Toju Skrevet 7. september 2022 #1 Skrevet 7. september 2022 Hei, jeg har tenkt lenge på å flytte til Canada for å jobbe. Og da lurer jeg på hva det er man må huske på og om det er noe spesielt jeg burde vite? Er det spesielle tillatelser jeg trenger, skatt, visum, hvordan finne jobb, og bolig osv
Morpheus Skrevet 7. september 2022 #2 Skrevet 7. september 2022 Du må få deg jobb først, så flytter du dit. De vil ikke ha arbeidsløse inn i landet sitt. Du må vise til en inntekt og at du greier deg selv før du endrer adresse til Kanada. Kanada er et oppegående land, og vil ikke ha hva som helst innvandring. Bare folk som kan bidra med noe. Vær oppmerksom på hbor du flytter. Landet er delt mellom den engelskspråklige, og den franskspråklige befolkningen. Mestrer du ikke fransk, men er god i engelsk. Så sier det seg selv hvor du bør dra. 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #3 Skrevet 7. september 2022 Morpheus skrev (3 timer siden): Du må få deg jobb først, så flytter du dit. De vil ikke ha arbeidsløse inn i landet sitt. Du må vise til en inntekt og at du greier deg selv før du endrer adresse til Kanada. Kanada er et oppegående land, og vil ikke ha hva som helst innvandring. Bare folk som kan bidra med noe. Vær oppmerksom på hbor du flytter. Landet er delt mellom den engelskspråklige, og den franskspråklige befolkningen. Mestrer du ikke fransk, men er god i engelsk. Så sier det seg selv hvor du bør dra. Til den franskspråklige delen? Anonymkode: 1d160...d35 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #4 Skrevet 7. september 2022 Har du fått jobb i Canada? Er forresten Canada like strenge som USA ift arbeidstillatelse? Anonymkode: 4d34e...475
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #5 Skrevet 7. september 2022 Toju skrev (5 timer siden): Hei, jeg har tenkt lenge på å flytte til Canada for å jobbe. Og da lurer jeg på hva det er man må huske på og om det er noe spesielt jeg burde vite? Er det spesielle tillatelser jeg trenger, skatt, visum, hvordan finne jobb, og bolig osv Det kan du bare glemme med mindre du har en ettertraktet profesjon som er mangelvare i Canada. Eller at du gifter deg med en canadisk statsborger, eller har familie der, eller har såpass mye penger at du prøver å surfe inn i landet som "investor". Kjøpe seg inn, rett og slett. Det er nesten like strengt i Canada som i USA nå, og det er veldig få nordmenn som gidder å flytte dit. Du har jo alle EU og EØS-landene som du har fri tilgang til, men Canada er ikke medlem av EU - EØS. Såkalte "vanlige" folk, eller middelklassen, fra andre land, har som regel tatt lenger utdanning i Canada på forhånd, før de prøver å immigrere dit via ulike løp som de har. Men det er ikke noe garanti. Tidligere, da det var "good times" for ca 18 - 20 år siden, så fikk alle som tok utdanning i Canada, automatisk permanent opphold, men det har de sluttet med for lenge siden. Men det som gjelder fortsatt er at de premierer canadisk utdanning, så hvis du har tatt utdanning i Canada, spesielt enten mastergrad eller Ph.D., så får man ekstra poeng for det. Men det er bare en del av den totale summen, så det er andre ting som må oppfylles også. Generelt sett, kan en si at det de har mangel på av yrker (medisin og andre helserelaterte yrker i tillegg til Tech-yrker) + nivå av utdanning (master eller Ph.D.) + det at utdanningen bør helst tas i Canada, er det som gjør at du har en sjanse, dog ingen garanti, for man konkurrerer mot andre folk og du vet aldri hva andre har i tillegg, men Canada har nok av desperate søkere fra Latin-Amerika, India, Pakistan, Afrika, Midt-Østen og andre deler av Asia, så du får kjørt deg hardt med de konkurrentene for å si det mildt. Anonymkode: 4c4bf...039 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #6 Skrevet 7. september 2022 All relevant informasjon du spør om her står så klart på kanadiske myndigheters immigrasjonsnettsider. Hvis du ikke har kapasitet til å sjekke de sidene selv, så tror jeg dessverre det vil være tilnærmet uoppnåelig for deg å emigrere dit. Anonymkode: 064e8...25b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå