Gå til innhold

Kjæresten prater med tidligere partnere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter veldig for tiden med å håndtere min samboers fortid. Hun (25) Jeg (28). Vi har begge hatt ett par seriøse forhold bak oss, samt en del tid som single. I den tiden har vi begge hatt en del seksuelle partnere. Det har jeg ingen problemer med. Mine ekser og tidligere partnere har jeg absolutt ingen kontakt med.

Det jeg sliter med er at min samboer (gjerne med meg på slep) stadig treffer på tidligere elskere. Det kan være på butikken, på byen osv. Da er det gjerne en klem og litt hyggelig prat mens jeg står i bakgrunnen som luft.

Har tatt opp med henne at jeg syns det er ubehagelig at hun skal klemme, prate og le med tidligere partnere. Men hun sier bare at man kan da være blid og hyggelig selv om de har hatt sex. Jeg blir heller ikke introdusert for disse, og står der som en tulling i bakgrunnen. Ikke vet alle at vi er sammen heller da hun ikke ønsker at det skal stå på facebook og lignende.

Ikke en eneste gang på det året vi har vært sammen har vi vært ute på byen sammen uten å treffe på en hun har ligget med. Har da også sett flere jeg også har vært intim med på byen, men oppsøker ikke disse for å prate «kjenning».

Flere av de hun treffer på blir fort nærgående og skal begynne å spandere drinker å snakke om nachspiel. Hun sier det bare er hyggelig å bli spandert på og at de gjør det kun for å være snille.

Attpåtil har hun også hatt en het helg med en kollega før vi møttes, som vi også møter på til stadighet.

Sist gang vi var ute sammen traff hun på fyren hun datet før vi møttes. Det endte opp med at jeg måtte trøste henne da det var så vondt å treffe han igjen etter at han dumpet henne.

Etter den helgen har jeg ikke orket å dra ut på byen sammen med henne igjen.

Blir bare så lei av å ha disse karene svirrende rundt. Mitt ønske er at hun ikke har så mye med disse å gjøre. Jeg har snakket med henne om at det gjør meg ukomfortabel og usikker. Spesielt episoden der hun gråt over den forrige flammen sin.

Og før det blir ett tema, jeg har ikke noe i mot at hun har hatt en seksuell fortid. Ønsker bare ikke at den skal dukke opp i nåtiden til stadighet.

Er kanskje bare jeg som har for høye krav til henne, men jeg syns det er skikkelig vanskelig…

Anonymkode: 4b836...304

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anonymkode: 4e8be...216

• Liker 1
Skrevet

Her er jeg henne: ligget med mange og har like mange xer omtrent.

Nå er det slik at min samboer vet om min fortid og slått seg til ro med det. Vi har et felles mål om å gifte oss en dag.

Når jeg møter på mine tidligere partnere, så er jeg voksen nok til å si hei og spørre om hvordan det går. Jeg står ikke og fantaserer om runder i sengehalmen med disse. Ville jeg ha hatt de, så hadde jeg ikke hatt samboer.

Men der slutter nok likheten også. Jeg presenterer alltid min samboer når vi møter på slike folk når vi er ute. Det bunner i at jeg er stolt av min samboer samt at jeg er opplært til å presentere ukjente for hverandre uannsett relasjon. Samboeren min presenterer meg ovenfor sine "bragder", venner og bekjente. Selvfølgelig blir det spørsmål etterpå om hvem det var og hvilken relasjon vi har.         

Jeg ble uannsett lei av å si "jeg har hatt sex med han" eller "det er xen min". Jeg pleier å si at det var en jeg hang med i en viss periode og at vi ikke lenger har personlig kontakt på sosiale medier (med unntak av få, så har jeg ikke kontakt med de fleste på sosiale medier). Han forstår ganske raskt at her er det en person som jeg har hatt en eller annen form for relasjon med. 

Anonymkode: b5a70...7d7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville satt krav til henne om at det er du som er kjæresten hennes nå. Det er deg som skal spandere drinker på henne, by henne opp til dans og kanskje ta en runde på do med.

Å bli påspandert er en hyggelig greie, men jeg er 97% sikker på at de ikke hadde spandert om de visste at du var kjæresten hennes. Hopp mer frem og si "hei, jeg er xxx, kjæresten hennes, hyggelig å møte deg". 

Det er fint at du ikke har problemer med hennes fortid. Jeg ser tydelig at ditt problem er at hun ikke viser deg frem som sin kjæreste og drar deg med i samtalen og innlemmer deg i nåtitiden.

Anonymkode: b5a70...7d7

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hopp mer frem og si "hei, jeg er xxx, kjæresten hennes, hyggelig å møte deg". 

Enig her. Dette du bør gjøre. 

Anonymkode: b808c...bec

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig her. Dette du bør gjøre. 

Anonymkode: b808c...bec

Ja, se hvordan hun reagerer. Uansett - her er hovedproblemet at hun ikke presenterer deg og innlemmer deg. Det skjønner jeg er sårt.

Anonymkode: 22bc3...2c7

• Liker 8
Skrevet

Det aller mest åpenbare du kan ta opp med henne er at hun ikke introduserer deg for dem. Det er skikkelig uhøflig av henne. Her får du bare stå på ditt, hun oppfører seg dårlig.

(Det er en del annet i HI som jeg hadde hatt problemer med også, men det over er det opplagte.)

Anonymkode: 2ed00...bfa

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Damen din høres ut som min kjæreste, og min kjæreste er ekstremt opptatt av å få oppmerksomhet og tilbakemelding og oppmerksomhet fra andre damer, både damer han kjenner og ikke kjenner.

Du er ikke nok for din kjæreste, og hun liker å møte på disse eksene sine og se at de fremdeles liker henne.

Si at du synes det er litt ubehagelig å stå i bakgrunnen, og be om at hun introduserer deg som sin kjæreste neste gang, og hvis hun ikke gjør det er hun ingenting å samle på og da er hun ikke klar for å være i et forhold!

Anonymkode: 11919...bb5

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner godt at dette plager deg. Det at de begynner å spandere drikke på henne og inviterer henne med på nachspiel - det er ikke bare for å være hyggelig. 

Hvorfor er du med på slep? Hvorfor blir ikke du introdusert? Hvorfor introduserer du deg ikke selv? Hvordan vet du at hun har hatt sex med dem? 

Dette er en grense for deg som hun krysser, og det må du kommunisere. Hvordan oppfører hun seg når hun møter på disse? Flørter hun med dem? Forteller hun deg etterpå hvem han var? Hva sier hun? Hva gjør hun?

Jeg kan ikke hjelpe deg så mye gjennom dette forumet. Men viss du vil forstå hvordan du kommuniserer at dette ikke er greit, uten å være needy. Da må du søke opp Coach Corey Wayne på YouTube. Hør på lydboken hans 12-15 ganger (minimum). Lær deg stoffet. Ikke ta råd fra venner/venninner med mindre du vet at de har peiling på hva de snakker om. Dropp rådene du vil få fra resten av Kvinneguiden. Les boken. Det vil forhåpentligvis gi deg forståelse. Lykke til!

-Mann, 32

Anonymkode: 1e905...844

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er kanskje bare jeg som har for høye krav til henne, men jeg syns det er skikkelig vanskelig…

Nei!

Hun der er et DÅRLIG BLAD og du bør seriøst revurdere henne som kjæreste.

Hun eier jo ikke peiling på hvordan man er kjæreste.

Hilsen kvinne

Anonymkode: eba64...287

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Fælt å høre at hun behandler deg sånn, du fortjener bedre. Jeg ville prøvd å snakke med henne igjen (selv om det er et dårlig tegn at det ikke bedret seg etter første gang du tok det opp), og både uttrykt hvordan dette føles for deg, og stilt henne spørsmål for å finne ut mer hvorfor hun gjør dette. Noen ganger klarer man ikke se seg selv utenfra og begår sosiale "feil" pga ubevisste mønster man har dannet seg, forhåpentligvis kan spørsmål omkring hvorfor bidra til å få noe av dette frem i lyset om hva som egentlig skjer her.

Om det ikke går ett eller annet lys opp for henne umiddelbart (som det burde ha gjort første gangen) tror jeg det er lurt å bryte.

Anonymkode: 34f1d...811

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sliter veldig for tiden med å håndtere min samboers fortid. Hun (25) Jeg (28). Vi har begge hatt ett par seriøse forhold bak oss, samt en del tid som single. I den tiden har vi begge hatt en del seksuelle partnere. Det har jeg ingen problemer med. Mine ekser og tidligere partnere har jeg absolutt ingen kontakt med.

Det jeg sliter med er at min samboer (gjerne med meg på slep) stadig treffer på tidligere elskere. Det kan være på butikken, på byen osv. Da er det gjerne en klem og litt hyggelig prat mens jeg står i bakgrunnen som luft.

Har tatt opp med henne at jeg syns det er ubehagelig at hun skal klemme, prate og le med tidligere partnere. Men hun sier bare at man kan da være blid og hyggelig selv om de har hatt sex. Jeg blir heller ikke introdusert for disse, og står der som en tulling i bakgrunnen. Ikke vet alle at vi er sammen heller da hun ikke ønsker at det skal stå på facebook og lignende.

Ikke en eneste gang på det året vi har vært sammen har vi vært ute på byen sammen uten å treffe på en hun har ligget med. Har da også sett flere jeg også har vært intim med på byen, men oppsøker ikke disse for å prate «kjenning».

Flere av de hun treffer på blir fort nærgående og skal begynne å spandere drinker å snakke om nachspiel. Hun sier det bare er hyggelig å bli spandert på og at de gjør det kun for å være snille.

Attpåtil har hun også hatt en het helg med en kollega før vi møttes, som vi også møter på til stadighet.

Sist gang vi var ute sammen traff hun på fyren hun datet før vi møttes. Det endte opp med at jeg måtte trøste henne da det var så vondt å treffe han igjen etter at han dumpet henne.

Etter den helgen har jeg ikke orket å dra ut på byen sammen med henne igjen.

Blir bare så lei av å ha disse karene svirrende rundt. Mitt ønske er at hun ikke har så mye med disse å gjøre. Jeg har snakket med henne om at det gjør meg ukomfortabel og usikker. Spesielt episoden der hun gråt over den forrige flammen sin.

Og før det blir ett tema, jeg har ikke noe i mot at hun har hatt en seksuell fortid. Ønsker bare ikke at den skal dukke opp i nåtiden til stadighet.

Presenter deg selv, vis at du er kjæresten hennes 

Anonymkode: a075b...137

• Liker 1
Skrevet

Klemmer og snakking med tidligere ekser eller elskere er ikke farligt, det kan være at dem er gode venner forde om dem er ferdig med tingene dem gjorde før.

Men å introdusere deg blir feil.

jeg tenker at så  lenge hun ikke gjør noe galt, så er det jo ingen problem? Finnes grenser selvfølgelig hvor mye man skal holde på ute.

Anonymkode: 79590...814

Skrevet

Nei, ts, jeg synes ikke du har for høye krav til henne. Virker som hun har deg som en "wing man" mens hun soler seg i oppmerksomhet fra andre menn. Og den der "de ber meg på nachspiel bare for å være snille" er bare en skikkelig dum bortforklaring, og det vet hun selv også.

Jeg synes hun oppfører seg som en dustedame som behandler deg hensynsløst og respektløst.

Anonymkode: be426...c3b

Skrevet

Du måtte trøste henne fordi bruddet var traumatisk som i at han gjorde slemme ting? Eller at hun fortsatt har kjærlighetssorg, at det var vondt å miste en sånn fantastisk kjæreste? 😳

Anonymkode: 027d6...9d1

Skrevet

Du høres ut som en hyggelig og seriøs fyr. Tror jeg ville funnet meg en annen dame, om jeg var deg.

Hun virker som en som ikke er helt til å stole på. Og bare måten du måtte trøste henne etter at hun møtte en eks, det er ikke greit! Du blir nærmest behandlet som en venn, ikke som kjæresten hennes.

Hun burde bare hilst kort på de eksene, ikke delt ut klemmer og styrt, mens du står i bakgrunnen og ikke en gang blir presentert for dem. Hun tar deg for gitt, og har ikke respekt for deg. Dette er den typen dame som du plutselig finner ut har vært utro, det ligger veldig i kortene ut fra sånn du beskriver henne.

Anonymkode: 437e2...49d

Skrevet

Eksen min introduserte meg aldri til noen. Ikke bekjente, venn av familien, studievenner osv. Måtte presentere meg selv 😂 Noen må da ta ansvar 🫣 Mens jeg presenterte han til folk jeg møtte på. 

Nei, hopp fram og si hei til folk hun møter på👋🏻👋🏻

• Liker 1
Skrevet
Maestro skrev (8 minutter siden):

Eksen min introduserte meg aldri til noen. Ikke bekjente, venn av familien, studievenner osv. Måtte presentere meg selv 😂 Noen må da ta ansvar 🫣 Mens jeg presenterte han til folk jeg møtte på. 

Nei, hopp fram og si hei til folk hun møter på👋🏻👋🏻

Men uansett hva han gjør, så er det til syvende og sist hun som må skjerpe seg i måten hun er på. Hvis hun var single kunne hun holdt på sånn, men det er respektløst overfor ham som skal være kjæresten hennes. Hun behandler ham dårlig, og han bør ta en skikkelig alvorsprat med henne hvis de skal prøve å få det til å fungere. Har mine tvil...

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men uansett hva han gjør, så er det til syvende og sist hun som må skjerpe seg i måten hun er på. Hvis hun var single kunne hun holdt på sånn, men det er respektløst overfor ham som skal være kjæresten hennes. Hun behandler ham dårlig, og han bør ta en skikkelig alvorsprat med henne hvis de skal prøve å få det til å fungere. Har mine tvil...

Det er jeg helt enig i. Ikke greit og holde på slik. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke fortalt typen min om hvem jeg har hatt sex med tidligere, og jeg vil heller aldri vite hvem typen min har hatt sex med. Jo mer man vet jo mer usikker kan man bli. Og det gjør det også kleinere om dere treffes ute. Som det virker som dere til stadighet gjør. Det er en lei situasjon, så om du noen gang får ny kjæreste - ikke fortell om tidligere sexpartnere! 

Jeg synes hun høres litt umoden ut, hun vil tydeligvis sole seg i glansen blant menn, og tenker ikke så mye på deg når du er tilstede. Det er greit å få oppmerksomhet på byen, men når du har kjæreste så skal du ikke takke ja til drinker fra en eks-hookup med mindre han eksen VET at du har kjæreste og ikke er keen… Jeg føler hun mangler litt moralsk kompass her, men det er ikke for sent å veilede henne.

Anonymkode: 31ad9...1da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...