Gå til innhold

Ville du hatt vaskemaskinen på kjøkkenet eller badet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det genereres en del støv av klesvask og den ville jeg unngått å dratt direkte inn på kjøkkenet. Så badet hadde vært mitt klare valg :)

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Tar du av deg en truse med størknet utflod/bremsespor og romsterer med den, så er du ekkel, ja. Å ha trusen PÅ er noe annet enn å lufte den opp av en kurv og stappe den i en maskin. På = alt holder seg inni trusen. Løfte den omkring = bakterier og ekle ting kan spre seg i luften. 

Anonymkode: bd94e...cb8

🤢

Satt nettopp på en maskin med undertøy - ikke noe spor etter noe i en eneste en av dem. Her i huset vasker vi oss etter toalettbesøk, og bruker passende innlegg ved annet søl. 

Og ikke slenger jeg det rundt eller lar det ligge på gulvet, selv med vaskerom klarer jeg fint å sortere opp i en kurv. 

TS; her ville jeg faktisk valgt å ha den på kjøkken, gitt at du slipper å sitte å se rett på den fra stua. De moderne maskinene er veldig stillegående. og jeg er enig med deg, et ryddig og stilrent bad gir hverdagsglede. 

Anonymkode: d0eca...288

• Liker 6
Skrevet

Takk for svar, alle sammen! :)

Anonymkode: 39bf2...894

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg skal pusse opp badet mitt. Det er veldig lite - bare 3,5 kvm.  Jeg drømmer om et lekkert bad hvor jeg får litt luksusfølelse i hverdagen. Om jeg lager plass til vaskemaskin og tørketrommel på badet får jeg ikke det - men til gjengjeld blir det jo litt mer praktisk. 

I dag står vaskemaskinen på kjøkkenet. Jeg bruker den bare en sjelden gang, for det er vaskeri i blokka som jeg heller bruker. Store og effektive maskiner, slipper bråk i leiligheten. Samtidig må vasketiden da ofte planlegges.

Hvordan ville dere prioritert? 

jeg tenker badet for på kjøkkenet blir det jo trangt om man skal ha plass til både oppvaskmaskin og vaskemaskin

Skrevet

Du kan ordne opplegg før vaskemaskin i tilfelle du ombestemmer deg? Bra før videresalg og. 

Anonymkode: d5973...eec

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

De fleste har vel vaskemaskin på kjøkkenet? Er jo det som er mest praktisk.  
Ser noen nevner noe om vannsøl fra vaskemaskin. Det har jeg aldri opplevd, men har vannstoppventil på både vaskemaskin og oppvaskmaskin. 

Anonymkode: 8917d...437

• Liker 2
Skrevet

Hadde helst likt å ha vaskemaskin på badet.

Anonymkode: c9c55...917

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ser noen nevner noe om vannsøl fra vaskemaskin. Det har jeg aldri opplevd, men har vannstoppventil på både vaskemaskin og oppvaskmaskin. 

Jeg kjenner ingen som har vaskemaskin på kjøkkenet. Ser ikke at det skal være praktisk å bære klærne fra skittentøyskurven og inn på kjøkkenet, og så bære de rene klærne tilbake til badet for å henge dem opp til tørk. 

I TS sin situasjon hadde jeg nok droppet å ha vaskemaskin, men gjøre det klart til å sette inn på badet om neste eiger øsnker det. 

Anonymkode: 535b9...251

• Liker 5
Skrevet (endret)

På badet så lenge det var plass. Men sett mange som har den på kjøkkenet for å få bedre bad

Endret av Silkedyne
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei. Jeg har aldri sett det i levende live, ikke engang etter tusen visninger da jeg var på husjakt. Eneste jeg har sett som har det, er Karl fra Mot i Brøstet - og det var på tv ;)

Og hvordan i huleste får du det til å være praktisk å ha den på kjøkkenet??

Anonymkode: bd94e...cb8

• Liker 3
Skrevet

Kjøkkenet er det siste stedet jeg ville hatt vaskemaskin.

Skulle jeg kjøpt leilighet hadde dette vært en dealbreaker for meg.

• Liker 3
Skrevet

Etter å ha bodd steder hvor vaskemaskin har vært både på badet og på kjøkkenet, foretrekker jeg helt klart å ha vaskemaskin på badet! Har irritert med over å bære skittentøyskurven på kjøkkenet for å vaske klær. 

• Liker 1
Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg ville ha hatt den på badet. Har sett at det er på kjøkkenet enkelte steder der det er små leiligheter, men jeg synes det virker veldig upraktisk. Ville heller hatt plass til noe annet på kjøkkenet enn vaskemaskin.

Skrevet

På badet aller helst i din situasjon. 

• Liker 1
Skrevet

Fortsett å ha den på kjøkkenet, men lag sluk/vannkran og det som trengs for vaskemaskin på badet også uten at du bruker det. Mtp videresalg så vil det stå at det er opplegg for vaskemaskin på badet så er det lett for ny eier. 

Anonymkode: dcc98...e58

• Liker 4
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skal pusse opp badet mitt. Det er veldig lite - bare 3,5 kvm.  Jeg drømmer om et lekkert bad hvor jeg får litt luksusfølelse i hverdagen. Om jeg lager plass til vaskemaskin og tørketrommel på badet får jeg ikke det - men til gjengjeld blir det jo litt mer praktisk. 

I dag står vaskemaskinen på kjøkkenet. Jeg bruker den bare en sjelden gang, for det er vaskeri i blokka som jeg heller bruker. Store og effektive maskiner, slipper bråk i leiligheten. Samtidig må vasketiden da ofte planlegges.

Hvordan ville dere prioritert? 

Jeg ville absolutt hatt opplegg til vaskemaskin på badet når du først skal ha det, selv om du ikke bruker det selv. 

Vi hadde smal toppmatet vaskemaskin da vi hadde lite bad og den var overraskende god med god kapasitet. Foretrekker nesten den fremfor vanlig! 

Anonymkode: 56ae2...790

Skrevet

Hvis du er fornøyd med dagens løsning og uansett primært bruker fellesvaskeriet, ville jeg prioritert det badet du helst vil ha over en vaskemaskin du egentlig ikke trenger (selv om å få laget opplegg til det på badet når du uansett skal pusse opp ikke er så dumt, hvis det ikke kommer i veien for andre ting).

Jeg har for øvrig både hatt selv og kjenner andre som har hatt vaskemaskin på kjøkkenet. Det er heller ikke selvsagt at man hverken har skittentøyskurven eller tørker klær på badet. Nå har jeg vaskemaskin fem etasjer unna både skittentøyskurv og tørkestativ (blokk med fellesvaskeri), så jeg ser ikke helt at det å måtte frakte tøyet fra et rom til et annet er et så tungt og avgjørende argument.

• Liker 2
Skrevet
Daria skrev (15 minutter siden):

Jeg har for øvrig både hatt selv og kjenner andre som har hatt vaskemaskin på kjøkkenet. Det er heller ikke selvsagt at man hverken har skittentøyskurven eller tørker klær på badet. Nå har jeg vaskemaskin fem etasjer unna både skittentøyskurv og tørkestativ (blokk med fellesvaskeri), så jeg ser ikke helt at det å måtte frakte tøyet fra et rom til et annet er et så tungt og avgjørende argument.

Veldig enig med deg i den. Ser mange kommenterer akkurat det. Mens jeg her tenker - de bor i en leilighet, hvordan kan dette være et problem? 

I dag har jeg samlet klær fra to soverom og to bad, samt vaskerom. Vasket, og så bært opp, rundt og ut, for tørk. Før det nå straks skal fraktes inn, bort og ned, for sortering og bretting. Det er jo bare å ha et-par gode bærenett. 

Anonymkode: d0eca...288

• Liker 2
Skrevet

Fant dette på Google. Vurderte noe slik selv en gang.

4081535D-36CB-4155-A01C-879F125F74DC.jpeg

Skrevet

Det spiller ingen rolle for min del. Jeg putter den gladelig der den passer best. Om det er på boden, badet, kjøkkenet eller i et kott under trappa? Samme for min komfort. Kan gjerne stå på soverommet, også. Jeg vasker ikke når jeg sover.

Så hva er mest praktisk for deg? Jeg har en i et hjørne på badet, i et lite bad. Det gjør ingenting med komfort eller stil - maskinen er en diskret sak som definitivt visuelt er betydelig mindre skjemmende enn et do. Jeg har lagt en benkeplate i tre oppå og bruker den til mer dekorativ oppbevaring.

Hadde jeg kunnet velge ville jeg stappet den inn bak skapdører. Gjerne på badet. Men dette med at folk har fått for seg at vaskemaskiner er skjemmende har jeg null forståelse for. Et frittstående kjøleskap er stygt. En vaskemaskin er mye mindre, og dermed mindre stygg. Og du trenger ikke bruke den flere ganger daglig, som du påpeker. Vasker man klær daglig så har man adferdsendringer man bør gjennomføre.

Anonymkode: bc8af...c6a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...