Hoppetaujenta Skrevet 7. september 2022 #1 Del Skrevet 7. september 2022 Inspirert av en annen tråd her på forumet; får det følger for den som tar sitt eget liv om det skulle finnes en Gud? Hva er straffen ifølge religiøse mennesker? Vil forskjellige trosretninger gi forskjellige forklaringer her? Hva med de som mener at man har en misjon på jorden, uansett hvor ille eller fantastisk det livet blir, avslutter en oppgaven for tidlig og må tilbake for å fullføre det forrige livet, eller går man videre i køen av liv som venter? Liv som man selv visstnok velger (i sjelsnivået mellom livene) å gå ned for å leve, for å fullføre sin sjelebygging med erfaringer fra det å være jordmenneske, på godt å vondt? Er selvmorderne omtrent som unger som før "dumpet" og måtte gå et klassetrinn om igjen, for det besto ikke eksamen? Jeg bare lurer litt i dag. Hva tror du? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #2 Del Skrevet 7. september 2022 Alle dine handlinger i ditt jordiske liv skal du stå til ansvar for når du dør, små og ubetydelige kan hjelpe deg gjennom like mye som de kan velte lasset og sende deg i det som kalles "evig fortapelse" og finne si de fleste religioner, for hoen er det helvete, for andre er det å bli gjenfødt for å prøve på nytt å gjøre det bedre.. Det å ta sitt eget liv er så langt jeg vet i alle religioner en "fy-fy" men samtidig sier vår herre også i alle trosretninger at det er kun han alene som kan gi denne dommen, og han alene kan tilgi selv de største synder - så da tenker jeg i allefall at alle synder kan tilgies ❤️ også denne og at man skal legge sine bekymringer til herren og ikke la dem tynge seg her på jorden.. (forutsatt at du er troende selvsagt) Anonymkode: 5cea4...be7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #3 Del Skrevet 7. september 2022 Hoppetaujenta skrev (38 minutter siden): Inspirert av en annen tråd her på forumet; får det følger for den som tar sitt eget liv om det skulle finnes en Gud? Hva er straffen ifølge religiøse mennesker? Vil forskjellige trosretninger gi forskjellige forklaringer her? Hva med de som mener at man har en misjon på jorden, uansett hvor ille eller fantastisk det livet blir, avslutter en oppgaven for tidlig og må tilbake for å fullføre det forrige livet, eller går man videre i køen av liv som venter? Liv som man selv visstnok velger (i sjelsnivået mellom livene) å gå ned for å leve, for å fullføre sin sjelebygging med erfaringer fra det å være jordmenneske, på godt å vondt? Er selvmorderne omtrent som unger som før "dumpet" og måtte gå et klassetrinn om igjen, for det besto ikke eksamen? Jeg bare lurer litt i dag. Hva tror du? Ja, dette tror jeg. Eller at det blir bestemt at man da får en litt lettere livsoppgave, for å bli enda bedre rustet til å handtere den opprinnelige oppgaven. Anonymkode: 0d140...5be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 7. september 2022 #4 Del Skrevet 7. september 2022 (endret) Eller å få et nytt forsøk/sjanse, men samme eller verre utfordringer i et nytt liv? Tanken min er at det beste er å søke hjelp hvis tanken kommer om å ta selvmord for det meste løser seg uten over tid. Endret 7. september 2022 av Lawyam 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 7. september 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 7. september 2022 Lawyam skrev (3 minutter siden): Eller å få et nytt forsøk/sjanse, men samme eller verre utfordringer i et nytt liv? Tanken min er at det beste er å søke hjelp hvis tanken kommer om å ta selvmord for det meste løser seg uten over tid. Klart at man skal søke hjelp. Dette er ingen tråd for oppfordring til å ta selvmord...men ting snakkes så lite om, så jeg ville gjerne ha i gang litt tanker om temaet og hva folk tror der ute. Finnes det helt andre virkeligheter i tillegg til det vi kjenner som et menneskeliv? Lever vi i parallelle tidsloop-løp ved siden av hverandre og blir ført tilbake til start og må leve akkurat det samme livet om igjen, uten formildende omstendigheter, for det nytter ikke å snike seg videre ved å forsøke å komme seg ut av køen? Her er det ingen tanker som er for store, små eller dumme, så lenge de er ærlig ment. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #6 Del Skrevet 7. september 2022 Det er leit at mange religioner har fordommer mot selvmord! Jeg tenker at den som tar livet av seg, dør av psykiske lidelser, ofte depresjon. Og dette er ikke noe annerledes enn å dø av kreft eller i en bilulykke. Selvmord er bare en av mange mulige dødsårsaker. Anonymkode: 45677...321 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #7 Del Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er leit at mange religioner har fordommer mot selvmord! Jeg tenker at den som tar livet av seg, dør av psykiske lidelser, ofte depresjon. Og dette er ikke noe annerledes enn å dø av kreft eller i en bilulykke. Selvmord er bare en av mange mulige dødsårsaker. Anonymkode: 45677...321 Religion handler om ulike former for sosial kontroll. Det er selvfølgelig derfor de fleste religioner kun tillater seksuelt samkvem i livslange, monogame forhold også. Det hindrer både smittespredning og belastningene med at det fødes barn man ikke vet det faderlige opphavet til. Man kan bare tenke seg de katastrofale ringvirkningene hvis unge og arbeidsføre (=fysisk friske) mennesker med forsørgeransvar skulle dø for egen hånd i hytt og vær. Samfunn ville kollapse. Så da må man skremme dem med at de brenner i helvete hvis de hopper i elva. Anonymkode: ad12c...083 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 7. september 2022 #8 Del Skrevet 7. september 2022 Hoppetaujenta skrev (18 minutter siden): Klart at man skal søke hjelp. Dette er ingen tråd for oppfordring til å ta selvmord...men ting snakkes så lite om, så jeg ville gjerne ha i gang litt tanker om temaet og hva folk tror der ute. Finnes det helt andre virkeligheter i tillegg til det vi kjenner som et menneskeliv? Lever vi i parallelle tidsloop-løp ved siden av hverandre og blir ført tilbake til start og må leve akkurat det samme livet om igjen, uten formildende omstendigheter, for det nytter ikke å snike seg videre ved å forsøke å komme seg ut av køen? Her er det ingen tanker som er for store, små eller dumme, så lenge de er ærlig ment. Forsto det, jeg skrev bare mine tanker om det. Kjenner mange som har gjort det og liker ikke tanken på at de kommer til helvete, derfor jeg skrev at jeg ikke ville tatt sjansen. Det med helvete er det jeg har hørt mest om, men hvem vet. Ikke jeg. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 7. september 2022 Forfatter #9 Del Skrevet 7. september 2022 Jeg tror faktisk ikke at helvete finnes, slik som vi har lært det. Ikke himmelen heller. Begge tilstander er ting vi klarer helt greit å lage på denne lille blå kula her. Mennesker har så mange gode muligheter, men klasebomber problemer ut i alle retninger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #10 Del Skrevet 7. september 2022 Jeg vet ikke hva religiøse mennesker mener, og for meg er det irrelevant. De som har hatt nær-døden-opplevelser etter selvmord sier det ikke finnes noen straff. Det eneste jeg kan tenke meg er at man utsetter problemene til senere, og man blir nødt til å komme tilbake for å løse dem igjen. Folk kommer ofte tilbake fra NDO-er etter å ha blitt fortalt at de ikke er ferdige her nede, og må bli her litt til. Noen kommer tilbake fordi de ser at det er bedre enn å "sjekke ut" på det tidspunktet. Noen nær-døden-opplevelser som er verdt å sjekke ut: Bok: Anita Moorjani - Døden ga meg Livet Tricia Barkers opplevelse som ligger på flere kanaler på youtube Howard Storm, også på youtube, han har også skrevet bok Peter Panagore har skrevet bok og finnes på youtube Når man finner disse, så finner man også enda flere beretninger, det ligger utrolig mange på youtube nå. F.ex. Tricia Barker har samlet veldig mange beretninger på sin kanal. Der ligger det også en beretning fra en som forsøkte å ta selvmord. Anonymkode: 49eed...fb5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #11 Del Skrevet 7. september 2022 Jeg tenker nok ganskje likt som Gigi Young på det området. Hun svarer på blant annet det spørsmålet i denne videoen. Jeg tror ikke kilden dømmer noen, likevel vil man gjøre det vanskeligere for seg selv i det store bildet. Anonymkode: 974ae...a26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humas Skrevet 7. september 2022 #12 Del Skrevet 7. september 2022 (endret) Det er ikke så mye åpenhet rundt det (eller nok erfarere eller forståelse) jeg mener man ikke blir dømt ved død uansett, men man får skrelt bort frykt/angst og opplever at det tilhørte den kroppslige og ‘hjerne’delen. Sjelen tar med seg erfaringer, så kanskje de med angst må prøve på nytt? Hvem vet.. Bare synd de som velger det alternative ikke får hjelp til å fjerne angst når de er i livet. Kroniske store kroppslige smerter kan jeg forstå på en måte, vet flere som har valgt den utveien. Endret 7. september 2022 av Humas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #13 Del Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er leit at mange religioner har fordommer mot selvmord! Jeg tenker at den som tar livet av seg, dør av psykiske lidelser, ofte depresjon. Og dette er ikke noe annerledes enn å dø av kreft eller i en bilulykke. Selvmord er bare en av mange mulige dødsårsaker. Anonymkode: 45677...321 Det dreier seg overhodet ikke om kun psykiske lidelser. Mennesker som har en uhelbredelig sykdom, gjennom år, og er fullstendig utmattet, maltraktert av behandling, og har nærmest null livskvalitet igjen, vil jeg ikke betegne som noen som helst psykisk sykdom. Smerter 24/7, ikke kunne stelle seg selv, langt mindre delta 'i livet, skjønner jo en hver, hvis de tenker seg om, er uutholdelig. Anonymkode: 3e271...1a2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 7. september 2022 #14 Del Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tenker nok ganskje likt som Gigi Young på det området. Hun svarer på blant annet det spørsmålet i denne videoen. Jeg tror ikke kilden dømmer noen, likevel vil man gjøre det vanskeligere for seg selv i det store bildet. Anonymkode: 974ae...a26 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tenker nok ganskje likt som Gigi Young på det området. Hun svarer på blant annet det spørsmålet i denne videoen. Jeg tror ikke kilden dømmer noen, likevel vil man gjøre det vanskeligere for seg selv i det store bildet. Anonymkode: 974ae...a26 New age ikke bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 8. september 2022 #15 Del Skrevet 8. september 2022 Selvmord vil få deg konsekvenser umiddelbart, og det vil få deg konsekvenser i etter-livet. Jeg har vært bevisst over Gud (Gud er med meg) 24/7 hver eneste dag i det siste året. Jeg vet Gud vil være med meg intill min fysiske død, siden jeg er i permanent Gud-bevissthet, og Han, min Gud og Skaper, den Stolbare som jeg stoler på, kommer til hjelpe meg ta mine siste åndedrag, som skal overgis til Han. Fra Gud kom vi, og til Han skal vi tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 8. september 2022 #16 Del Skrevet 8. september 2022 Syntes det er veldig befriende for egen del å vite at når jeg dør, så er det over. Da er ting som de var før jeg ble født. Altså ingen ting. Samme syntes jeg om at livet ikke har en «mening». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #17 Del Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (På 7.9.2022 den 11.49): Alle dine handlinger i ditt jordiske liv skal du stå til ansvar for når du dør, små og ubetydelige kan hjelpe deg gjennom like mye som de kan velte lasset og sende deg i det som kalles "evig fortapelse" og finne si de fleste religioner, for hoen er det helvete, for andre er det å bli gjenfødt for å prøve på nytt å gjøre det bedre.. Det å ta sitt eget liv er så langt jeg vet i alle religioner en "fy-fy" men samtidig sier vår herre også i alle trosretninger at det er kun han alene som kan gi denne dommen, og han alene kan tilgi selv de største synder - så da tenker jeg i allefall at alle synder kan tilgies ❤️ også denne og at man skal legge sine bekymringer til herren og ikke la dem tynge seg her på jorden.. (forutsatt at du er troende selvsagt) Anonymkode: 5cea4...be7 Det er bare kristendom som snakker om evig liv/ evig fortapelse. Muslimer kan maksimalt være 13 år i helvete. Anonymkode: f7918...fe4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 8. september 2022 #18 Del Skrevet 8. september 2022 Hoppetaujenta skrev (På 7.9.2022 den 11.45): Inspirert av en annen tråd her på forumet; får det følger for den som tar sitt eget liv om det skulle finnes en Gud? Hva er straffen ifølge religiøse mennesker? Vil forskjellige trosretninger gi forskjellige forklaringer her? Hva med de som mener at man har en misjon på jorden, uansett hvor ille eller fantastisk det livet blir, avslutter en oppgaven for tidlig og må tilbake for å fullføre det forrige livet, eller går man videre i køen av liv som venter? Liv som man selv visstnok velger (i sjelsnivået mellom livene) å gå ned for å leve, for å fullføre sin sjelebygging med erfaringer fra det å være jordmenneske, på godt å vondt? Er selvmorderne omtrent som unger som før "dumpet" og måtte gå et klassetrinn om igjen, for det besto ikke eksamen? Jeg bare lurer litt i dag. Hva tror du? Jeg tror egentlig selvmordere har så store fysiske eller psykiske smerter at de ikke orker mer, og at når de dør så er alt slutt og de vil aldri mer kjenne noe som helst, verken smerte eller glede. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #19 Del Skrevet 9. september 2022 En klarsynt fortalte meg at mange som tar livet sitt ikke kommer over til den andre siden, og sjelen blir surrende rundt uten mål og mening. Anonymkode: f377f...814 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 10. september 2022 Forfatter #20 Del Skrevet 10. september 2022 Jeg tror at det finnes like mange forskjellige meninger blant "klarsynte", som alle andre mennesker i verden. Alle har sin egen variant av hva de tror at de vet er sant. Den som lever får se, når en dør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå