Gå til innhold

Dere som er alene . Hvor mye ga du i konfirmasjonsgave til barnet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vanlig å gi?

Anonymkode: 17836...bb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gav 5000,-. Far gav en gave som nok var noe mer verdt. 

Jeg betalte selskapet. Bunad var arvet fra farmor. 

Det mest vanlig rundt her er 10.000 fra foreldre. Men noen får mye mye mer. Noen får "kun" selskapet. Her vi bor har alle jentene bunad. Det blir ikke brukt hvite kapper i kirken, så veldig synlig om du ikke har bunad. Det er forventet og liksom helt normalt at jentene får bunad. Må en kjøpe alt nytt er jo det kjempedyrt. 

Anonymkode: 5cbe6...fa3

Skrevet

Ingenting.

Anonymkode: 97536...28d

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ingenting.

Anonymkode: 97536...28d

Ingenting? Da ble vel barnet skuffet 

Anonymkode: 17836...bb7

• Liker 1
Skrevet

10 000 pluss selskapet, klær og alt annet. Fikk ikke noe av far, fordi som du spurte om, jeg er alene.

Anonymkode: 6baa6...c75

Skrevet

Har spart siden fødsel 100,- i mnd. får 5000,- cash (til å gjøre hva h*n vil med ), selskapet og resten på min konto til jeg vet h*n har noe spesielt å bruke de til. 

Hadde jeg ikke spart og prioritert sparingen hadde h*n ikke fått like mye. 

Man skal gi etter økonomi. Men syntes det er litt spesielt når folk blir overrasket når konfirmasjon kommer og de ikke har råd . ALLE har råd å spare 50 eller 100 kroner i mnd . Handler rett å slett om dårlig planlegging og prioritering!

Skrevet

Enslig kvinne her med 1 datter. Jeg ga henne 350.000kr Og en el-sykkel.

Skrevet

Smykke, fotobok og 10 000

Anonymkode: 79fc6...7de

Skrevet
Kvapsete skrev (9 minutter siden):

Enslig kvinne her med 1 datter. Jeg ga henne 350.000kr Og en el-sykkel.

350 000??  Med en så stor gave kommer vel fylkesmannen/overformynderiet inn i bildet sånn at hun ikke kan disponere pengene selv før hun blir 18. Det settes jo begrensninger på hvordan hun kan investere dem f.eks

Enslig med to døtre her forøvrig.

De kommer til å få bunad og selskap av meg + litt småting som fotobok, arvede smykker osv. De har besteforeldre med god råd så jeg vet det vanker dyre gaver og større pengesummer derfra.

Anonymkode: d1fc5...cdc

Skrevet

10 000 på sparekonto og 5000 "løst" som skulle være lommepenger på tur til NY (som også var en del av gaven)

Skrevet

Har svært liten inntekt akkurat nå men har spart penger til selskapet. Jeg tenker egentlig bare å betale selskapet ettersom økonomien er som den er nå. Men vil ikke skuffe konfirmanten heller, virker som alle får så masse penger. Jeg synes ikke 14 åringer trenger så veldig mye penger mellom hendene, de trenger penger til nyttigere ting senere i livet.

Anonymkode: 9449a...1be

• Liker 1
Skrevet

Vi er gift, men vi gir likevel ikke penger til konfirmanten vår. Han får gave fra søsken (kjøpt av oss, verdi ca 1000). 

Han får dyr dress og dyrt selskap.

Men vi kommer til å bruke mye penger på han de neste årene, og det er hovedgrunnen til at han ikke får penger av oss. 

Jeg er faktisk stolt av dette valget, at vi står i mot presset.

Anonymkode: 3a100...466

• Liker 4
Skrevet

Middag ute med nærmeste familie (covid konfirmasjon) og 10.000 kr. Hadde ikke fått så stor sum om det ble feiret som planlagt med 30 gjester.

Anonymkode: 704ef...0c0

Skrevet

Min fikk designe sin egen fantasistakk, akkurat slik hun ønsket fra Eva Lie. Den kom på 73000. Så fikk hun en ring til 700 kroner, mest fordi jeg ville at hun skulle ha noe å åpne fra meg den dagen og hun bruker mye smykker. Jeg betalte også for selskapet som var på en restaurant, og der kom alt på ca 12000 for 25 gjester, så det synes jeg var en god deal!

Anonymkode: 7fe93...1f5

Skrevet

Jeg har gitt mine 10.000.

Anonymkode: bd87e...2e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...