Gå til innhold

Hvordan få tillit igjen til partner etter utroskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har klart å legge utroskap bak seg som vil dele noen tips med meg? Typen vært utro, men ikke ligget med noen. Han har vært fysisk med henne og holdt kontakt en stund. Dette synes jeg nesten er verre enn et ligg på byen, feks. 
Men han angrer virkelig og jeg vil gi han og oss en sjanse til, jeg vet bare ikke hvordan jeg skal klare det? 
Vi venter på time hos parterapeut  

Anonymkode: 8adfc...d77

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Noen her som har klart å legge utroskap bak seg som vil dele noen tips med meg? Typen vært utro, men ikke ligget med noen. Han har vært fysisk med henne og holdt kontakt en stund. Dette synes jeg nesten er verre enn et ligg på byen, feks. 
Men han angrer virkelig og jeg vil gi han og oss en sjanse til, jeg vet bare ikke hvordan jeg skal klare det? 
Vi venter på time hos parterapeut  

Anonymkode: 8adfc...d77

Det er skrevet my om dette og de fleste feiler.

Utro folk juger, minimerer, holder ting skjult, opprettholder kontakt i det skjulte, Ikke ligget med henne?? (Les om trickle truth). Du kan ikke stole på noe av de han sier dessverre.

Be om å få lese alle sms, få sms recovery, fullstendig åpnet og brutal ærlighet. Det er opptil HAN å ta de tunge løftene.

Be han lese seg opp på hva han skal gjøre. HAN skal sitte i førersetet og bygge opp igjen forholdet., ikke du. Det er mye å lese om hvordan man kan gjøre.

IKKE fei under teppet, de fleste utro ønsker å gjøre det, ikke la deg stresse med å bli ferdig. Still samme spørsmål flere ganger å sjekk om historien endrer seg. Spør hva han tenkte. Snakket han skit om deg, er han fremdeles lojal mot henne osv.

Hvis han begynner å klandre deg eller sykeliggjøre deg for dine spørsmål er dere ferdig. Da tar han ikke ansvar og viser ingen anger.

Anonymkode: 5acfd...966

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei du får aldri tilliten tilbake så det er ikke verdt å kjempe for engang, bare bortkasta år med kontroll og overvåkning og usikkerhet 

Anonymkode: 07469...a07

• Liker 1
Skrevet

En gang utro alltid utro

Skrevet

En gang utro er faktisk ikke alltid utro.

Jeg har vært gjennom noe lignende. Jeg kan anbefale:

Tenk grundig gjennom om du vil bli eller gå mens du er ALENE. Ikke med han rundt, hvor man blir påvirket av følelsene for han.

Hvis du da bestemmer deg for å gi det sjanse, gi deg selv en viss tid. Feks et halvt år. Det halve året må du stå fast i den bestemmelsen om å gi det en sjanse og ikke minst stole på det han sier. Selvfølgelig skal du få lov å evt sjekke mobil etc, eller hva enn du trenger i den perioden. 

Poenget med å sette av en fast tid etter grundig overveielse, er at kjipe tanker og følelser og tvil vil GARANTERT komme. Noe annet er unaturlig egentlig.  Og da hjelper det å å kunne si «jeg har valgt å stole på han» feks. Og stå i det, gjennom de vonde følelsene. Ellers kan det fort bli vinglete og vanskelig for både deg og han.

Når det halve året er gått, kan du ta en revurdering om du føler det trengs.

Anonymkode: 73090...2c3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

En gang utro alltid utro

Det du skriver der er absolutt ikke en sannhet. Jeg forstår ikke at noen orker skrive det en gang. Selv har jeg vært utro i et tidligere forhold, men det er lenge siden og jeg vil aldri gjøre det igjen.

Anonymkode: 19c6a...f61

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det du skriver der er absolutt ikke en sannhet. Jeg forstår ikke at noen orker skrive det en gang. Selv har jeg vært utro i et tidligere forhold, men det er lenge siden og jeg vil aldri gjøre det igjen.

Anonymkode: 19c6a...f61

Ja, men hvorfor vil du ikke gjøre det igjen og hvordan sørger du for at det ikke skjer igjen?

Anonymkode: f4498...fa7

Skrevet

En gang utro alltid utro er bullsjit!

Jeg var utro en gang, angret siden og sverget for meg selv at jeg aldri kommer til å gjøre det flere ganger. Etter jg ble utro mot, en gang, så forsterket det teorien min om at det ikke er verdt det. 

Det finnes mennesker som har nok samvittighet til å innse at det de gjorde var feil. Forsvarer ikke utroskapen, for det var fullstendig feil og ødeleggende.

Anonymkode: 33908...8a7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, men hvorfor vil du ikke gjøre det igjen og hvordan sørger du for at det ikke skjer igjen?

Anonymkode: f4498...fa7

Jeg for min del vil ikke gjøre det igjen fordi jeg følte meg som en ræva person som dreit i kjeften til den jeg var sammen med. Ønsker ikke den samme følelsen igjen. Går jeg tom for følelser for noen, så har jeg respekt nok til å ha en åpen dialog med vedkommende og gjør det slutt. Er sexlivet kjedelig? Da snakker jeg med partner om det og sier det som det er. 

Åpen dialog er det viktigste i et forhold. Utroskap er ofte spennende fordi det er nytt og gøy. Men in the end, den du er utro med har mest sannsynlig ikke rent mel i posen hen heller.

Anonymkode: 33908...8a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...