AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #1 Skrevet 7. september 2022 Tenker da på foreldre, søsken, og evt kjæreste/samboer/ektefelle. Er det en prosentvis utregning? La oss si at du vant toppremien på 14 mill til lørdag. Anonymkode: 0655b...11a
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #2 Skrevet 7. september 2022 Av 14 mill ville moren min fått 3, lillebror og søster 1. resten hadde vi brukt på nytt hus og oppgradering av tomten vår i tillegg til investering for å ha til senere tider. Anonymkode: 573ba...6bd 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #3 Skrevet 7. september 2022 Det kommer an på hvor mye jeg vant. Jeg ville sikret mine egne behov først. 14 mill hadde tatt vekk huslånet mitt. Men jeg hadde nok sikret meg en ny bolig, kvittet meg med nåværende, og sett hva som ble igjen før jeg i det hele tatt hadde delt noe ut. Hadde tatt lappen, og kjøpt bil også. Ikke en svindyr bil, men en anonym en som gikk i mengden, og som faktisk går. Hadde kjøpt bil til en søster, siden jeg har lovet det. Det man lover må man holde. Hadde nok også betalt kjøretimene for en annen søster, men hadde ikke gitt henne pengene. Hadde fått kjøreskolen til å sende regningen til meg, så pengene ikke ble brukt på festing, og denslags tull og tøys. Hadde også sikret søsken noe egenkapital, og betalt på huslånet til en bror, så han ble kvitt det fortere. Mamma og pappa kunne nok fått en ny bil hver også, men jeg ville ikke gitt dem masse penger, uten å oppgi grunnen her. Kunne nok hjulpet litt med huset også. Dette er ting jeg ville gjort, hvis pengene hadde strukket til til alt dette. Ville også brukt mye penger på hobbyen min. Kjæreste hadde ikke fått vite om pengene, hvis jeg hadde hatt en. Hadde vært annerledes om vi var gift. Da hadde pengene vært felles, og han hadde også hatt noe å si på hvordan de skulle brukes. Anonymkode: 43cfa...176 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #4 Skrevet 7. september 2022 Ingenting. De har nok. Men ville nok spandert en flott familieferie - bare for å diskutere med foreldrene mine hvem som skulle betale. Jeg og mannen har felleseie, og det har alltid vært raushet begge veier, så det hadde vært våre penger. Anonymkode: 44531...793 6
Kullsyrevann Skrevet 7. september 2022 #5 Skrevet 7. september 2022 Hadde betalt ned det foreldrene mine har igjen av huslån og gitt 1 million hver til søsknene mine slik at de kunne hatt et godt utgangspunkt for å komme inn på boligmarkedet. Typen hadde fått nedbetalt studielånet sitt. Resten hadde jeg beholdt selv. Hadde holdt kjeft om det og ikke gitt ut penger til noen andre, store summer kan gjøre folk rare og det kan påvirke relasjoner. 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #6 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tenker da på foreldre, søsken, og evt kjæreste/samboer/ektefelle. Er det en prosentvis utregning? La oss si at du vant toppremien på 14 mill til lørdag. Anonymkode: 0655b...11a Vel, mannen skulle vel hatt 7 mill så da kunne jeg gjort hva jeg ville med mine 7.. etter at barna hadde fått en hver og barnebarnet ble sikret ville jeg leid inn fagfolk til å pusse opp og fikse foreldrene mine sin leilighet, jeg ville betalt ned min del av boliglånet og de milionene som ble igjen ville jeg "lagt under puta" Anonymkode: 12696...ebc
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #7 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, mannen skulle vel hatt 7 mill så da kunne jeg gjort hva jeg ville med mine 7.. etter at barna hadde fått en hver og barnebarnet ble sikret ville jeg leid inn fagfolk til å pusse opp og fikse foreldrene mine sin leilighet, jeg ville betalt ned min del av boliglånet og de milionene som ble igjen ville jeg "lagt under puta" Anonymkode: 12696...ebc Så mannen skulle hatt 7 mill, og du skulle delt ut 7 mill på deg selv, barna og oppussing? Det høres skjevt ut hvis jeg forstår deg riktig? Anonymkode: 43cfa...176 17 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #8 Skrevet 7. september 2022 Ingenting? Hvorfor skal man gi bort noe man har vunnet? Jeg hadde kjøpt nytt hus, nye biler, investert pengene. Jeg gir jo ikke bort det her Anonymkode: d94c8...0b7 3 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #9 Skrevet 7. september 2022 Jeg hadde kjøpt en leilighet i nærheten slik at min mor kunne bodd nærmere. Ellers så hadde jeg putta en mill hver inn på konto til de tre ungene i nær familie, betalt ned gjeld, fiksa på huset, en mill hver på konto til våre to små og satt resten inn til pensjonkonto. Anonymkode: 8bec4...e12 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #10 Skrevet 7. september 2022 Hm. Vet ikke om jeg hadde gitt store beløp. Jeg ville nok spandert på en felles ferie inkl alt. Hadde nok også gjort noe slikt med venner. Ellers er jo ikke 14mill SÅ mye hvis man tenker langsiktig. Jeg kunne tenkt meg å jobbe mindre eller starte noe eget. Da må man ha litt kapital. Kunne selvfølgelig hjulpet om familie var i nød, men familien min har kontroll på økonomien. Tror de hadde satt mer pris på litt luksus innimellom eller tid sammen som familie. F.eks restaurantbesøk, litt dyrere gaver som hotell og spaopphold, felles ferier. Anonymkode: 8640a...8d0 3 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #11 Skrevet 7. september 2022 Tja... Det hadde ikke blitt så mye, hvis jeg hadde vunnet så "lite" som 14 mill (det er MYYYE penger, men ikke hvis man skal dele bort til alt og alle). Jeg hadde satt av 3 mill til hvert av barna til de skal inn på boligmarkedet (9 mill), betalt ned huslån (2 mill) og de resterende 3 mill hadde jeg spart/investert, brukt på reiser, kjøpt en nyere (ikke ny, men nyere) bil, tatt litt mer fri fra jobben osv. Men hadde jeg derimot vunnet vanvittige summer som i Eurojackpot, altså over 20 mill, da hadde foreldre og søsken fått litt. Min mor har jo allerede arvet sin mor, så hun har greit med penger, mens min søster har lån opp til over ørene, så hadde nok gitt mer til søster enn til mor. Anonymkode: 5fe6d...70d 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #12 Skrevet 7. september 2022 Hadde tatt med mann og barn, foreldre, søsken med familie på en 14 dagers luksusferie med alt inkludert. Det hadde vært min deling. Ellers hadde jeg investert i eiendom for utleie. Anonymkode: f78a6...7c7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #13 Skrevet 7. september 2022 Jeg ville investert i kjernefamilien. Sikret fremtiden til mine tre barn. Jeg hadde holdt det hemmelig for resten av familien. Anonymkode: 66d5f...15f 5 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #14 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Tenker da på foreldre, søsken, og evt kjæreste/samboer/ektefelle. Er det en prosentvis utregning? La oss si at du vant toppremien på 14 mill til lørdag. Anonymkode: 0655b...11a Ville ikke gitt dem penger. Med ville vært spandabel når vi møttes. 14 millioner er ikke mye heller, ikke nok til å dele. Anonymkode: 5db16...0d2 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #15 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Så mannen skulle hatt 7 mill, og du skulle delt ut 7 mill på deg selv, barna og oppussing? Det høres skjevt ut hvis jeg forstår deg riktig? Anonymkode: 43cfa...176 joda, jeg ser den men nå kjøper jeg som regel lotto kupongen fra brukskontoen som er felles, vi er gift og da er halvparten av gevinsten hans etter loven - det får jeg gjort fint lite med.. Ergo kan han fritt velge sette pengene på konto til seg selv om han ønsker det.. Anonymkode: 12696...ebc 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #16 Skrevet 7. september 2022 Hadde delt det med kjæresten min i form av å oppgradere boligen og kjøpe den andre leiligheten i huset og betale ned lån. Hadde tatt med farfar på en skikkelig luksustur. Resten av familien har allerede godt med penger og vel så det, så de hadde ikke fått noe. Anonymkode: eb54c...cc4
Gjest ti10 Skrevet 7. september 2022 #17 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det kommer an på hvor mye jeg vant. Jeg ville sikret mine egne behov først. 14 mill hadde tatt vekk huslånet mitt. Men jeg hadde nok sikret meg en ny bolig, kvittet meg med nåværende, og sett hva som ble igjen før jeg i det hele tatt hadde delt noe ut. Hadde tatt lappen, og kjøpt bil også. Ikke en svindyr bil, men en anonym en som gikk i mengden, og som faktisk går. Hadde kjøpt bil til en søster, siden jeg har lovet det. Det man lover må man holde. Hadde nok også betalt kjøretimene for en annen søster, men hadde ikke gitt henne pengene. Hadde fått kjøreskolen til å sende regningen til meg, så pengene ikke ble brukt på festing, og denslags tull og tøys. Hadde også sikret søsken noe egenkapital, og betalt på huslånet til en bror, så han ble kvitt det fortere. Mamma og pappa kunne nok fått en ny bil hver også, men jeg ville ikke gitt dem masse penger, uten å oppgi grunnen her. Kunne nok hjulpet litt med huset også. Dette er ting jeg ville gjort, hvis pengene hadde strukket til til alt dette. Ville også brukt mye penger på hobbyen min. Kjæreste hadde ikke fått vite om pengene, hvis jeg hadde hatt en. Hadde vært annerledes om vi var gift. Da hadde pengene vært felles, og han hadde også hatt noe å si på hvordan de skulle brukes. Anonymkode: 43cfa...176 Tror det er ekstremt vanskelig å skjule for en nærstående at man vinner så mye, i hvert fall hvis du skal spandere på familien. Og når skattelistene kommer, offentliggjør gjerne lokalavisen hvem i kommunen som har høyest inntekt, formue osv.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #18 Skrevet 7. september 2022 14 mill er ikke så mye penger. Har det nå, riktignok i bitcoin - og det blir mindre og mindre for hver dag som går, men ikke engang da jeg hadde rundt 40 vurderte jeg å bruke noe. Kanskje dumt i retrospekt, men saken er at med mindre du VINNER 14 mill på lotto så blir du såpass knyttet til verdiene dine at du 1. innser at det ikke er så mye, og 2. du vil ha mer før du slår deg løs. Den grensa pusher man hele tiden merker jeg. Fra å synes 1 million var mye for 7 år siden til å ikke synes 40 er verdt å kjøpe seg en porsche for. Man har ofret så mye for det.. tatt så mye risiko, blitt kalt idiot så mange ganger at pengene på en måte blir et symbol for ens egen integritet. Dessuten blir man litt paranoid og redd for at folk skal vite at man har mye penger. Kjører rundt i min 10 år gamle bil og bor i borettslag. Ingen aner noenting. Folk tror antakelig jeg/vi er fattige. Og slik foretrekker jeg at det er. Alle pengene er primært til for å sikre barnas fremtid. Eller så går driten til null og jeg kan skamme meg resten av livet. Anonymkode: be27e...09e 3 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #19 Skrevet 7. september 2022 Jeg ville ikke gitt noe til brødrene mine. Han ene er alkoholiker, og med mye penger mellom hendene hadde han bare drukket seg i hjel på kortere tid. Han andre hadde sløst vekk pengene på sus og dus på rekordtid, han har overhodet ikke styring på penger og har aldri hatt det. Da kunne jeg like gjerne trukket pengene ned i dass, de hadde forsvunnet like fort. Men jeg hadde vel gitt noe, sannsynligvis, men bare snakk om noen tusenlapper i ny og ne en stund. Men ikke store summer. Ikke nok til å drikke seg i hjel av, for eksempel. Anonymkode: 91dc1...e03
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #20 Skrevet 7. september 2022 14 mill er ikke sååå mye når man bor i Oslo, hadde nok kjøpt en fin 4-roms ganske sentralt, og da hadde det vært nesten tomt 😄 Hadde jeg arvet 50 mill. hadde jeg nok vært langt mer raus, betalt gjelda til mamma og supplert pensjonen hennes, samme med pappa (men han tror jeg er bedte. gjeldfri), gjort eksen gjeldfri, kjøpt leiligheter til ungene og leid ut så lenge (to), gitt EK til min eksbonusdatter (hun vil arve mye på morssiden så ville holdt det meste av til egne barn) fortsatt kjøpt større 4-roms i Oslo, reist masse… Anonymkode: 085d6...3e3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå