Gå til innhold

Flytte til Strømmen med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg, mannen og våre to små vurderer å flytte til Strømmen pga eiendomsmarkedet. Vi bor nå i Oslo og er ikke fra Østlandet, vi lurer derfor på erfaringer med å vokse opp/bo der da vi ikke har særlig kjennskap selv? Ett raskt Google søk i tidligere forum viser mye negativt- og det aller viktigste for oss er at barna skal vokse opp trygt og godt. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig fornøyd med å bo på Strømmen. Vi flyttet hit før vi fikk barn og har aldri angret. Hyggelige og rolige nabolag, velstelte hus og hager, og vi er kjempefornøyd med både barne- og ungdomsskolen. Veldig praktisk med storsenter og jernbanestasjon i umiddelbar nærhet. Det er massevis av fritidsaktiviteter og fine naturområder. Vi opplever stedet som svært trygt.

Det er positive og negative ting med alle byer og alle områder. Strømmen, og Lillestrøm kommune generelt, opplever høy etterspørsel etter boliger og det bygges ut noe helt enormt. Det er veldig tydelig at dette er et svært populært og ettertraktet sted å bo. Hvis du ser nabolagsprofilene på Finn.no ser du at de er svært positive og at de aller fleste mener at Strømmen er veldig trygt og med høy kvalitet på skoler og barnehager. 

Anonymkode: 94087...b59

• Liker 1
Skrevet

Myggen er helt forjævlig i Strømmen. Det går ikke ann åpne et vindu i juni uten at megamygg kommer flygende inn. Jeg har familie som bor der og de har sånn myggsamler på verandaen, og de fikk 1kg mygg på bare noen uker. Jeg unngår å besøke de i myggperiodene fordi jeg orker bare ikke.

Anonymkode: 81b60...9a0

Skrevet

Mygg og utvikler seg til å bli en drabantby for Oslo øst.

Anonymkode: 0c6eb...f6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...