AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #1 Skrevet 7. september 2022 Jeg vet hvordan det vanligvis pleier å foregå, men har et problem, for noen i familien er veldig fattige og lever litt fra hånd til munn hver mnd, de fleste er i midten og klarer seg greit økonomisk, men noen har i hele deres liv hatt veldig gode inntekter og et høyt forbruk. Alt skal oppdateres og nytt skal kjøpes, bare fordi de kan det og der får jeg et tenkt problem. Jeg sløser ikke selv, liker ikke tanken på det heller og vil egentlig fordele til dem som faktisk trenger det, altså ikke til de som er rikere enn en håndfull av oss til sammen. Jeg vet at familiemedlemmer vil eksplodere over å bli utelatt, men vil det være feil å luke bort noen og gi andre fortrinn nå de en gang skal arve? Jeg har heller ikke kontakt med de rikeste spesielt, utover en høflig sms til jul etc. Hva syns du? Anonymkode: 05fd0...b30
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #2 Skrevet 7. september 2022 Er alle livsarvinger? Det er jo kun de som automatisk får arv, og kun barn får pliktdelsarv. Har du ikke det kan du skrive testamente og fordele akkurat som du vil Ektefelle kan vel avspises med 6G om de vet om det, husker ikke helt loven der. Anonymkode: 47b5d...fde
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #3 Skrevet 7. september 2022 Fordel som du vil hvis det ikke gjelder barna dine. Anonymkode: 87bdd...3fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå