AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #1 Del Skrevet 7. september 2022 Jeg og kjæresten er invitert i bryllup til et vennepar i Finland. Vi betaler reisen selv. Jeg er nyutdannet og kjæresten min er student, vi har ikke spesielt god økonomi og det kommer til å bli ca 1500 kr per person for reisen. De har lagt til en ønskeliste og der står det blant annet at de ønsker bidrag til bryllupsreisen. Vi tenkte at vi kan gi 1000 kr, altså 500 kr per person i gave. Er det greit tror dere? Jeg har ingen erfaring med bryllup. Anonymkode: 1b513...760 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #2 Del Skrevet 7. september 2022 Jeg vil si det er mer enn nok. Jeg ville nok ikke gitt så mye engang. Når man inviterer til utlandet, vet man at gjestene allerede har store utgifter for å i det hele tatt komme. Da er det ikke vanlig å forvente dyre gaver i tillegg. Jeg ville nok bare gitt 500 kr, fra dere begge. De vet at dere er studenter/nyutdannet, og de vet at dere må punge for reise. Anonymkode: 94f40...569 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #3 Del Skrevet 7. september 2022 500 per pers tenker jeg er en fin sum i gave, med mindre man har god råd🤗 Anonymkode: 88570...220 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #4 Del Skrevet 7. september 2022 Dere trenger ikke gave ved utenlandsbryllup☺️ det er faktisk ikke vanlig! så spar de pengene til dere selv! Anonymkode: 25fa7...6f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #5 Del Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere trenger ikke gave ved utenlandsbryllup☺️ det er faktisk ikke vanlig! så spar de pengene til dere selv! Anonymkode: 25fa7...6f2 Jeg har hørt det også på Lørdagsrådet (haha), men jeg spurte min venn som skal gifte seg hva de ønsket seg tidligere, og da sa de at de skulle sende en liste. De sa liksom ikke "nei men dere trenger ikke komme med noe, for dere reiser jo helt hit". Så nå føler jeg det er forventet 😂 Dessuten er det ca halvparten av gjestene i bryllupet som må reise dit, og halvparten som allerede bor i Finland, så regner med at flere av de som reiser tar med gave. Vil ikke oppfattes som gjerrig eller noe sånn😕 Anonymkode: 1b513...760 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #6 Del Skrevet 8. september 2022 1000 kr er mer enn nok. Jeg syns heller ikke dere trenger å gi noen dyr gave når dere må ut med mye penger for å kunne delta. Hvis dere likevel vil gi en sum penger hadde jeg gitt 500 kr Anonymkode: 2c096...bc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #7 Del Skrevet 8. september 2022 Jeg tenker når dere betaler reise, så kan dere legge dere på 500-750kr hvis dere ikke er supernærme paret Anonymkode: a05ed...623 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå