Gå til innhold

Ville du hatt vaskemaskinen på kjøkkenet eller badet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal pusse opp badet mitt. Det er veldig lite - bare 3,5 kvm.  Jeg drømmer om et lekkert bad hvor jeg får litt luksusfølelse i hverdagen. Om jeg lager plass til vaskemaskin og tørketrommel på badet får jeg ikke det - men til gjengjeld blir det jo litt mer praktisk. 

I dag står vaskemaskinen på kjøkkenet. Jeg bruker den bare en sjelden gang, for det er vaskeri i blokka som jeg heller bruker. Store og effektive maskiner, slipper bråk i leiligheten. Samtidig må vasketiden da ofte planlegges.

Hvordan ville dere prioritert? 

Anonymkode: 39bf2...894

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vaskemaskin på badet. Soleklart. Ekkelt med skitne undikker på kjøkkenet, og irriterende med støy fra en vaskemaskin der. 

Tenker videresalg også - jeg ville ikke kjøpt en leilighet hvor det ikke var lagt opp til at jeg kunne ha vaskemaskin og trommel på badet, men måtte ha det på kjøkkenet. 

Anonymkode: bd94e...cb8

• Liker 8
Skrevet

dropp vaskemaskinen om du har tilgang på det andre steder og syns det er en helt OK løsning.. 

Anonymkode: bb9cd...ab5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vaskemaskin på badet. Soleklart. Ekkelt med skitne undikker på kjøkkenet, og irriterende med støy fra en vaskemaskin der. 

Tenker videresalg også - jeg ville ikke kjøpt en leilighet hvor det ikke var lagt opp til at jeg kunne ha vaskemaskin og trommel på badet, men måtte ha det på kjøkkenet. 

Jeg har ikke skitnetøyet mitt hengende rundt vaskemaskinen men i en kurv på soverommet, en på badet osv som jeg tar med til vaskemaskinen når jeg skal vaske klær.. Merkelig med mennesker som oppbevarer skittentøy rundt vaskemaskinen... 

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke skitnetøyet mitt hengende rundt vaskemaskinen men i en kurv på soverommet, en på badet osv som jeg tar med til vaskemaskinen når jeg skal vaske klær.. Merkelig med mennesker som oppbevarer skittentøy rundt vaskemaskinen... 

Nei, men du må altså drasse skittentøyet ditt til vaskemaskinen, og da altså ta skitne undikker inn på kjøkkenet. 

• Liker 4
Skrevet

Vaskemaskin på badet. Under servanten.

Anonymkode: e2780...7db

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke hatt vaskemaskin på kjøkkenet. Da vil jeg heller ha den på badet. 

Anonymkode: 61589...83e

• Liker 5
Skrevet

Er det grunnet plassmangel og badet blir romsligere uten den maskinen, så hadde jeg valgt kjøkkenet. 
En viser da normalt sett ikke frem skittentøy og legger det på brødskjærebenken mens man klargjør for vask.
Ikke noe problem å ta tøydunk noen meter heller og ekkelt er det ikke. Hvis man har så "skittent" tøy, bør man 
kanskje vurdere å ikke gå med det så lenge at det blir slik. Skift tøy!  :) 

• Liker 5
Skrevet

Om du noensinne har tenkt å muligens selge leiligheten bør du ha opplegg for vaskemaskin og tørketrommel på badet slik at muligheten er der, selv om du selv ikke ønsker å ha det der.

99% ønsker nok å ha det på badet i stedet for på kjøkkenet.

Anonymkode: 45eed...5d6

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, men du må altså drasse skittentøyet ditt til vaskemaskinen, og da altså ta skitne undikker inn på kjøkkenet. 

Jeg går i bare trusa når jeg er hjemme, på kjøkkenet! Er jeg ekkel da? Den er jo skitten på slutten av dagen

Anonymkode: 705e0...7ca

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vaskemaskin på badet. Under servanten.

Anonymkode: e2780...7db

Da må du enten ha en veldig liten vaskemaskin, eller en veldig høyt plassert  servant.

Anonymkode: 45eed...5d6

• Liker 2
Skrevet

Jeg leide en leilighet med vaskemaskin på badet og det var overraskende praktisk for min del.

Gjør det gjerne igjen.

Anonymkode: f4d8a...0b8

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg leide en leilighet med vaskemaskin på badet og det var overraskende praktisk for min del.

Gjør det gjerne igjen.

Herregud. Kjøkkenet mente jeg selvfølgelig.

• Liker 4
Skrevet

Jeg går i bare trusa når jeg er hjemme, på kjøkkenet! Er jeg ekkel da? Den er jo skitten på slutten av dagen

Tar du av deg en truse med størknet utflod/bremsespor og romsterer med den, så er du ekkel, ja. Å ha trusen PÅ er noe annet enn å lufte den opp av en kurv og stappe den i en maskin. På = alt holder seg inni trusen. Løfte den omkring = bakterier og ekle ting kan spre seg i luften. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Videresalg er et argument. Jeg vet jo ikke om jeg blir boende for «alltid».

Jeg plages ikke av støy fra vaskemaskinen, nettopp fordi jeg bruker den så sjelden.

Hoppetaujenta skrev (6 minutter siden):

Er det grunnet plassmangel og badet blir romsligere uten den maskinen, så hadde jeg valgt kjøkkenet. 
En viser da normalt sett ikke frem skittentøy og legger det på brødskjærebenken mens man klargjør for vask.
Ikke noe problem å ta tøydunk noen meter heller og ekkelt er det ikke. Hvis man har så "skittent" tøy, bør man 
kanskje vurdere å ikke gå med det så lenge at det blir slik. Skift tøy!  :) 

Hehe, nettopp. Jeg har en skittentøyskurv på soverommet som jeg bærer inn på kjøkkenet og putter i tøyet. Det går ikke oppom brødfjøla først ;)

Anonymkode: 39bf2...894

• Liker 6
Skrevet

Tar du av deg en truse med størknet utflod/bremsespor og romsterer med den, så er du ekkel, ja. Å ha trusen PÅ er noe annet enn å lufte den opp av en kurv og stappe den i en maskin. På = alt holder seg inni trusen. Løfte den omkring = bakterier og ekle ting kan spre seg i luften. 

For en bakteriefrykt folk har i disse dager.

Skremmende.

• Liker 11
Skrevet

Badet. Ved eventuell lekkasje, er badegulvet bedre rustet mot det.

Dessuten syns jeg ikke klesvask og mat hører sammen.

Anonymkode: d3ac4...a49

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Løfte den omkring? Driver du og vifter med trusene dine og slenger de rundt før du putter dem i maskin? 😂

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville vurdert muligheten for en mindre vaskemaskin, f.eks de toppmatede. 
Det er hovedsakelig fordi jeg tilbringer mer tid på kjøkken, og ønsker utnytte plassen på kjøkkenet optimalt for matlaging. 
Men uansett hva du velger, så bør du ta med opplegg til vaskemaskin på bad ved oppussing. 

Angående hygiene ser jeg absolutt ingen problemer med å ha vaskemaskin på kjøkken... 

• Liker 1
Gjest PanteneProVVV
Skrevet

Jeg ville hatt den på kjøkkenet om det er god plass der. Et skikkelig fint bad er det beste rommet i huset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...