AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #1 Skrevet 7. september 2022 Jeg har fått beskjed om å signere ny arbeidskontrakt (pga endringer ang min stilling i kommunen) som gjør meg plutselig til nyansatt etter 10 år. Dette er altså en kommunal jobb. Dette innebærer vel da at jeg plutselig mister rett til sykepenger i en viss tid og har på nytt 6 måneders prøveperiode? Synes det er rart at de satte datoen for ansettelse til nå…jeg tror ikke ansenitet har noe å si i denne jobben, så akkurat det bekymrer meg ikke. Men likevel veldig spesielt Anonymkode: 84312...91e
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #2 Skrevet 7. september 2022 Spør hva det innebærer Anonymkode: 9540f...6d2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #3 Skrevet 7. september 2022 Det er feil, bytter du stilling internt er du ikke nyansatt Anonymkode: b4808...eff 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #4 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er feil, bytter du stilling internt er du ikke nyansatt Anonymkode: b4808...eff Jeg har ikke byttet stilling- men stillingen har blitt oppdatert kan man vel si etter krav fra kommunen. I nye kontrakten sto ansettelsesdato nå nylig, med opplysning om 6 måneders prøveperiode. Dvs at i systemet anses jeg nå som nyansatt.. Anonymkode: 84312...91e
Egenskap Skrevet 7. september 2022 #5 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke byttet stilling- men stillingen har blitt oppdatert kan man vel si etter krav fra kommunen. I nye kontrakten sto ansettelsesdato nå nylig, med opplysning om 6 måneders prøveperiode. Dvs at i systemet anses jeg nå som nyansatt.. Anonymkode: 84312...91e Da trenger du spørre hva det betyr og hva dem tolker deg som? Kanskje det ikke finnes andre arbeidskontrakter på markedet.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #6 Skrevet 7. september 2022 Egenskap skrev (8 minutter siden): Da trenger du spørre hva det betyr og hva dem tolker deg som? Kanskje det ikke finnes andre arbeidskontrakter på markedet. Det kan godt være- men i kraft av dette mister jo jeg isåfall rettigheter etter ti år.. Anonymkode: 84312...91e
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #7 Skrevet 7. september 2022 Prat med fagforeningen din. Høres ut som noe lureri fra arbeidsgivers side. Anonymkode: da17e...37b 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #8 Skrevet 7. september 2022 For det første skal du ha en endringsoppsigelse på din gamle stilling, Du kan også lese om det her men poenget er at de uten denne ikke kan be deg signere ny kontrakt. Arbeidsgiver har etter arbeidsmiljøloven ingen plikt til å vektlegge ansiennitet ved oppsigelse, omplassering eller bruk av fortrinnsrett men det er svært spesielt at de ber deg signere ny kontrakt uten en enrdingsoppsigelse, tilbud om ny stilling ettersom AML er ufravikelig på dette. Anonymkode: 13145...4cb 2
Mt3 Skrevet 7. september 2022 #9 Skrevet 7. september 2022 Den kontrakten ville jeg ikke signert. De må jo endre på punktet om prøvetid i hvertfall, så om du er organisert ville jeg fått hjelp til hvilke andre endringer du må kreve før signering. 1
Gjest ti10 Skrevet 7. september 2022 #10 Skrevet 7. september 2022 Enig med de fleste her, den kontrakten bør du ikke signere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå