AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #1 Skrevet 7. september 2022 Når tok dere mini over på eget rom? Hvor lenge sov baby i samme rom som deg , og i hva? Vi har alltid hatt baby inne på vårt rom , i egen vugge (5 mnd) men h*n begynner nå å bli for stor til vuggen. Hva har dere gjort «videre» her? Sprinkelseng på ditt rom? Over på eget rom? Sover nærmest gjennom natta, våkner gjerne for et måltid. Anonymkode: 08e80...73d
Gjest Hipparchia Skrevet 7. september 2022 #2 Skrevet 7. september 2022 Lub anbefaler at barnet sovet på foreldrenes rom frem til det er 1 år. Vi har hatt baby over i sprinkelseng på vårt rom, men hen sover mest i sengen vår.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #3 Skrevet 7. september 2022 Sov i sprinkelseng inne på vårt rom frem til han var 4-5 måneder. Han våknet to ganger for å spise og hadde flere korte oppvåkninger tilsynelatende uten grunn gjennom natta, og jeg sov veldig dårlig fordi jeg våknet av både oppvåkningene hans og alle lydene han lager når han sover (han har alltid pratet masse i søvne, ehe). Mannen min trodde han sov godt, men ser nå at han sov ganske dårlig med Mini inne hos oss han og. Allerede første natta på eget rom sov vi så utrolig godt alle sammen. Er 7 måneder nå, og har fra første dag på eget rom sovet fra 19 til 6 med én oppvåkning for å spise (ca. kl. 23). Er noen netter vi hører at han våkner rundt 4 og prater med elefanten sin en liten stund før han sovner igjen. Anonymkode: d0eab...deb 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #4 Skrevet 7. september 2022 Eldstemann flyttet på eget rom rett før seks måneder. Han sov elendig sammen med oss, og det er først nå som fireåring at han sover ok med andre i rommet. Yngstemann har sovet godt sammen med meg lenge, og også kunnet samsove noe (noe eldste aldri klarte), men han får eget rom nå rundt ni måneder fordi han plutselig våkner ti ganger hver natt istedet for to-tre. Har testet å la ham sove på eget rom i to netter nå, og han har sovet igjennom begge nettene, så det var åpenbart det han trang, så nå må hjemmekontoret vike for barnerom og gubben jobbe fra kjellerstua de få dagene han skal jobbe hjemme fremover 😂❤️ Begge har sovet i egen seng mesteparten av tida inne hos oss. Eldstemann hadde vi en bedsidecrib (som han hatet) til i starten, mens yngste har vært i sprinkelseng hele veien. Anonymkode: 1e58f...c45 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #5 Skrevet 7. september 2022 Sov mellom oss frem til 5mnd alder, da begynte vi å bli desperate etter å få senga for oss selv. Eller jeg rettere sagt, drømte om å kunne bevege meg fritt i senga uten å ha en baby klistret inntil meg. Begynte da tilvenning med egen seng på vårt rom, deretter inn på eget rom fra 6mnd. Rommene våre er rett ved hverandre, og vi hadde begge dørene oppe. Begynte med å legge på eget rom for så å ta over i vår seng etter første oppvåkning, deretter etter andre oppvåkning og til slutt så sov ungen uten behov for å komme i vår seng. Jeg har ALDRI angret, fordi vi alle 3 sov dårlig sammen. Det ser vi den dag i dag også, hvis barnet er syk og vi ønsker å være på samme rom så må vi sove på madrass fordi barnet får ikke sove sammen med oss. Senga vår er forbundet med lek og våkentid, men jeg har ikke ville hatt det annerledes. Anonymkode: fa6e0...2d2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #6 Skrevet 7. september 2022 Begge barn lå i egen bedside fra fødselen av. Tok bare baby opp for amming også ned i sengen igjen. Tror det har gjort dem vant til å sove alene, uten nærkontakt hele tiden. De begynte å sove på eget rom i sprinkelseng fra ca 6-7 mnd. Har på babycall hver natt til de sluttet å våkne om natten (ca 12-13 mnd). Anonymkode: d5910...21f 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #7 Skrevet 7. september 2022 Bedside crib til ca 6 mnd, så sprinkelseng inne på vårt rom til litt over året som er anbefalt. Flyttet inn på eget rom da som er 2 meter unna vårt rom, rett over gangen. Dørene åpne og babycam når vi er i stuen. Samsov med eldste til hun var 7, det var alt for lenge, et "mareritt" å bli kvitt. Nå venter vi nr 3 og er glad for at han på 1.5 sover på eget rom. Anonymkode: b386b...dee
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #8 Skrevet 7. september 2022 Ser at mange skriver at det er anbefalt å la de sove på foreldrenes rom frem til ETTER 12 mnd. Det er vel ikke riktig? https://www.aftenposten.no/foreldreliv/i/BRMopG/ny-forskning-spedbarn-boer-ut-av-foreldrenes-soverom-etter-seks-maaneder Ser også samme på ammehjelpen. Anbefalingen er vel rundt 6 mnd? Sier ikke at det er noe galt å ha de inne på foreldrenes rom, det må folk gjøre som passer dem. Men anbefalingen er vel 6 mnd, ikke 12 mnd.... Anonymkode: d5910...21f
Anonym6789 Skrevet 7. september 2022 #9 Skrevet 7. september 2022 Vi hadde han i sprinkelseng fra nyfødt til ca 6 mnd. Jeg og babyen sov dårlig begge to, våknet av hverandre hele tiden. Tror babyen våknet av far sin snorking også. Sov mye bedre når han flyttet inn på eget rom etter 6 mnd Sov vegg i vegg med åpne dører. 1
Gjest Hipparchia Skrevet 7. september 2022 #10 Skrevet 7. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ser at mange skriver at det er anbefalt å la de sove på foreldrenes rom frem til ETTER 12 mnd. Det er vel ikke riktig? https://www.aftenposten.no/foreldreliv/i/BRMopG/ny-forskning-spedbarn-boer-ut-av-foreldrenes-soverom-etter-seks-maaneder Ser også samme på ammehjelpen. Anbefalingen er vel rundt 6 mnd? Sier ikke at det er noe galt å ha de inne på foreldrenes rom, det må folk gjøre som passer dem. Men anbefalingen er vel 6 mnd, ikke 12 mnd.... Anonymkode: d5910...21f Lub anbefaler 1 år pga krybbedød. Når barnet sover på samme rom som foreldre så vekker foreldre og barn hverandre og barnet sover ikke like tungt. Måtte sjekke på lub og ammehjelpen. De sier minimum 6 måneder, men anbefaler like vel 1 år. Endret 7. september 2022 av Hipparchia
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #11 Skrevet 7. september 2022 Hipparchia skrev (13 minutter siden): Lub anbefaler 1 år pga krybbedød. Når barnet sover på samme rom som foreldre så vekker foreldre og barn hverandre og barnet sover ikke like tungt. Måtte sjekke på lub og ammehjelpen. De sier minimum 6 måneder, men anbefaler like vel 1 år. Okei. Fikk nesten litt hjertet i halsen fordi min 11 mnd ligger på eget rom. Går fint da 😅 Håper folk følger anbefalingene 😊 Anonymkode: d5910...21f
Gjest Hipparchia Skrevet 7. september 2022 #12 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Okei. Fikk nesten litt hjertet i halsen fordi min 11 mnd ligger på eget rom. Går fint da 😅 Håper folk følger anbefalingene 😊 Anonymkode: d5910...21f Det er jo nesten 1 år da, tror nok det går helt fint. Går nok fint med 6 måneder og, men førstegangsfødende er jo kanskje litt mer glad i å følge alle anbefalinger😅
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #13 Skrevet 7. september 2022 Hipparchia skrev (26 minutter siden): Det er jo nesten 1 år da, tror nok det går helt fint. Går nok fint med 6 måneder og, men førstegangsfødende er jo kanskje litt mer glad i å følge alle anbefalinger😅 Skyldig! Anonymkode: d5910...21f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå