Gå til innhold

Jeg vil ha barn, samboer er ikke klar..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så inderlig lyst på et barn, men samboer mener det er tidlig etter 3 år som kjærester. Har tatt abort to ganger, fordi han ikke var klar. Selvom jeg var klar. Men blir han noen gang klar? Føler jeg kaster bort tiden min.. 

Anonymkode: f7935...c63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alderen deres har en del å si. Er dere i starten av 20 årene så forstår jeg det, men om du er 30+ så bør du jo begynne snart. 

Anonymkode: 2c304...ead

• Liker 1
Skrevet

3 år som kjærester er ikke for kort tid, det er masse tid. Det virker mer som at han enten ikke vil ha barn, eller ikke vil ha barn med deg. Du må snakke med ham og høre hva som er den egentlige grunnen. Det er ikke sikkert han vil si det, fordi det er lettere for ham  late som han vil ha barn så du ikke dumper ham. Jeg hadde begynt å revurdere det forholdet, slike menn har en tendens til å aldri bli klar. Og to aborter for hans skyld? Det hadde ikke jeg gjort, for å si det sånn. 

Anonymkode: 679e8...416

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

3 år som kjærester er ikke for kort tid, det er masse tid. Det virker mer som at han enten ikke vil ha barn, eller ikke vil ha barn med deg. Du må snakke med ham og høre hva som er den egentlige grunnen. Det er ikke sikkert han vil si det, fordi det er lettere for ham  late som han vil ha barn så du ikke dumper ham. Jeg hadde begynt å revurdere det forholdet, slike menn har en tendens til å aldri bli klar. Og to aborter for hans skyld? Det hadde ikke jeg gjort, for å si det sånn. 

Anonymkode: 679e8...416

Eller ikke vil ha barn akkurat nå? Føler du utelot dette alternativet.

Jeg tenker alder, livssituasjon og økonomi har litt og si. Du skriver dere har hatt 3 år som kjærester. Hvor lenge har dere bodd sammen? Kan du fortelle mer om dere jobber / studerer osv? 

Anonymkode: 239c9...339

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg har så inderlig lyst på et barn, men samboer mener det er tidlig etter 3 år som kjærester. Har tatt abort to ganger, fordi han ikke var klar. Selvom jeg var klar. Men blir han noen gang klar? Føler jeg kaster bort tiden min.. 

Spørsmålet er vel heller hvorfor du fortsetter å være sammen med en som flere ganger har fått deg til å ta abort mot din vilje fordi «det ikke passet nå».

Anonymkode: 944c1...be1

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Abort to ganger fordi han ikke var klar? Minner om Bianca Ingrosso… hun tok 3 aborter da hun var sammen med eksen, mest fordi han ikke var klar. Nå er det slutt mellom dem. Synes du også skal revurdere forholdet.

• Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor har han ubeskyttet sex med deg hvis han ikke vil bli far? 

Han må jo beskytte seg med kondomer for å beskytte seg selv.

Anonymkode: 7df50...6f9

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Svaret avhenger fullstendig av hvilken livssituasjon dere er i. Bruker dere ordentlig prevansjon?

Anonymkode: a7d61...dd8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor har han ubeskyttet sex med deg hvis han ikke vil bli far? 

Han må jo beskytte seg med kondomer for å beskytte seg selv.

Og hvorfor fortsetter TS evt og ha ubeskyttet sex og ta aborter som prevensjon som påvirker kroppen hennes? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Eller ikke vil ha barn akkurat nå? Føler du utelot dette alternativet.

Jeg tenker alder, livssituasjon og økonomi har litt og si. Du skriver dere har hatt 3 år som kjærester. Hvor lenge har dere bodd sammen? Kan du fortelle mer om dere jobber / studerer osv? 

Vi har bodd sammen i ett år. Jeg er 27 år og han er 30 år. Vi er begge i jobb, og bor i hans leilighet. Vil si at økonomien og alt er klart. Det står bare på han. Alle venninne mine har barn, og er allerede i gang med barn nr.2. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Og hvorfor fortsetter TS evt og ha ubeskyttet sex og ta aborter som prevensjon som påvirker kroppen hennes? 

Første gangen var ubeskyttet og det skjedde da han ikke rakk å hoppe av i svingen, begynte så på p-piller som jeg ikke tåler men ble fortsatt gravid. Jeg hadde aldri brukt abort som prevensjon. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vi har bodd sammen i ett år. Jeg er 27 år og han er 30 år. Vi er begge i jobb, og bor i hans leilighet. Vil si at økonomien og alt er klart. Det står bare på han. Alle venninne mine har barn, og er allerede i gang med barn nr.2. 

Så du vil ha barn fordi alle venninnene dine har barn, og er allerede i gang med barn nr. 2? 

Snittalderen for å få barn i storby er vel over 30, desto lengre du kommer ut av byene så blir snittalderen proporsjonal yngre desto lengre ut fra en by du bor.. 

Respekter at samboeren din ikke ønsker barn akkurat nå. Er du ikke fornøyd med at han ikke vil ha barn nå så kan du velge å forlate han... Eller er det slik at du på død og liv må ha barn med en person som ikke ønsker barn? Hvorfor er det viktig for deg? 

Anonymkode: bb714...34a

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Første gangen var ubeskyttet og det skjedde da han ikke rakk å hoppe av i svingen, begynte så på p-piller som jeg ikke tåler men ble fortsatt gravid. Jeg hadde aldri brukt abort som prevensjon. 

Personlig har jeg visst at jeg ikke ville ta abort om uhellet var ute, selv tidlig i 20 årene. 

Da jeg traff mannen var jeg tydelig på dette ståstedet. Nå kom vi aldri i situasjonen, men tenker at du nå i alle fall sier tydelig i fra hva som skjer "neste gang" (selv om det selvfølgelig bør unngås). Om reaksjonen hans er dårlig tror jeg du skal ta det som et tydelig tegn på hva slags mann du ikke ønsker som far til dine barn. 

Anonymkode: dd604...90e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Øh, 3 år er ikke kort tid. 3 år er da mer enn nok tid. Det er nok heller han som ikke føler seg klar for det.

Anonymkode: 7daca...523

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Men ikke et ord om at du elsker ham og vil ha ham i livet ditt så lenge du lever.......? Du vet at det veldig fort skjer, at du ikke blir kvitt faren til en unge....? 

Er han en du anser som passende som far, eller er han bare en donor for din del?

Gjest tullerikke
Skrevet

30 år og fortsatt ikke klar. Ønsker å bli en gammel pappa tydeligvis.

Skrevet

Det er ikke tidlig etter 3 år som kjærester. Det kan være for tidlig som 30-åring for han. Det er det bare han som kan svare på. Jeg ville spurt om hva det er han mener mangler for at han skal være klar. Har han en plan? Har han noe spesifikt han vil ha gjort? Har han en ca tidsramme til deg? Hvis han ikke kan svare på noe av dette, så virker det som om han er såpass langt uanna at jeg ville gått. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvorfor ønsker du deg barn? :) Han sier han ikke vil ha barn nå, men hvorfor ønsker du det nå? Har dere snakket om dette? Dere har bare bodd sammen i ett år og er relativt unge enda, så jeg tenker det er også greit at han ikke vil ha barn nå, like mye som at du vil. 

Skrevet

Han kommer aldri til å bli klar, det er bare å innse det. Synes det er egoistisk av han å si du skal ta abort. 

Skrevet

Tviler på at han vil ha barn med deg. Og begrunnelsen din er at dine venninner er i gang med nr to? Jøsses. Forlat han og finn deg en annen som på død og lov skal holde tritt med sine venninner

Anonymkode: d35ed...277

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...