Gå til innhold

Be om beskjed når barnet blir hentet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet skal være med kamerat hjem etter skolen. Går i 1. klasse. Er det ok å spørre kameratens foreldre om å gi meg beskjed når barna er hentet? Bare så jeg vet at alt er greit. Eller er det masete / hysterisk? Kjenner ikke foreldrene så godt. 

Anonymkode: 3b82e...b4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, selvfølgelig 

Anonymkode: 3bcaf...657

Skrevet

Tja, kan jo pakke det inn litt. Sende en mld av typen "Hei, håper alt gikk bra med henting? Glemte å si fra at Lars ikke tåler xxx" 

Ellers tenker jeg det er helt ok å bruke gps klokke når mini skal prøve seg litt alene for første gang. Men det blir jeg vel halshogd for. 

Anonymkode: e1f69...f81

Skrevet

Kan du ikke heller bare spørre når du skal hente barnet ditt? 

Anonymkode: 7e860...7f4

Skrevet

Hvorfor skulle ikke alt være greit?
Tror du ikke du ville fått beskjed hvis ikke alt var greit? Hva skal du gjøre med denne informasjonen (alt er greit), hva trenger du den til? Hva kan ha gått ugreit, slik at det er nyttig for deg å vite det i sanntid, men du tror du ikke ville fått beskjed om det? Jeg har litt dårlig fantasi på slikt. -Barna krangler og slåss, slik at besøk ikke er gjennomførbart, men du får ikke beskjed? Barnet ditt er sykt, og du får ikke beskjed? Barnet ditt gråter og vil hjem, men du får ikke beskjed? 

Hvis du føler du trenger dette, ville jeg sendt en melding ala: Hei, håper alt gikk geit, vi henter hos dere rundt 18.30-tiden.

Og så håpet på en tommel opp.

Anonymkode: 370fa...f9e

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Tror du ikke du ville fått beskjed hvis ikke alt var greit? Hva skal du gjøre med denne informasjonen (alt er greit), hva trenger du den til? Hva kan ha gått ugreit, slik at det er nyttig for deg å vite det i sanntid, men du tror du ikke ville fått beskjed om det? Jeg har litt dårlig fantasi på slikt. -Barna krangler og slåss, slik at besøk ikke er gjennomførbart, men du får ikke beskjed? Barnet ditt er sykt, og du får ikke beskjed? Barnet ditt gråter og vil hjem, men du får ikke beskjed? 

Hvis du føler du trenger dette, ville jeg sendt en melding ala: Hei, håper alt gikk geit, vi henter hos dere rundt 18.30-tiden.

Hehe nei, det er ikke slike ting jeg er bekymret over. Jeg liker bare å vite hvem som har ansvaret for barnet mitt. Jeg er nok bare hysterisk. Redd for at feks han skal ha gått seg bort fra skolen/ hentet av en «skurk», kameratens foreldre tror at han er hentet av meg, og jeg tror han er hos dem, ingen oppdager at han er borte osv. Krisetenker her altså 😂

ts

Anonymkode: 3b82e...b4a

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Tja, forelderen som henter, kan ha glemt at barnet skal være med hjem..? Så nå står altså ungen forlatt på skolen, og ingen kommer og henter. 

Dette er noe jeg selv har opplevd som barn. 

Anonymkode: 59613...7f3

Skrevet

Vi får melding på Vigilo når barnet er "sjekket ut" fra SFO, men ellers ville jeg spurt om de kunne sende en melding.
Ville bare sagt det som det er, du vil gjerne vite hvem som har ansvar når. 

Anonymkode: 562ca...770

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...