AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #41 Skrevet 7. september 2022 Det er svært vanlig å ha vaskemaskinen på kjøkkenet i andre europeiske land, så helt håpløst upraktisk eller uhygienisk er det ikke nødvendigvis. Selv har jeg bodd slik både i Danmark og England. Når det er sagt vil de fleste nordmenn ønske å ha vaskemaskinen på badet. Ikke minst er det et poeng å ha den på et våtrom. Anonymkode: 1a48a...548
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #42 Skrevet 7. september 2022 Jeg ville ikke hatt vaskemaskin på noe annet enn et våtrom. Har opplevd at det fosser vann ut av vaskemaskinen, og da var det godt at den stod på et rom med membran og oppbrett. Jeg studerte i England et år hvor vaskemaskinen stod på kjøkkenet, og likte det ikke. For det første var det upraktisk fordi jeg kledde av meg på badet, for det andre bråkte den mye så jeg i større grad måtte planlegge når jeg skulle vaske (noen vask tar jo fire timer!!), og dessuten ble det svartmugg på hele veggen bak maskina fordi det ble så mye kondens av den plasseringen på kjøkkenet. Ville overhodet ikke valgt en slik plassering. Anonymkode: 41189...b29
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 7. september 2022 #43 Skrevet 7. september 2022 Jeg ville hatt den på badet slik jeg har nå fordi jeg har parkett på kjøkkenet, og det er vann i filteret som renner ut på gulvet når jeg åpner det.
AliceNextDoor Skrevet 7. september 2022 #44 Skrevet 7. september 2022 Det er mange grunner til at jeg vil ha den på badet. Oversvømmelse, liten eller stor, er den viktigste årsaken. Men det neste er at jeg vil ikke styre med skitne klær der jeg tilbereder og lagrer mat. Og spiser.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #45 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg kjenner ingen som har vaskemaskin på kjøkkenet. Ser ikke at det skal være praktisk å bære klærne fra skittentøyskurven og inn på kjøkkenet, og så bære de rene klærne tilbake til badet for å henge dem opp til tørk. I TS sin situasjon hadde jeg nok droppet å ha vaskemaskin, men gjøre det klart til å sette inn på badet om neste eiger øsnker det. Anonymkode: 535b9...251 Du må jo uansett bære skittentøyet fra soverommet/garderoben til badet, så da tar det deg ikke akkurat mange sekundene å bære det til kjøkkenet. Og når vasken er ferdig så er det kortere vei fra kjøkkenet og ut på balkongen for å henge opp tøyet, så sånn sett går det opp i opp. Fordelen med å ha den på kjøkkenet er at man har mer armslag rundt maskinen. Pluss at det er kortete vei til strykebrettet. Jeg står i hvert fall ikke på badet og stryker skjorter. Jeg ser egentlig ingen fordeler med å ha den på badet? Anonymkode: 2957f...8b0 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #46 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville ikke hatt vaskemaskin på noe annet enn et våtrom. Har opplevd at det fosser vann ut av vaskemaskinen, og da var det godt at den stod på et rom med membran og oppbrett Har du oppvaskmaskinen på badet også? Anonymkode: 2957f...8b0 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #47 Skrevet 7. september 2022 Vi hadde samme problem med vår første leilighet. Vi valgte å ha vaskemaskinen på kjøkkenet, gjemt bak et skap, slik at det så ut som en helt vanlig del av kjøkkenbenken. Fungerte knall det. Skittentøykurven var på badet da. Kan hende jeg er litt miljøskadet. Bodde 7 år i England hvor det ikke er uvanlig med den løsningen, hehe. Anonymkode: afa42...2f3 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #48 Skrevet 7. september 2022 Vask og mat hører ikke sammen😄 Anonymkode: dca5c...29c
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #49 Skrevet 8. september 2022 Ts her, Gøy at det er så sterke meninger her! Skittentøyskurven er på soverommet, den må uansett bæres inn til et annet rom for å komme til vaskemaskinen. Leiligheten er 70 kvm, så det kan umulig bli langt uansett hvor vaskemaskinen står Men dere har fått meg til å tenke. Laster opp tre skisser etterpå, så håper jeg noen vil mene noe om dem Anonymkode: 39bf2...894 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #50 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi hadde samme problem med vår første leilighet. Vi valgte å ha vaskemaskinen på kjøkkenet, gjemt bak et skap, slik at det så ut som en helt vanlig del av kjøkkenbenken. Fungerte knall det. Skittentøykurven var på badet da. Kan hende jeg er litt miljøskadet. Bodde 7 år i England hvor det ikke er uvanlig med den løsningen, hehe. Anonymkode: afa42...2f3 Dette er også en bra løsning! Per i dag er det ingen front foran vaskemaskinen på kjøkkenet, men det kunne jeg absolutt tenke meg. Anonymkode: 39bf2...894
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #51 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Tar du av deg en truse med størknet utflod/bremsespor og romsterer med den, så er du ekkel, ja. Å ha trusen PÅ er noe annet enn å lufte den opp av en kurv og stappe den i en maskin. På = alt holder seg inni trusen. Løfte den omkring = bakterier og ekle ting kan spre seg i luften. Anonymkode: bd94e...cb8 Romsterer med den? Herregud, jeg ler!!! Anonymkode: e0e69...5fb 2
Motelvibes Skrevet 8. september 2022 #52 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): For en bakteriefrykt folk har i disse dager. Skremmende. Anonymkode: f4d8a...0b8 Mer skremmende med ecoli og salmonella…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #53 Skrevet 8. september 2022 Motelvibes skrev (Akkurat nå): Mer skremmende med ecoli og salmonella… Det er mer sannsynlig at du får det av å spise melon enn av å ha vaskemaskinen på kjøkkenet. Anonymkode: 39bf2...894 3
Motelvibes Skrevet 8. september 2022 #54 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er mer sannsynlig at du får det av å spise melon enn av å ha vaskemaskinen på kjøkkenet. Anonymkode: 39bf2...894 Vel, god hygiene er smart uansett om det gjelder klesvask, matlaging og mathygiene eller annet husarbeid… Folk er ikke «hysteriske» fordi om de vil hindre kontaminasjon som kan skape parasittiske og alvorlige sykdommer. Bruk hodet.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #55 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er også en bra løsning! Per i dag er det ingen front foran vaskemaskinen på kjøkkenet, men det kunne jeg absolutt tenke meg. Anonymkode: 39bf2...894 Jeg har ikke vaskemaskin på kjøkkenet, men valgte et vinskap som bygger ekstra. Tok da og dro hele skapdelen 15cm ekstra ut, benkplater bestilles jo på mål når man først pusser opp. En god snekker klarer å mekke til en løsning inni. Og det er fantastisk med ekstra dyp benkplate. Anonymkode: d0eca...288
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #57 Skrevet 8. september 2022 Vi har samme størrelse på bad som du har. Kunne gjerne hatt vaskemaskin på kjøkkenet - men gubben sier nei. Så vi ender med å ha den på badet. Har funnet en frontmatet vaskemaskin, 6 kg, som kun er 38cm dyp. Så vi ender med det. Foreløpig deler vi vaskerom med en utleieleilighet vi har i kjelleren. Tenker selv at så lenge vaskemaskinen står inne i et skap - og man ikke lagrer skittentøy på kjøkkenet så bør det være null stress. Anonymkode: 207b2...5b7
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #58 Skrevet 8. september 2022 Ok, her er to alternativer. Blir kjempeglad om noen har meninger! Alternativ 1: Her er det ikke vaskemaskin. Jeg trenger da bare vask og servantskap på 40 cm. Alternativ 2: Med vaskemaskin under benk. Skapet blir da 60 cm dypt. Går det? Er det problematisk ift dusjveggen rett ved? Anonymkode: 39bf2...894
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #59 Skrevet 8. september 2022 Alternativ 1 Anonymkode: 39bf2...894
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #60 Skrevet 8. september 2022 Alternativ 2 Anonymkode: 39bf2...894
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå