AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #1 Skrevet 7. september 2022 Kjøpte en kjole som jeg bare elsker, men prøvde den for første gang så viser det seg at den er bittelitt trang over brystkreft, så det åpner seg litt der hvis dere skjønner. Men ser ut som det kan holdes lukket om jeg bare finner beste måten til å gjøre det. Eier ikke sy maskin, hånd sy lukket ? Borrelås ? Kan man bruke sånn stoff man stryker på gardiner ? når man skal forkorte de, istedenfor å sy gardinene. Var restesalg, så finnes ikke kjole i neste størrelse opp. Anonymkode: d72fc...ad4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #2 Skrevet 7. september 2022 Er det omslagskjole? Isåfall pleier jeg bare å feste slagene sammen med en liten sikkerhetsnål på innsiden av kjolen. Er det for eksempel en kjole med knapper foran er det vel litt verre å gjøre noe med. Kanskje du kan ta den med til en skredder? ☺️ Anonymkode: 6e5aa...150 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #3 Skrevet 7. september 2022 Kjole med knapper ja, men får kjolen på selvom jeg stenger helt av der den åpner seg. Ingen skredder her i området dessverre og jeg håpte å kunne bruke den nå i helgen Anonymkode: d72fc...ad4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #4 Skrevet 7. september 2022 Pleier også å fikse slikt med en liten sikkerhetsnål. Bruker jeg bluse bruker jeg også for sikkerhets skyld, for det kan bli relativt mye innsyn på en cm fra feil vinkel. Anonymkode: 47976...ee4 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #5 Skrevet 7. september 2022 Jeg syr opp mine kjoler og bluser for hånd på innsiden slik at de ikke gaper. Jeg syr for hånd og er ikke flink, men det blir helt usynlig. Anonymkode: 38686...043 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #6 Skrevet 7. september 2022 Enten sy det for hånd, ellers får en kjøpt små trykknapper man kan sy inn. Tror jeg fant mine på søstrene grene eller noe sånt. Anonymkode: e4fff...73b
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #7 Skrevet 7. september 2022 Sikkerhetsnål på innsiden. Anonymkode: ae846...d88 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #8 Skrevet 7. september 2022 Ha en fin singlet evt med blondekant under, Anonymkode: aafb6...a15 1
Gjest AprilRyan Skrevet 7. september 2022 #9 Skrevet 7. september 2022 Jeg pleier også å bare sy det litt sammen. Passer på å sy mest mulig på innsiden for jeg er ikke så flink. Sikkerhetsnål vil jeg egentlig ikke anbefale. Det har jeg prøvd og den gikk opp mens jeg hadde på kjolen så jeg bare syr så pent som jeg kan.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #10 Skrevet 7. september 2022 AprilRyan skrev (15 minutter siden): Jeg pleier også å bare sy det litt sammen. Passer på å sy mest mulig på innsiden for jeg er ikke så flink. Sikkerhetsnål vil jeg egentlig ikke anbefale. Det har jeg prøvd og den gikk opp mens jeg hadde på kjolen så jeg bare syr så pent som jeg kan. Mulig det går på hvor godt de sitter? Kvaliteten på nålen? Tror det knapt er en dag der jeg ikke har en sikkerhetsnål minst et sted. Alt fra å holde blusen på rett plass oppi skjørtet, samle kantene på omslagskjolen, redusere kløften... eller feste på innsiden mellom to knapper slikt som her. Har aldri opplevd at en sikkerhetsnål har gått opp av seg selv. Anonymkode: 47976...ee4 3
Gjest AprilRyan Skrevet 7. september 2022 #11 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mulig det går på hvor godt de sitter? Kvaliteten på nålen? Tror det knapt er en dag der jeg ikke har en sikkerhetsnål minst et sted. Alt fra å holde blusen på rett plass oppi skjørtet, samle kantene på omslagskjolen, redusere kløften... eller feste på innsiden mellom to knapper slikt som her. Har aldri opplevd at en sikkerhetsnål har gått opp av seg selv. Anonymkode: 47976...ee4 Ja, det har jeg ikke tenkt på, men det kan godt være Jeg ble litt "skremt" etter det for vil ikke ha en nål inn i huden.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #12 Skrevet 7. september 2022 Bruker alltid liten sikkerhetsnål på innsiden pga pupper som ikke er likt proporsjonert som resten av overkroppen, så det spriker uansett med mindre jeg tar ekstremt stor størrelse. Har heller aldri opplevd sikkerhetsnål som åpner seg ufrivillig. Anonymkode: f0512...ff8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #13 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjøpte en kjole som jeg bare elsker, men prøvde den for første gang så viser det seg at den er bittelitt trang over brystkreft, så det åpner seg litt der hvis dere skjønner. Men ser ut som det kan holdes lukket om jeg bare finner beste måten til å gjøre det. Eier ikke sy maskin, hånd sy lukket ? Borrelås ? Kan man bruke sånn stoff man stryker på gardiner ? når man skal forkorte de, istedenfor å sy gardinene. Var restesalg, så finnes ikke kjole i neste størrelse opp. Anonymkode: d72fc...ad4 Jeg så en TikTok hack. Vet ikke om det fungerer. Men der det spriker, ta en knapp og knapp den i hullet under, og knappen under i hullet over. Altså gjør omvendt på to knapper der det spriker. Har ikke testet selv, aner ikke om det fungerer: https://vm.tiktok.com/ZMNK67FwG/ Anonymkode: 75bca...eab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå