Gå til innhold

Skille mellom babys sugebehov og sult

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er så vanskelig å skille mellom tegnene. Baby er 8 1/2 uke nå. Har alltid suttet på henda sine, men det har tatt seg opp noe voldsomt nå den siste uka. Ligger gjerne om natta og sutter noe iherdig.

Jeg vet at sutting er både naturlig og bra, men jeg syns det er vanskelig å skille på når hun kun vil sutte og når hun er sulten. Hun høres ofte litt misfornøyd ut når hun sutter på hendene. Noen ganger vil hun ha smokken, andre ganger vil hun bare ligge og gnage på hendene - men fremdeles like misfornøyd. Noen ganger prøver jeg å tilby pupp, men da er hun kun på puppen i noen minutter før hun slipper og fortsetter på hendene sine - og fremdeles like misfornøyd. Vil ikke gi for mye pupp heller dersom hun ikke egentlig vil ha det.

Føler det blir galt uansett hva jeg gjør.

Noen gode tips?

Anonymkode: 61eb6...5ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være skikkelig vanskelig å skille, ja. 

Om du tilbyr pupp, men hun ikke vil ha, så er hun gjerne ikke sulten. Misfornøyd kan hun være av andre grunner, som at det klør i munnen (kan begynne å klø lenge før man ser spor av tenner), magen plager henne, etc. Så lenge man har tilbudt mat, er det ikke noe særlig mer man får gjort. 

Anonymkode: 05c76...e0b

• Nyttig 1
Skrevet

Hos begge mine har intens sutting og gnaging på hendene vært et tegn på trøtthet. Minste stapper fortsatt hånden ganske agresivt i munnen rett før han sovner.

Noe som gjorde det enda vanskeligere å vite når de var sultne ☹️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...