AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #1 Skrevet 7. september 2022 Vi prøvde oss i går. 6,5 uke etter fødsel. Renselsen gikk over for 2 uker siden. Det var vondt de første «støtene» så gikk det greit men det var ubehagelig. Fullførte men frister ikke til gjentakelse😅 Var vondt langt oppe, helt innerst i skjeden kjentes det ut som. Begynte å blø litt friskt blod etterpå, og jeg blør fortsatt litt. Dere som har født før, hvor lenge er det ubehagelig med sex etter fødsel? Jeg er ganske øm å vond der nede i dag… kan legge til at jeg fikk en alvorlig rift grad 3C og måtte sys på operasjonsstue, men stingene er borte nå. Anonymkode: 10668...908
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #2 Skrevet 7. september 2022 Her er eldsten 4,5 år, og det er fremdeles ubehagelig.. Jeg må ha mye oppvarming. Må fingres først, så ting blir forsiktig tøyd, og glidemiddel. Jeg blir veldig sår og øm. Jeg revnet mye inni skjeden, nesten ikke noe revning utenpå, men ble helt "oppklort" langt oppover fødselskanalen. Anonymkode: b8bb7...a18
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #3 Skrevet 7. september 2022 6,5 uke er veldig tidlig ennå Vi begynte 6 uker etter fødsel. Det var stramt og ubehagelig en stund, pluss at jeg slet lenge med fremfallsplager og at jeg følte skjeden var veldig åpen. Følte det var dårligere kontakt under samleie. Tid og trening har hjulpet mye. Nå er det 1,5 år siden og det fungerer bra. Kan fortsatt være litt ubehagelig om man tar direkte på arrvevet og bruker helst litt glidemiddel. Anonymkode: 67916...b2b
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #4 Skrevet 7. september 2022 Ble nesten 6 uker da jeg hadde samleie. Var ubehagelig de første 4-6 gangene, så måtte ta det veldig rolig. Fikk også fremfallsplager så det hindrer jo litt, og føler meg som en åpen tunell 😕 ammer, så er knusktørt der nede! Og lysten er helt fraværende 😅 revnet 2b tror jeg 🤔 Anonymkode: bdae4...4a9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #5 Skrevet 7. september 2022 Hadde vel sex etter 7 dager sist, men der igjen så hadde jeg en ukomplisert fødsel uten skader. Det tar nok en stund om man har blitt sydd osv 😊 Anonymkode: d604a...752
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #6 Skrevet 7. september 2022 Rift 3b her. Gått 3,5 mnd siden fødsel, fortsatt ikke klar for samleie. Vondt i rifta til vanlig også. Anonymkode: 63acf...880
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #7 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dere som har født før, hvor lenge er det ubehagelig med sex etter fødsel? J Anonymkode: 10668...908 Syntes det var direkte ubehagelig i ca 6 mnd. Hadde ikke glede av sex før ca 1 år etter fødsel. Samme glede av sex og lyst på sex kom aldri tilbake slik det var før. Anonymkode: 362fc...867 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #8 Skrevet 7. september 2022 Uutholdelig vondt første 4 mnd (klarte ikke fullføre før 4,5 mnd). Derifra saaaakte bedring, men ble ikke godt igjen før 9-10 mnd. Revnet 3b og en god del innvendig. Anonymkode: 455b0...216
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #9 Skrevet 7. september 2022 Imponert over at dere har sexlyst jeg. Min har først kommet nå etter åtte måneder 🙊 Har ikke prøvd enda da. Fikk omgangssyke av storebror istedet ✌️😆 Anonymkode: 11f82...238
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #10 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hadde vel sex etter 7 dager sist, men der igjen så hadde jeg en ukomplisert fødsel uten skader. Det tar nok en stund om man har blitt sydd osv 😊 Anonymkode: d604a...752 Alle har jo et sår i livmoren etter morkaken så infeksjonsfaren er der uansett om man har fått skader eller ikke. Så det anbefales å vente 6 uker. Anonymkode: 9d0dc...677
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #11 Skrevet 7. september 2022 Hadde sex uka etter, det var jo ikke noe godt da, siden jeg var vid som ei bøtte. Tror det tok 3 uker før det var godt. Anonymkode: 8777c...d59
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #12 Skrevet 7. september 2022 Fødte for snart 8 måneder siden. Revnet mye og dypt innvendig og det største arret er som en sammensnurpa pølse. Var først i går at det ikke var så vondt at jeg måtte avbryte ganske tidlig. Tror problemet har vært (og fortsatt er) at arrene blir irriterte. Mannen fortalte at han kjenner arrene bule (spesielt det store arret) rett før jeg sier stopp. 😬 Anonymkode: 3090c...15c
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #13 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Alle har jo et sår i livmoren etter morkaken så infeksjonsfaren er der uansett om man har fått skader eller ikke. Så det anbefales å vente 6 uker. Anonymkode: 9d0dc...677 Går helt fint så lenge man bruker kondom. Anonymkode: d604a...752
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #14 Skrevet 7. september 2022 Jeg ventet 3 måneder etter fødselen og det var litt små ubehag med inntrengingen, men gikk fint ellers. Tror noen venter for kort tid etter fødsel. ikke lurt. kroppen trenger tid på å bli seg selv igjen. Anonymkode: 3afcf...1ed
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #15 Skrevet 7. september 2022 Jeg hadde en ukomplisert fødsel og fikk kun ei lita rift på ene kjønnsleppa. Vi hadde sex etter cirka 6 uker, og da var alt som før. Barnet er nå 4 mnd og vi er tilbake til normalen. Jeg er tidvis ekstremt inntørka, så noen ganger må vi møtte på med glidemiddel. Ellers nyter jeg det og synes bare det et godt. Ingen vondter. Men dette kan jo ikke sammenlignes, da vi hadde to helt ulike fødsler mtp rift. Anonymkode: 905f8...258
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #16 Skrevet 8. september 2022 Vondt 6 uker etter. Prøvde igjen rundt 3 måneder eller noe sånn og da var det litt ømt men mye bedre. Ta det med ro og vær forsiktig Anonymkode: f842c...535
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #17 Skrevet 8. september 2022 8 uker (ventet til jeg sluttet å blø). Ingen smerter og ingen blødninger etterpå. Ble sydd flere sting etter fødsel. Var godt og vanlig tøyelighet. Ingen spesiell oppvarming behøvdes. Anonymkode: 28e7e...77c
flusa Skrevet 8. september 2022 #18 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Vi prøvde oss i går. 6,5 uke etter fødsel. Renselsen gikk over for 2 uker siden. Det var vondt de første «støtene» så gikk det greit men det var ubehagelig. Fullførte men frister ikke til gjentakelse😅 Var vondt langt oppe, helt innerst i skjeden kjentes det ut som. Begynte å blø litt friskt blod etterpå, og jeg blør fortsatt litt. Dere som har født før, hvor lenge er det ubehagelig med sex etter fødsel? Jeg er ganske øm å vond der nede i dag… kan legge til at jeg fikk en alvorlig rift grad 3C og måtte sys på operasjonsstue, men stingene er borte nå. Anonymkode: 10668...908 Jeg revnet mye og de klippet meg i tillegg. Måtte sy masse. Prøvde sex etter 11 uker,men det var fortsatt veldig vondt. Jeg hadde store plager med smerter nedentil i lang lang tid. Sliter fortsatt med noe smerter ved vannlating,15 år etter jeg fødte. Revnefølelse,eller hvordan jeg skal forklare det.. De sydde meg ikke for stramt igjen, og gynekologen min sier alt ser fint ut der nede.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #19 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Imponert over at dere har sexlyst jeg. Min har først kommet nå etter åtte måneder 🙊 Har ikke prøvd enda da. Fikk omgangssyke av storebror istedet ✌️😆 Anonymkode: 11f82...238 Lyst og lyst... er vel noe med å få lyst etter hvert. Ikke gjøre noe man ikke har lyst til, men være åpen for at man kan få lyst om man kommer litt i gang. flusa skrev (53 minutter siden): Jeg revnet mye og de klippet meg i tillegg. Måtte sy masse. Prøvde sex etter 11 uker,men det var fortsatt veldig vondt. Jeg hadde store plager med smerter nedentil i lang lang tid. Sliter fortsatt med noe smerter ved vannlating,15 år etter jeg fødte. Revnefølelse,eller hvordan jeg skal forklare det.. De sydde meg ikke for stramt igjen, og gynekologen min sier alt ser fint ut der nede. Har du blitt sjekket for endometriose? Noen har smerter ved vannlating. Har du smerter ellers? Anonymkode: 67916...b2b
flusa Skrevet 8. september 2022 #20 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Lyst og lyst... er vel noe med å få lyst etter hvert. Ikke gjøre noe man ikke har lyst til, men være åpen for at man kan få lyst om man kommer litt i gang. Har du blitt sjekket for endometriose? Noen har smerter ved vannlating. Har du smerter ellers? Anonymkode: 67916...b2b Ja,har symptomer på det,og blitt utredet for det. Er usikkert om jeg har det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå