra. Og hjernen må få god og konstant næring før man kan jobbe med lav selvfølelse, depresjon etc. Bestill en legetime og ta henne med. Vær forberedt på at hun enten kan bli lagt inn eller at dere må jobbe med det hjemme der DU må være den som bestemmer hva familiens matinntak skal være. Det er bare du i deres familie som nå vet hva som er en sunn og normal porsjon med mat. Søk hjelp fra familie og venner slik at dere kan ha litt fri fra barna for å hente dere inn. For å stå i kampen mot spiseforstyrrelsen er utmattende. Anonymkode: f5f5f...214 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #3 Skrevet 7. september 2022 Det kan være en fødselsdepresjon. Ta henne med til fastlegen. Følg henne dit. Anonymkode: 76677...842 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #4 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det kan være en fødselsdepresjon. Ta henne med til fastlegen. Følg henne dit. Anonymkode: 76677...842 4 år etter sist fødsel? trodde ikke det skjedde så lenge etter isåfall… Anonymkode: dd87d...eb0
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #5 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 4 år etter sist fødsel? trodde ikke det skjedde så lenge etter isåfall… Anonymkode: dd87d...eb0 OK, er det så lenge siden. Vel, det må jo nesten en lege finne ut. Men ta henne med til legen i alle fall. Det er ikke sikkert dette er en spiseforstyrrelse, det er ulike grunner til at man spiser lite. Anonymkode: 76677...842 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #6 Skrevet 7. september 2022 Det er nok en depresjon ja, moderat minst. Be henne bestille time hos fastlegen og følg henne Anonymkode: 44440...1d6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå