Gå til innhold

Spørsmål til småbarnsfamilier med 2 barn: Hvor ofte bruker dere vaske- og oppvaskmaskin i disse tider med dyr strøm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie med to voksne, baby på 10 måneder og et barn på 4 år.

Nå som det er så kjempedyr strøm lurer jeg på om vi vasker mye mer enn andre vi kan sammenligne oss med. Oppsummert vil jeg anta vi vasker ca 8-10 maskiner med klær uka, + at oppvaskmaskinen går ca.1 gang per dag.

Hvor ofte går oppvask- og vaskemaskinene hos dere?

Anonymkode: 3574a...bf2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske nøyaktig samme familiesammensetning her. Vi kjører også oppvaskmaskinen hver dag, samt vaskemaskinen kanskje 6-8 ganger i uka. 

Personlig tenker jeg uansett at vi får såpass mye i strømstøtte at det ikke er krise 🙊

Anonymkode: 49efa...169

Skrevet

Mye det samme. Kommer til å ha hjemmekontor 1 dag i uken for å kunne vaske litt mer klær på dagtid. 

Anonymkode: bdb00...810

Skrevet

Vi er bare to voksne. Men bruker begge maskiner omtrent like ofte som dere. Mulig litt sjeldnere oppvask. Samt bruker tørketrommel. 

Anonymkode: c641b...d25

Skrevet

Sikkert oftere. Vi har 2 barn og kjører ca 2 klesvask om dagen + oppvaskmaskin 1 gang.

Anonymkode: 0324c...9a3

Skrevet

Vaskemaskin er faktisk ikke så dyrt. Den trekker ikke mye strøm, med mindre dere har en veldig gammel maskin. 

Vi er to voksne og to barn, (1,5 og 4). Vi kjører oppvaskmaskinen en gang om dagen - da er den smettfull, og noen ganger må vi kjøre to maskiner. 

Vi vasker vel en 3-4 maskiner i uken. Det selv om ungene skitner til alle klærene sine minst en gang om dagen, og gjerne går gjennom to hele klesskift hver eneste dag, og noen ganger mer. 

Jeg synes 8-10 maskiner høres litt vilt ut med så få personer i familien? Er dere flinke til å fylle helt opp? Ikke vaske håndklærene hver dag? Ikke vaske klær som ikke faktisk er skitne (har sett flere som kaster jeansen til vask etter én bruk, uten at den er skitten i det hele tatt..)

Anonymkode: d26b6...764

• Liker 4
Skrevet

Hver dag. 

Den drar ikke så mye strøm. Har altså ikke begynt å vaske klærne i bekken enda. 

Anonymkode: bd2b1...a24

• Liker 1
Skrevet

1 voksen og 2 barn på 4 og 9 år, vi bruker oppvaskmaskin (hurtigprogram) hver 2. dag og kjører 3-4 vaskemaskiner i uka. Vi skifter  klær hver dag, men prøver å ha vannglass og tallerkener brukt til kun tørr mat hele dagen. Lager middag hver dag. Kjører 1 tørketrommel på alle klærne sammen, har en veeeldig stor en! Har kun nye hvitevarer med lavt forbruk og leilighet på ca 80 kvm, strømforbruk nå i sommer har vært ca 200 kilowattimer pr mnd, men har da skrudd av varmekabler på badet. Blir nok høyere nå som de må på igjen.

Så ja, jeg syns det var utrolig mange maskiner!😅

Anonymkode: 3d4b0...a3f

• Liker 1
Skrevet

en voksen, et barn. Vaskemaskin går ca en gang per dag, kunne vet mindre om vi ikke trente hver dag og hadde eksem så klær og sengetøy ofte blir litt klissete av kremer. Oppvaskmaskin går hver dag - selv om vi bruker færre glass, tallerkener etc, så blir det jo like mye oppvask av selve matlagingen enten man lager mat til 1 eller 10 personer.

Anonymkode: 0fb96...deb

• Nyttig 1
Skrevet

Vi er to voksne, og to barn på 3 og 1 år.

Vaskemaskinen blir kjørt 5-7 ganger i uka, men siden jeg går hjemme om dagen, så kan jeg passe vaskene til når strømmen er billigst. Har begynt å henge opp vaska til tørk istedenfor tørketrommel når strømmen er "for" dyr. Vi passer alltid på at vi fyller maskinen ordentlig, og at klærne FAKTISK er møkkete før vi legger de i vask.

Oppvaskmaskinen kan gå alt fra hver dag, til hver 3. dag. Det spørs hvor mye oppvask vi har brukt. Kjører den også alltid når den er full. Vi har nok service til at vi ikke må kjøre den daglig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vaskemaskin er faktisk ikke så dyrt. Den trekker ikke mye strøm, med mindre dere har en veldig gammel maskin. 

Vi er to voksne og to barn, (1,5 og 4). Vi kjører oppvaskmaskinen en gang om dagen - da er den smettfull, og noen ganger må vi kjøre to maskiner. 

Vi vasker vel en 3-4 maskiner i uken. Det selv om ungene skitner til alle klærene sine minst en gang om dagen, og gjerne går gjennom to hele klesskift hver eneste dag, og noen ganger mer. 

Jeg synes 8-10 maskiner høres litt vilt ut med så få personer i familien? Er dere flinke til å fylle helt opp? Ikke vaske håndklærene hver dag? Ikke vaske klær som ikke faktisk er skitne (har sett flere som kaster jeansen til vask etter én bruk, uten at den er skitten i det hele tatt..)

Pga baby blir det endel skitne klær (noen ganger må klærne byttes 2 ganger daglig), ellers endel gulpe- og vaskekluter. Vi fyller som regel helt opp ja. Vasker ca. annenhver dag.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi trener nesten daglig - og treningsklær som får tørke lukter høgg, særlig mannens, så da blir det slik. Så er det alt av sengetøy hver søndag (kunne mulig kjørt to om gangen, men gidder ikke brette, så legger bare rett på senga igjen), og to maskiner med 60 vask i uka. Pluss øvrige sorteringer.. Hm... ser vi er på 10-12 vask i uka.

Har også en slik maskin som måler og veier klærne, så en maskin med lite krever vesentlig kortere tid. Så på det for en stund tilbake, og da kostet en vask 3-4 kroner. 

Anonymkode: c641b...d25

Skrevet

3-4 maskiner i uka tipper jeg. Kanskje mer hvis vi lar det hope seg opp, eller ved mye uhell i senga osv. Baby på 7 mnd og 3åring. Vi har maskin som tar 9 kg da, så får vasket mye om gangen. 

Anonymkode: ec37c...696

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er en familie med to voksne, baby på 10 måneder og et barn på 4 år.

Nå som det er så kjempedyr strøm lurer jeg på om vi vasker mye mer enn andre vi kan sammenligne oss med. Oppsummert vil jeg anta vi vasker ca 8-10 maskiner med klær uka, + at oppvaskmaskinen går ca.1 gang per dag.

Hvor ofte går oppvask- og vaskemaskinene hos dere?

Oppvaksmaskin hver dag etter middag, vaskemaskin bruker vi stort sett torsdag/fredag og i helgen. Tipper at vi kjører 4-5 ganger.  Vi samler opp i løpet av uken.  I helgen skal jeg begynne å bruke tørketrommel litt og. Synes det er mye 8-10 ganger. Men vi har nok skift til oss og barna til å holde hele uke+ ekstra til barnehagen.  Så vi bruker en del på klær til barna.  1 åring og 3 åring

Anonymkode: c5a51...f8d

Skrevet

Kanskje 5 ganger.. 

Anonymkode: 64252...a94

Skrevet

Samme kjernefamilie. 

Vaskemaskin og oppvask ca 1 gang per dag. Tørketromler ca annenhver maskin. 

Skrevet

Nå har vi seks barn, så er jo ikke helt sammenlignbart. Men vi har to vaskemaskiner, og to tørketromler. Det går ca 2 maskiner hver dag. Oppvaskmaskinen kjører vi to ganger dagen. Vaskemaskinene settes på på kvelden etter alle har dusjet, og tørketrommel etterpå, eventuelt morgenen etter 

Skrevet

To barn her, går endel treningstøy..men prøvder å holde meg til 4-5 maskiner i uken, også fordi jeg kan bli flinkere å fylle maskinene før jeg setter de på. Tørkertrommelen er lite brukt de siste månedene, pga fint vær.

Anonymkode: 3380c...7c8

Skrevet

Vaskemaskinen går ca. 1 gang Annenhver dag. Oppvaskmaskinen går ca. 1 gang. Har av og til spart den til dagen etterpå om det har vært veldig dyr strøm. 

Anonymkode: a523d...3bb

Skrevet

Vi kjører oppvask 1-2 ganger om dagen, vaskemaskin kanskje 3-5 ganger i uka. Har tre barn mellom 7-15 de eldste trener flere ganger i uka, så en maskin er bare treningsklær 🙄

Anonymkode: 08f7e...ec2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...