Gå til innhold

Pengegave til forlover i bryllup

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I og med at bruden har vært så gavmild så hadde jeg faktisk gitt 2000-, kr.

Anonymkode: 1727e...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

unnskyld! Jeg er ikke norsk 😃

derfor vårt bryllup neste år skal være i utlandet også! 

Anonymkode: 96432...ac8

Oi, så nå hva jeg skrev. Det var ikke meningen å henge ut norsken din, altså, selv om denne ble ganske artig. Skal love at jeg slurver i vei her inne selv. 

Anonymkode: 6b7f3...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, jeg tenker 4000-5000 kanskje fra oss som par? 

jeg kan jo selge kjolene etter bryllupet å få tilbake hvertfall halvparten av gaven jeg gir 😄👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er egentlig at en pengegave til noen som har nok ikke er passende. Det er neppe noe man ønsker seg heller. Personlig ville jeg mye heller hatt en årgangsvin med en koselig lapp om at denne vil være perfekt på 10-års bryllupsdag, enn noen tusenlapper. For det viser omsorg, og at giver har tenkt. Men da jeg var nyetablert ville pengene betydd mer, og vært avgjørende for en fin reise for eksempel. 

Så spørsmålet til TS er vel egentlig; ønsker paret seg penger? Om ikke; velg noe annet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Poenget mitt er egentlig at en pengegave til noen som har nok ikke er passende. Det er neppe noe man ønsker seg heller. Personlig ville jeg mye heller hatt en årgangsvin med en koselig lapp om at denne vil være perfekt på 10-års bryllupsdag, enn noen tusenlapper. For det viser omsorg, og at giver har tenkt. Men da jeg var nyetablert ville pengene betydd mer, og vært avgjørende for en fin reise for eksempel. 

Så spørsmålet til TS er vel egentlig; ønsker paret seg penger? Om ikke; velg noe annet. 

Ja de ønsker seg penger 😊 Bidrag til bryllupsreisen! 

De har spart som gærne i flere år for å få råd til bryllupet! Mye harde prioriteringer ila de siste 3 årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja, jeg tenker 4000-5000 kanskje fra oss som par? 

jeg kan jo selge kjolene etter bryllupet å få tilbake hvertfall halvparten av gaven jeg gir 😄👍🏼

Hvis dere har råd til 4000-5000 så absolutt😊 Eller kanskje 2- 3000-, så kan dere i tillegg kanskje kjøpe vin til spesielle anledninger. Det synes jeg er artig og visser at du setter pris på vennskapet. F eks,vin til første bryllupsår,5 års jubileum osv., og skrive noe kort til hvert jubileum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere har råd til 4000-5000 så absolutt😊 Eller kanskje 2- 3000-, så kan dere i tillegg kanskje kjøpe vin til spesielle anledninger. Det synes jeg er artig og visser at du setter pris på vennskapet. F eks,vin til første bryllupsår,5 års jubileum osv., og skrive noe kort til hvert jubileum.

Mannen der er sommelier og samler på vin så der kommer jeg til kort! 🤣👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er ikke sikkert de har god råd selvom de har et dyrt bryllup. Det koster penger å be hele storfamilien og vennekretsen,  når man har mange.. 

Jeg og mannen var akkurat i bryllup. Ikke forlover, men nær venn av meg. Ga 2000,-  Aner ikke hva andre ga. 

Anonymkode: 0f37e...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt bryllup så spanderte jeg kjole, hår og sminke på begge forloverene mine, fra hun ene fikk jeg gaver for ca 5000 fra henne og foreldrene. Fra hun andre (pluss kjæresten) fikk jeg gaver for ca 1000-1200. 

Anonymkode: 73bb9...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga 3000,- til søsteren min da jeg var forlover for henne.

Da jeg giftet meg fikk jeg 500,- fra hun ene og 800,- fra hun andre pluss hennes partner. Så det varierer ut ifra hva man har råd til! Ville gitt det du har råd til å gi :)

Anonymkode: 7a5ca...11e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ga 3000,- til søsteren min da jeg var forlover for henne.

Da jeg giftet meg fikk jeg 500,- fra hun ene og 800,- fra hun andre pluss hennes partner. Så det varierer ut ifra hva man har råd til! Ville gitt det du har råd til å gi :)

Anonymkode: 7a5ca...11e

Var dette nylig? 

500 føler jeg var sånn man gav når man var student. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Var dette nylig? 

Man gir etter evne😊

Anonymkode: f6b5d...59f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Var dette nylig? 

Man gir etter evne. Ikke alle har god økonomi.

Ts: i ditt tilfelle ville jeg kanskje gitt 3000, siden du skriver at du har mulighet til det. Men jeg vet ikke hva som er vanlig i kretsen din?

Anonymkode: 925b8...a9a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Man gir etter evne. Ikke alle har god økonomi.

Ts: i ditt tilfelle ville jeg kanskje gitt 3000, siden du skriver at du har mulighet til det. Men jeg vet ikke hva som er vanlig i kretsen din?

Anonymkode: 925b8...a9a

Vi gir 1000-1500 i julegaver til hverandre. (Jeg og bestevennen) 

I andre bryllup til venner men ikke bestevenner har vi gitt 1000 eller 2000 som par. 

Syns dette er vanskelig! 

De har helt normal økonomi men hatt super strenge prioriteringer for å spare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk 500 kr av min forlover, som bryllupsgave, når jeg giftet meg :) og det syns jeg var mer enn nok. Forloveren min har ikke mye ekstra i hverdagen, og jeg syns uansett det er en uting å forvente dyre gaver.

Anonymkode: 573b0...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, har aldri gitt julegaver til en verdi av 1000-1500 til venninner. Det er typ hva jeg gir til samboer til jul, eller en sjelden gang jeg har hatt mulighet og søsken ønsker seg noe helt spesielt.

Men så har jeg kanskje fler søsken enn deg? 

Uansett - hvis standarden er 1000-1500 ville jeg lagt meg på 2500+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Okei, har aldri gitt julegaver til en verdi av 1000-1500 til venninner. Det er typ hva jeg gir til samboer til jul, eller en sjelden gang jeg har hatt mulighet og søsken ønsker seg noe helt spesielt.

Men så har jeg kanskje fler søsken enn deg? 

Uansett - hvis standarden er 1000-1500 ville jeg lagt meg på 2500+

Julegaver…?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke gi de gavekort til noe de kan gjøre på bryllupsreisen? Spa, helikoptertur, fallskjermhopping e.l?☺️

Anonymkode: 6d762...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Julegaver…?

Ja vi gir julegaver og bursdagsgaver til hverandre! Alltid gjort 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan ikke gi de gavekort til noe de kan gjøre på bryllupsreisen? Spa, helikoptertur, fallskjermhopping e.l?☺️

Anonymkode: 6d762...d9b

Det er faktisk en veldig veldig god ide 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...