AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #1 Skrevet 7. september 2022 Kan vi forsøke å lage en tråd hvor vi kommer med gode sparetips? Alle økonomiske klasser kan være med. Men ikke en tråd om "kutt ut kaffe latte" hvis en med minsteufør behøver råd. Hvor vi forsøker vise hensyn til at det finnes folk som har råd til å handle i store kvanta, men også tips til de som ikke har det, eller har bil etc? Anonymkode: be35f...212 1
Gjest ti10 Skrevet 7. september 2022 #2 Skrevet 7. september 2022 Er det ikke akkurat sånn det er i alle de andre trådene? Det vil alltid være noen sparetips ikke alle kan bruke, nettopp fordi man er i ulike livssituasjoner, men da får man ta til seg de rådene man faktisk kan ha nytte av.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #3 Skrevet 7. september 2022 ti10 skrev (3 minutter siden): Er det ikke akkurat sånn det er i alle de andre trådene? Det vil alltid være noen sparetips ikke alle kan bruke, nettopp fordi man er i ulike livssituasjoner, men da får man ta til seg de rådene man faktisk kan ha nytte av. tenker mer at det kan være en positiv tråd hvor det ikke blir krangling helt enkelt. Sånn at jeg feks ikke sier til en med vesentlig lavere inntekt enn meg at de kan kutte ut luksusvarer de ikke bruker. Rett og slett en mer hyggelig tråd da. Hvor man kan gi tips om feks kronemarked, eller om andre ting. Uten at det blir påhopp. Eksempel fra andre tråder: Xx: det er tilbud på toro nå Xx2: toro er dyrt og patetisk, dyrk din egen hage og lag alt fra bunnen av Anonymkode: be35f...212 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #4 Skrevet 7. september 2022 Et lite bidrag fra meg er å bruke Æ. Selv om man hater den nye appen. Her vi bor var det denne uka i tilegg til Æ-tilbudene også tilbud på alle grove brød. Jeg kunne sikkert spart på å bakt de selv, men det orker jeg ikke. Anonymkode: be35f...212
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #5 Skrevet 7. september 2022 Holder meg unna alle ting i pulver-form ala Toro-mat. Storhandler i Sverige 1 gang pr mnd. Koster nesten ingenting med elbil. Bruker ved til oppvarming når det er skikkelig kaldt. Byttet ut noen eldre vinduer + isolert bedre Drar aldri med bil til oslo sentrum lenger - alt for dyr parkering Kjøp møbler og ting som varer, ikke nille, europris, ikea. Jobber mest hjemmefra Anonymkode: 59e0f...fd4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #6 Skrevet 7. september 2022 For vår del har vi investert i smarte panelovner, og varmepumpe. Bruker tibber pulse, og ladeboks derifra til elbilen. Har så og si sluttet å bruke butikken for annet enn eventuelle tilbud, handler mest på Oda. Siden vi har mange barn i hus kjøper vi store shampo og balsamflasker etc. Har etterisolert, dette er ikke noe alle kan gjøre, men kan man så er det lurt. Anonymkode: be35f...212
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #7 Skrevet 7. september 2022 Vi klarer oss med en bil, selv om det krever litt logistikk, og en og annen taxitur. Det jeg sparer mest på av hverdagsting er vel at jeg følger med på tilbud, og handler bulk. Har en mengde varer jeg ikke har betalt fullpris på, på mange år. Driver matøk hver høst. Nå er fryseren full av bær og saft i alle former. Anonymkode: 0eab4...783
Portia Catonis Skrevet 8. september 2022 #8 Skrevet 8. september 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: tenker mer at det kan være en positiv tråd hvor det ikke blir krangling helt enkelt. Sånn at jeg feks ikke sier til en med vesentlig lavere inntekt enn meg at de kan kutte ut luksusvarer de ikke bruker. Rett og slett en mer hyggelig tråd da. Hvor man kan gi tips om feks kronemarked, eller om andre ting. Uten at det blir påhopp. Eksempel fra andre tråder: Xx: det er tilbud på toro nå Xx2: toro er dyrt og patetisk, dyrk din egen hage og lag alt fra bunnen av Anonymkode: be35f...212 Problemet er at du ikke vet hvem mottakeren er. Om du kommer med et aldri så velmenende tips så er det alltid noen som vil la seg provosere. Det er fordi enkelte har det som guilty pleasure å hause opp stemningen på KG. I tillegg har de som virkelig er ute etter sparetips gjerne lest de samme tipsene tre-fire-fem ganger, og det er lite nytt under solen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå