Gå til innhold

Villig til å gå ned i lønn for hjemmekontor?

snurk

Anbefalte innlegg

On 9/18/2022 at 3:23 PM, mmd said:

Hva om du tar en pause for å trene, og så skader du deg? Hva om du henter en kopp kaffe eller posten, er du dekket da? Hva om du gjør litt husarbeid mens du følger et kurs via Teams, og skjærer deg? Osv osv. det er utallige eksempler på gråsoner, tilfeller som vil måtte prøves i rettssystemet før vi det hvor langt en slik «lovnad» rekker. 

Men hvorfor skulle jeg gjøre husarbeid eller lignende i arbeidstiden? Det har jeg jo ikke betalt for. Vil være dekket dersom jeg f.eks. snubler mens jeg henter drikke ja. Det eneste jeg ellers kan finne på å gjøre av eksemplene dine er å trene i lunsjpausen, men da forventer jeg ærlig talt ikke at det skal defineres som en yrkesskade. Det er jo noe jeg selv velger å gjøre i et avbrekk.

Anonymkode: 381ad...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

For det første har vi også gode, private forsikringer, hvis uhellet skulle vært ute i huset, eller på trening. 

Og så kan du jo snu på dette. Hva om det skjer noe mens vi er ute og henter lunsj på jobb, om vi velger å sette oss på bryggekanten i stedet for kantina. Hva om jeg tar et kort privat stopp mellom kunde og kontoret. Hva om jeg og en kollega tar en walk-and-talk (møte der man også går tur), eller en kort pausetur. Hva om jeg er på jobbreise, men reiser en dag før for å få med meg litt av plassen og. 

Jeg har ikke svarene på alt dette. Jeg vet bare at både jeg og arbeidsgiver har det som trengs av forsikringer. 

Anonymkode: 9c774...a57

Så bra du føler deg trygg. Vi er imidlertid mange som tror det er mange gråsoner og tvilstilfeller.  

https://frifagbevegelse.no/nyheter/hva-skjer-hvis-du-skader-deg-pa-hjemmekontoret-slik-svarer-forsikringsselskapene-6.158.863415.bb397f9c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...