AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #1 Skrevet 7. september 2022 Jeg ligger 75 000 lavere i årslønn enn min mannlige kollega. Vi utfører identiske oppgaver og har lik bakgrunn og utdannelse. Han har helt sikkert vært bedre i forhandlinger enn meg. Jeg har iherdig forsøkt å forhandle lønn de siste årene, men får bare beskjed om at lønnen min er riktig. Men det jeg reagerer på er at det stadig foreslås nye arbeidsoppgaver som vi skal ta. Vi har allerede mer enn nok! Er det kjipt av meg å tenke at det vil jeg faktisk ikke ta på meg uten at lønna økes? Det er bare meg og han i denne stillingen, så det er veldig sårbart når en er syk og ved ferieavvikling. Hva ville du gjort? Anonymkode: fb548...c29
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #2 Skrevet 7. september 2022 Jeg ville kontaktet min tillitsvalgte, evt. søkt råd hos jus/lønnsavdeling i fagforeningen. Mer oppgaver og mer ansvar bør gi mer lønn. Det er jo også grunn til å stille spørsmål rundt hvorfor han tjener såpass mye mer. Fort å tenke at det er noe diskriminering ute og går. Anonymkode: 77815...4ef
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #3 Skrevet 7. september 2022 Jeg tar det som en selvfølge at dette har blitt tatt opp med de det gjelder flere ganger. Siden de ikke hører på deg, så må du enten finne deg i at det er slik og at du blir brukt (og godtar det) eller du søker deg til nye jobber. Anonymkode: 3858f...52a
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #4 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tar det som en selvfølge at dette har blitt tatt opp med de det gjelder flere ganger. Siden de ikke hører på deg, så må du enten finne deg i at det er slik og at du blir brukt (og godtar det) eller du søker deg til nye jobber. Anonymkode: 3858f...52a Jeg har tatt det opp svært mange ganger. Nå er det lønnsoppgjør snart, og får jeg samme begrunnelse igjen, så søker jeg ny jobb. Anonymkode: fb548...c29 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #5 Skrevet 7. september 2022 Jeg ville bedt om et møte eller skrevet en mail hvor du er veldig konkret på hvorfor du mener du burde ha høyere lønn. Hvilke oppgaver du har tatt på deg som tidligere ikke lå i stillingen og eventuelt økt ansvar. Har gjort det selv med god effekt, men vær mest mulig konkret. Anonymkode: f6fe8...28e
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #6 Skrevet 7. september 2022 Er dere like gamle? Jobbet der like lenge? Anonymkode: 61c04...248
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå