AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #1 Skrevet 7. september 2022 Jeg driver og tenker på skilsmisse, men føler at jeg ikke har noe god grunn. Mannen min er verken voldelig, slem, kriminell, utro eller det som verre er. Han jobber, forsørger oss og er flink med barna og gjør husarbeid. Jeg tar dette med ekteskap veldig tungt og for meg er terskelen rimelig høy for å gå. Barna vil da få to hjem, jeg vil bli "skilt", hva vil familien hans tenke... Grunnen er at jeg ikke er lykkelig. Han er vanskelig å kommunisere med. På gode dager er alt bra, men det snur som regel fort og jeg hater ham og vil bare dra. Han er veldig god på å ta styringen i diskusjoner og snu det over til noe han kan vinne. Innser han at han ikke har noe å komme med, blir han sur.. Vi har noen uenigheter som er vanskelig for meg å godta. Blant annet at han ikke vil ta opp bolig lån pga troen. Jeg var enig med ham før, men etter vi har fått barn har jeg ombestemt meg og synes det er veldig viktig at vi har trygghet med eget sted. Han står på sitt og det er ingen vei forbi. Vi leier fra noen i familien hans og det er ihvertfall trygt og stabilt.. Jeg er lei av familien hans. De ler av meg fordi jeg har et annet syn på oppdragelse. Jeg synes det er viktig med rutiner og ingen is istedet for middag, mens deres unger får kjeft fordi de ikke spiser mat fordi de fikk is istedet... Og det er enda mer og mye verre ting. Han løfter ikke en finger for at det eldste barnet vårt får gå på fritidsaktiviteter og møte andre barn. Altså, det er helt greit for ham, men da må jeg ta ansvar for det og i tillegg ta med det jevngamle søskenbarnet som er helt umulig. Han legger seg før meg om kvelden, og blir sur om jeg ikke vekker ham for samleie, forteller meg at vi ikke trenger å ha samleie, bare kos. Og vekker jeg ham for kos, blir han sur og kald hele neste dag fordi det ikke ble samleie. Jeg er redd hvis jeg går fra ham at han skal finne seg en ny. Som barna skal kalle mamma. Og han skal ta med barna på ferier med den nye og yngre og penere og mer morsommere. Jeg er redd barna skal bli sint på meg fordi jeg bryter ut og vi må flytte. For skiller vi oss, er det selvfølgelig min feil og ikke hans. Han klarer jo fint å leve med dette, men ikke jeg.. Jeg har støtte rundt meg, foreldre som mer enn gjerne hjelper oss om det er noe, men de vil hjelpe kun meg og ikke han.. Jeg skulle noen ganger ønske han var utro eller et eller annet håndfast som gav meg en god nok grunn, men det blir jo barnslig.. Det er vanskelig å bestemme seg:/ Anonymkode: 77662...915 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #3 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Anonymkode: 983a0...fe4 Bra videoer, kjente meg litt halveis igjen, særlig i hun siste der, bortsett fra at den timen vi har på kvelden er dritt fordi jeg må bruke tiden på å ha sex.. Anonymkode: 77662...915
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #4 Skrevet 7. september 2022 Å ikke være lykkelig i ekteskapet er grunnen til at man skiller seg. Så gjør det for din del og drit i alle andre ! Anonymkode: e64a8...7fd 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #5 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Å ikke være lykkelig i ekteskapet er grunnen til at man skiller seg. Så gjør det for din del og drit i alle andre ! Anonymkode: e64a8...7fd Jeg bør kanskje det.. Vil jo være et godt forbilde for barna også liksom Anonymkode: 77662...915 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #6 Skrevet 7. september 2022 Jeg hadde aldri akseptert å ikke få ta opp boliglån. Om så hadde jeg kjøpt ei hytte aleine, om vi bare kunne leie bolig sammen. Resten av utfordringene deres skjønner jeg ikke helt, men det virker som slekta hans er en del involvert i barneoppdragelsen? Jeg skjønte faktisk ikke biten med at du "må ta med søskenbarnet", hvorfor det? Det er vel bare å la være? Skjønte heller ikke hva du ville si om kos, samleie og liggetid, men det virker som kommunikasjonen ikke er helt på nett, og at dere begge klager mye over den andre framfor å finne arenaer hvor dere kan prates, ha fine dater osv. Anonymkode: 318b7...92c 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #7 Skrevet 8. september 2022 Det høres ut som du lever i en patriarkalsk kristenkult. Altså hvor mye skal han bestemme over deres liv? Han overkjører deg på alt. Han er viktigst, du betyder ingenting. Du skal ta deg av barna, og søskenbarna, og rette deg etter reglene i hans familie. Du skal vekke ham og gi ham sex når du legger deg, fordi ellers utøver han psykisk vold mot deg hele dagen etter. Jeg spyr. Vær takknemlig for dine foreldre som kan se hva du er fanget i og vil hjelpe deg. Kom deg bort. Anonymkode: 2d1b4...c3c 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #8 Skrevet 8. september 2022 Det virker som at du har laget deg masse hypotetiske bekymringer og frykt som styrer deg nå. Husk at dette ikke er realitet, ikke la deg styre av ting som kan skje, la deg styre av hvordan du har det. Anonymkode: 3e188...294
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #9 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg hadde aldri akseptert å ikke få ta opp boliglån. Om så hadde jeg kjøpt ei hytte aleine, om vi bare kunne leie bolig sammen. Resten av utfordringene deres skjønner jeg ikke helt, men det virker som slekta hans er en del involvert i barneoppdragelsen? Jeg skjønte faktisk ikke biten med at du "må ta med søskenbarnet", hvorfor det? Det er vel bare å la være? Skjønte heller ikke hva du ville si om kos, samleie og liggetid, men det virker som kommunikasjonen ikke er helt på nett, og at dere begge klager mye over den andre framfor å finne arenaer hvor dere kan prates, ha fine dater osv. Anonymkode: 318b7...92c Jeg må ta med søskenbarnet fordi foreldrene hans ikke gidder å løfte fingeren for at han skal få se ting sjøl. Jeg har sagt nei tidligere, men det blir bare kvalme. Jeg skrev så tydelig jeg kunne. Men ja det er vanskelig med kommunikasjonen, vi har snakket om ting flere ganger før, men det blir alltid krangel. Jeg har ikke orket å ta opp ting nettop pga det blir krangel og surmuling i lang tid. Han har ikke snakket til meg i dag fordi jeg ombestemte meg for å dra på senteret i går. Det var meningen jeg skulle dit for å kjøpe sko til eldste, så sa hun at hun hadde, vi dro ikke. Så sier han at han skal dra på biltema, og at vi kan ta følge, jeg sier jeg ikke skal likevel og da tok han seg nært av det og mente det var fordi han skulle dra på biltema. Jeg var sliten i går, så orket ikke forklare så mye, noe jeg sa og nå er han sur.. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det høres ut som du lever i en patriarkalsk kristenkult. Altså hvor mye skal han bestemme over deres liv? Han overkjører deg på alt. Han er viktigst, du betyder ingenting. Du skal ta deg av barna, og søskenbarna, og rette deg etter reglene i hans familie. Du skal vekke ham og gi ham sex når du legger deg, fordi ellers utøver han psykisk vold mot deg hele dagen etter. Jeg spyr. Vær takknemlig for dine foreldre som kan se hva du er fanget i og vil hjelpe deg. Kom deg bort. Anonymkode: 2d1b4...c3c Takk for svar ❤️ spyr selv egntlig... Hat gått rundt og vært helt nummen lenge og i dag kom kvalmen. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det virker som at du har laget deg masse hypotetiske bekymringer og frykt som styrer deg nå. Husk at dette ikke er realitet, ikke la deg styre av ting som kan skje, la deg styre av hvordan du har det. Anonymkode: 3e188...294 Det kan hende. Får bare ta det som det kommer. Anonymkode: 77662...915 1
Lovis Fenja Skrevet 8. september 2022 #10 Skrevet 8. september 2022 Ok, her er det bare å komme seg bort og gi ungene dine et annet type hjem! Kan ikke tenke meg noe som hadde fått meg mer til å mislike sex enn det regimet der! Bare den sexdelen alene er nok til at jeg hadde dratt! Og jeg liker sex! Selvfølgelig kan ikke en evnt ny dame erstatte deg som mor! Det må du vite! Og når barna blir eldre, så er det deg de kommer til å ha lyst til å være mest hos. Godt å høre at du har fine foreldre som støtter deg, da klarer du dette! 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #11 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det høres ut som du lever i en patriarkalsk kristenkult. Altså hvor mye skal han bestemme over deres liv? Han overkjører deg på alt. Han er viktigst, du betyder ingenting. Du skal ta deg av barna, og søskenbarna, og rette deg etter reglene i hans familie. Du skal vekke ham og gi ham sex når du legger deg, fordi ellers utøver han psykisk vold mot deg hele dagen etter. Jeg spyr. Vær takknemlig for dine foreldre som kan se hva du er fanget i og vil hjelpe deg. Kom deg bort. Anonymkode: 2d1b4...c3c Dette! Anonymkode: d6eb1...c1a
Ulla Ullsokk Skrevet 8. september 2022 #12 Skrevet 8. september 2022 Du vet det egentlig! Om du skal gå eller ikke.
Carrot Skrevet 8. september 2022 #13 Skrevet 8. september 2022 (endret) Hei TS, siden hans religion forbyr lån, har denne religionen noe om ansvaret en mann har for familien? for skilsmisse? Grunnen til at jeg spør er at svært ofte er det i så fall en pastor eller lignende som kan ta en prat med denne mannen og få han på riktig spor i forhold til at han er en dust.. Endret 8. september 2022 av Carrot 1
barnevakt1 Skrevet 8. september 2022 #14 Skrevet 8. september 2022 Synes ikke dette høres ut som et bra forhold. Det er viktig at du har det bra, og å endre andres syn slik er veldig vanskelig. Du er bekymret for at barna skal like en eventuell stemor. Da jeg var ung og fikk stemor, likte jeg henne veldig godt. Vi dro på fine sydenturer og hadde et godt forhold. Jeg mener dette styrket meg som person. Jeg føler meg privilegert som hadde to sett med foreldre! Barna dine kommer til å få det fint uansett, du må bare gjøre det beste ut av situasjonen. Mennesker bruker alt for mye tid på å tilfredsstille andre. Vi har et veldig kort liv, ikke sløs det bort! 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #15 Skrevet 8. september 2022 Carrot skrev (15 minutter siden): Hei TS, siden hans religion forbyr lån, har denne religionen noe om ansvaret en mann har for familien? for skilsmisse? Grunnen til at jeg spør er at svært ofte er det i så fall en pastor eller lignende som kan ta en prat med denne mannen og få han på riktig spor i forhold til at han er en dust.. Religionen har masse om mine rettigheter som mor og kone, for skilsmisse og hele pakka. Problemet her er vel at han ikke gidder å høre på en stor majoritet av kunnskapsrike innen religionen fordi han er en konspirasjonsteoretiker. Alle han er uenig med er visst betalt. Anonymkode: 77662...915
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #16 Skrevet 8. september 2022 barnevakt1 skrev (9 minutter siden): Synes ikke dette høres ut som et bra forhold. Det er viktig at du har det bra, og å endre andres syn slik er veldig vanskelig. Du er bekymret for at barna skal like en eventuell stemor. Da jeg var ung og fikk stemor, likte jeg henne veldig godt. Vi dro på fine sydenturer og hadde et godt forhold. Jeg mener dette styrket meg som person. Jeg føler meg privilegert som hadde to sett med foreldre! Barna dine kommer til å få det fint uansett, du må bare gjøre det beste ut av situasjonen. Mennesker bruker alt for mye tid på å tilfredsstille andre. Vi har et veldig kort liv, ikke sløs det bort! Altså, det er jo fint med flere gode personer i livet sitt enn dårlige. Dersom det skulle skjedd, måtte jeg nok bare kjempet for å bite sammen tennene. Det er jo til barnas beste. Anonymkode: 77662...915
Carrot Skrevet 9. september 2022 #17 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Religionen har masse om mine rettigheter som mor og kone, for skilsmisse og hele pakka. Problemet her er vel at han ikke gidder å høre på en stor majoritet av kunnskapsrike innen religionen fordi han er en konspirasjonsteoretiker. Alle han er uenig med er visst betalt. Anonymkode: 77662...915 Men han kan ikke velge hvilken del av troen han skal bruke til sin fordel, det er der jeg tenker kanskje en pastor eller noen i menigheten kankomme inn på din side? Det at han bruker denne troen sin som en form for brekkstang for å ha kontroll på deg og på det rundt seg vil da miste sin virkning for enten må han leve helt etter det eller så kan han ikke, heller enn å "angripe" han som person slik han går i forsvar er det noen andre som kommer inn og tar samtalen, dersom han da påstår de er "kjøpt og betalt" vil det bli veldig synlig for familien, for menigheten og du vil kanskje oppleve uventet støtte?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #18 Skrevet 9. september 2022 Carrot skrev (1 time siden): Men han kan ikke velge hvilken del av troen han skal bruke til sin fordel, det er der jeg tenker kanskje en pastor eller noen i menigheten kankomme inn på din side? Det at han bruker denne troen sin som en form for brekkstang for å ha kontroll på deg og på det rundt seg vil da miste sin virkning for enten må han leve helt etter det eller så kan han ikke, heller enn å "angripe" han som person slik han går i forsvar er det noen andre som kommer inn og tar samtalen, dersom han da påstår de er "kjøpt og betalt" vil det bli veldig synlig for familien, for menigheten og du vil kanskje oppleve uventet støtte? Det er nettopp det. Du har feks lærde som er mer ekstreme eller bokstavtro enn andre. Så man velger jo litt hvem man følger.. Og når man glipper i enkelte ting feks bønn, klespraktisering etc unnskylder man seg med at "ingen er perfekt, vi må følge de reglene vi kan". Feks er det en seksuell handling som disse ekstreme lærde har tillatt (oralsex) .. Men å feire barnets bursdag er liksom ikke lov? Ikke kjøpe gaver engang? For meg er ikke det fornuftig, men tydeligvis helt legitimt for dem som følger disse lærde her... Så det går jo tydeligvis på interesser og prioriteringer og det er så jaskla synd. Jeg er selv troende, men jeg begynner å tvile på selve religionen. For meg så er kjærlighet, moral, fornuftighet ekstremt viktig. Så ja...flere i hans familie har prøvd å snakke med ham, men han er mann så det er syvende og sist han som bestemmer. Jeg lider av people pleasing så sliter en del. Har vurdert å bare gå for å gi barna feiringene de fortjener.. Anonymkode: 77662...915
Carrot Skrevet 9. september 2022 #19 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er nettopp det. Du har feks lærde som er mer ekstreme eller bokstavtro enn andre. Så man velger jo litt hvem man følger.. Og når man glipper i enkelte ting feks bønn, klespraktisering etc unnskylder man seg med at "ingen er perfekt, vi må følge de reglene vi kan". Feks er det en seksuell handling som disse ekstreme lærde har tillatt (oralsex) .. Men å feire barnets bursdag er liksom ikke lov? Ikke kjøpe gaver engang? For meg er ikke det fornuftig, men tydeligvis helt legitimt for dem som følger disse lærde her... Så det går jo tydeligvis på interesser og prioriteringer og det er så jaskla synd. Jeg er selv troende, men jeg begynner å tvile på selve religionen. For meg så er kjærlighet, moral, fornuftighet ekstremt viktig. Så ja...flere i hans familie har prøvd å snakke med ham, men han er mann så det er syvende og sist han som bestemmer. Jeg lider av people pleasing så sliter en del. Har vurdert å bare gå for å gi barna feiringene de fortjener.. Anonymkode: 77662...915 Har du sagt dette til han, at du oppfatter han som en som skalter og valter med sin egen tro som det passer han, at han opptrer blasfemisk til tider og at det plager deg at det er slik. At din tro er viktig for deg, og at du ikke kan leve med at gud ser alt og din mann tvinger deg til å leve på en måte som ikke er i tråd med denne troen? At du over lang tid har kjent på et behov for å forlate han og hans rigide syn og at du har bedt gud om at han skal vise deg en vei videre men det eneste du ser er skilsmisse hvis ikke han er mer imøtekommende?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #20 Skrevet 9. september 2022 Bor dine foreldre i nærheten og er der mulig for deg og barna og flytte inn hos dem for en stund? Anonymkode: 2d1b4...c3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå