Gå til innhold

Ville du hatt vaskemaskinen på kjøkkenet eller badet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så om jeg forstår tegning to best så betyr maskinen at benken blir dypere? 

Har du sjekket at en slik dusløsning er mulig? Og om så, tenkt over hvor trangt det blir? Har selv firkantet 90 på et bad, og synes det er minimum om man skal klare å bevete seg rundt i dusjen. Prøv å merk det ut på gulvet, så ser du hva jeg mener. 

Anonymkode: d0eca...288

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Badet vårt er også knøttlite og vi har behov for oppbevaringsplassen en vaskemaskin ville tatt opp på kjøkkenet. Vaskemaskinen endte i et klesskap i gangen vegg-i-vegg med badet, med plagsomt følsom aqua stop montert. 😄

Anonymkode: 8bb2a...fc6

Skrevet

Ville ha droppa heile vaskemasina, men laga opplegg for vaskemaskin/ tørketrommel på badet, i tilfelle vidaresalg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Så om jeg forstår tegning to best så betyr maskinen at benken blir dypere? 

Har du sjekket at en slik dusløsning er mulig? Og om så, tenkt over hvor trangt det blir? Har selv firkantet 90 på et bad, og synes det er minimum om man skal klare å bevete seg rundt i dusjen. Prøv å merk det ut på gulvet, så ser du hva jeg mener. 

Det stemmer. Fikk tegnet det elektronisk her. 

Her er jo dørene oppslått, de må kunne felles inn når dusjen ikke er i bruk. Jeg tror det vil gå fint å bruke en vaskemaskin som står der (må være høyrehengslet), spørsmålet blir hvor lett det er å få den inn i utgangspunktet. 

Bad 2A.JPG

Bad 2B.JPG

Anonymkode: 39bf2...894

Skrevet

(Skapet kan ikke stå på gulvet, da, det var det beste jeg fikk til som gir et ca-inntrykk)

Anonymkode: 39bf2...894

Skrevet

En dusjdør vil stikke litt ut fra veggen, så det vil være vanskelig å få vaskemaskinen inn.

En mulighet er å finne en grunnere vaskemaskin. Vi hadde det i vår lille leilighet, og den fungerte utmerket. At den tok mindre tøy gjorde ingenting, for vi var bare to voksne med liten garderobe.

Anonymkode: 5af49...a69

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.9.2022 den 21.36):

Har du oppvaskmaskinen på badet også?

Anonymkode: 2957f...8b0

Har heldigvis aldri opplevd at det fosser vann ut av oppvaskmaskinen, men jeg påser at jeg alltid er hjemme når den er i gang. Sånn i tilfelle.

Det er heldigvis mindre sjanse for at vann fosser ut av oppvaskmaskinen grunnet måten den er laget på og mengden vann som er i sirkulasjon, i tillegg reduserer man sjansen for vannlekkasje med 50% ved å ha én av maskinene på våtrom. 

Anonymkode: 41189...b29

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har heldigvis aldri opplevd at det fosser vann ut av oppvaskmaskinen, men jeg påser at jeg alltid er hjemme når den er i gang. Sånn i tilfelle.

Det er heldigvis mindre sjanse for at vann fosser ut av oppvaskmaskinen grunnet måten den er laget på og mengden vann som er i sirkulasjon, i tillegg reduserer man sjansen for vannlekkasje med 50% ved å ha én av maskinene på våtrom. 

Anonymkode: 41189...b29

Har på 20 år som huseier ikke opplevd lekkasje.

Har holdt meg til nyere maskiner, følger vanlig vedlikehold, sjekker rør, og maskinene som står på vaskerom uten membran er selvfølgelig montert av rørlegger slik at forsikringen tar alt dersom uhellet skulle være ute. Er man bekymret ut over dette så finnes det enkle alarmsystemer som varsler om vann på gulvet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.9.2022 den 21.35):

Du må jo uansett bære skittentøyet fra soverommet/garderoben til badet, så da tar det deg ikke akkurat mange sekundene å bære det til kjøkkenet. Og når vasken er ferdig så er det kortere vei fra kjøkkenet og ut på balkongen for å henge opp tøyet, så sånn sett går det opp i opp. Fordelen med å ha den på kjøkkenet er at man har mer armslag rundt maskinen. Pluss at det er kortete vei til strykebrettet. Jeg står i hvert fall ikke på badet og stryker skjorter. 

Jeg ser egentlig ingen fordeler med å ha den på badet? 

Anonymkode: 2957f...8b0

I mitt tilfelle måtte jeg da ha bært alt skittentøyet opp trappen til kjøkkenet, istedetfor å bare bære det til vaskerommet i samme etasje som badet.

Anonymkode: 55b9f...e78

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.9.2022 den 9.27):

Tar du av deg en truse med størknet utflod/bremsespor og romsterer med den, så er du ekkel, ja. Å ha trusen PÅ er noe annet enn å lufte den opp av en kurv og stappe den i en maskin. På = alt holder seg inni trusen. Løfte den omkring = bakterier og ekle ting kan spre seg i luften. 

Anonymkode: bd94e...cb8

Kremt, da er det jo du som er problemet og ikke trusen hvis du er så uren... 😎 ser overhode ikke et problem med å ha vaskemaskin på kjøkkenet, når vi bodde i skottland var det langt mer vanlig enn å ha den på badet og det skjedde aldri at skittent tøy landet på gulvet eller på benken, ei heller rent tøy for den del - det var en kurv til skittent tøy og en annen til rent.. Det er mer uhygienisk å ha den på badet og slenge av seg skittentøy overalt på badet egentlig.. Strengt tatt burde man rett og slett sluttet bruke tøy fordi det er "fullt av størknet utflod og bremsespor man romsterer med" 🤯

• Liker 3
Skrevet

Vaskemaskinen har ingenting på kjøkkenet å gjøre 😖

Anonymkode: 821c2...99b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...