Gå til innhold

Hvorfor bor det så mange akademikere på Tonsehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo bare blokker stort sett. Og boligprisene i Oslo var jo lavere før. Hvorfor er det så mange boomerakademikere der? 

Har blokkene kvaliteter som andre blokker ikke har? 

Anonymkode: 3442b...54d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har en fin beliggenhet ved marka. Ellers har jeg inntrykk av at mange som vokste opp der flytter tilbake, selv om de tjener greit. Men det har ikke et typisk akademikerbefolkning nei. Men en liten «oase» midt på østkanten er det nok, for boligprisene er litt høyere enn rundt.

Anonymkode: 27ed8...af0

• Liker 3
Skrevet

Mye gammel Obos der, og akademikere på 60- og 70-tallet var veldig... innstilt på å være folkelige. Noen kom også fra arbeiderklassehjem. 

Anonymkode: 942e5...5cd

Skrevet

Har bodd der i mange år selv, og det er mye positivt med området. Kort vei til byen, stille og rolig, ok priser og ikke t bane. Ikke minst Årvoll gård. Mange med små barn som etablerer seg kanskje for første gang, men også en grei blanding i alder. Det er små leiligheter, stort sett 3 roms så det er kanskje ikke attraktivt for store familier. Det som jeg synes var ulempen i forhold til naboer, var at det var ganske mye utskifting, folk kjøpte seg "opp" og ut av byen e.l. Men det stemmer i mitt hode også, at det er mange akademikere. Hvis jeg husker rett er det Årvoll/Tonsen området som har tettest deltagelse i Birken.

Anonymkode: f271a...08b

Skrevet (endret)

Fordi det også er rekkehus/eneboliger der - og skolekretsen er regnet for å være god. Det er nærme marka og ikke langt fra sentrum, noe som er viktig for mange akademikere. 

Så flytter jo endel når de får flere barn om de ikke har råd til eneboligen til type 15-20 mill. Noe de færreste har. 

Endret av DundreMilfin
  • Liker 1
Skrevet

Og ikke minst at det er en annen type bygningsmasse enn de forferdelige Løren/Storo/Nydalen. Luftig og pent vedlikeholdt ute. Kanskje for den type akademiker som ikke tjener så mye (dem finnes det jo mange av).

Anonymkode: 27ed8...af0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...